Test Opel Astra Caravan 1,6: lepší než ostatní

Nejprodávanější v Evropě může být jen jeden vůz. I proto je na místě podívat se na zoubek Opelu Astra po faceliftu. Jaký je v současnosti?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Svěží omlazení, Interiér, Zavazadelník
  2. Motor, Spotřeba, Dynamika, Bezkonkurenční jízda
  3. Zhodnocení, Cena, Technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie (vč.nepublikovaných snímků)

Je to téměř dva roky, co jsme měli možnost vyzkoušet Opel Astra Caravan současné generace. Mezi tím se tento vůz podrobil omlazovací kůře v podobě faceliftu, který nejen oživil vzhled vozu, ale přinesl také novinky pod kapotou.

Tip: Velký test Opelu Astra Caravan 1,7 CDTI naleznete zde.

Astra prošla nedávno drobnějším stylingovým faceliftem. Ten přinesl řadu nových prvků, které mají za úkol jediné - udržet současné skvělé prodeje a pokud možno se postarat o jejich další navýšení.

K samotnému stylingovému oživení je třeba připočítat i výraznější obměnu a inovaci v oblasti pohonných jednotek. Námi testovaný model dostal pod kapotu nový čtyřválec 1,6 ECOTEC, který nahradil starší agregát 1,6 Twinport ECOTEC.

Již při zběžném pohledu je jasné, že nový agregát nabídne nejen vyšší výkon (+ 8 kW), ale také nižší spotřebu a lepší dynamiku.

Jaká je tedy kombi verze oblíbené Astry s novým agregátem zhruba v polovině svého života? Na to se pokusíme najít odpovědi v našem testu.

Nový svěží vzhled

Nemá smysl si příliš podrobně popisovat, jak Astra Caravan vypadá, jelikož jsme se tomuto tématu věnovali dostatečně podrobně v prvním testu. Zaměříme se tak na faktické rozdíly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Astra po faceliftu

Jak lze vidět na fotografiích, omlazená Astra dostala novou tvář. Mřížka chladiče má nyní jiné tvarování a je chromována nejen na hlavní liště. Chromování si našlo místo také na spodní mřížce, která byla původně dosti nenápadná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za pozornost stojí také přední světlomety, které mají sice stejný tvar, ale vnitřní výplň je pozměněná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Astra před faceliftem

Z bočního profilu se nezměnilo nic. Jediné odlišnosti lze spatřit na obou koncích vozu, kdy se nové prvky předního a zadního nárazníku projevují i při bočním pohledu. Astra Caravan si také zachovala své proporce. Na délku měří 4 515 mm, na šířku 1 804 mm, na výšku 1 500 mm a rozvor má velmi solidní hodnotu 2 703 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Astra po faceliftu

Vzadu jsou změny také jen kosmetické a omezují se pouze na nové zadní světlomety. Ty mají při zachovaném tvaru trochu jiné podbarvení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Astra po faceliftu
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Astra před faceliftem

Změny na exteriéru nelze označit jinak, než za přínosné. Vzhled vozu zůstal v podstatě zachován a oživení přišlo jen v drobných detailech, které neznalému zaručeně utečou. Poměrně konzervativní tvary klasického kombi se tak budou snažit i nadále zlákat zákazníky na svou stranu.

Interiér stále stejný

Pokud lze označit vnější změny za decentní, pak změny uvnitř v podstatě ani nenaleznete. Vše je při starém a vyměnily se jen některé dekorace, které ovšem na funkčnosti nijak nepřidaly a ani neubraly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jakousi chladnost a strohost interiéru jsem vyčítal Astře již před dvěmi lety u prvního testu a nejinak tomu bude i nyní. I když je celý středový panel velmi přehledný a díky minimalizaci počtu tlačítek nedochází k nechtěným přehmatům, působí celý interiér až příliš chladně.

V dnešní době jsme od automobilek zvyklí na trochu živější interiéry, které nejen plní svou funkci, ale lahodí i oku. Přeci jenom pohled na interiér je mnohem častější, než na exteriér. Nedávný facelift se tak mohl více zaměřit na pohledovou modernizaci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Co si ovšem zaslouží opakovanou pochvalu jsou sedadla. V prvním testu jsme měli k dispozici částečně kožená sedadla, která jsem v té době považoval za jedny z nejlepších standardních sedaček nižší střední třídy. Výborné boční vedení, výborné tvarování sedáku i opěradla a přes tuhost čalounění i dostatečný komfort.

To samé v podstatě zopakuji i u Astry dnešního testu. Sedačky jsou sice více obyčejné a chybí jim kožené čalounění, ale ve všem ostatním si zaslouží jenom chválu. I nadále tedy pokládám sedačky v Astře za výborné. Jisté, komfortní a zároveň umí podržet při ostřejší jízdě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zavazadelník

Jelikož se rozměry vozu neměnily, zůstal stejný i objem zavazadlového prostoru. Ten nabízí v základu solidních 500 litrů, které lze sklopením sedáků a opěradel zadních sedaček zvýšit až na 1 590 l.

Výhodou Astry je i fakt, že umožní sklopení sedáků zadních sedaček směrem k předním a poté sklopení opěradel zadních sedadel. Vznikne tím zcela rovná ložná plocha, bez nakládací hrany.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Opel Meriva 1.686
Rok výroby: 2005
Stav: 157 360 km
Cena: 44 000 Kč
Opel Zafira 1.696
Rok výroby: 2010
Stav: 111 314 km
Cena: 129 000 Kč
Opel Corsa 1.229
Rok výroby: 2008
Stav: 86 854 km
Cena: 74 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků