72
Fotogalerie

Test Opel Astra 2010: turbo dvakrát jinak

Kapitoly článku:


Zkoušené vozy

Nejvíce času jsme strávili za volantem racionálně střiženého vozu s hospodárným motorem 1,7 CDTI a nejvyšší výbavou Sport. Co se týče příplatkové výbavy, doplněn byl metalízou (+ 14 300 Kč), přestavitelnou podlážkou „falešné podlahy“ zavazadelníku (+ 1 400 Kč), osmnáctipalcovými ráfky (+ 8 000 Kč), ale především pozoruhodnou sadou Ride, jež zahrnuje aktivní soustavu řízení podvozku Flex Ride a plně adaptivní světlomety (k nim se ještě vrátíme, stojí zato...), to vše za velmi zajímavých 33 500 Kč. Jízdní vlastnosti a výkony tohoto vozu byly pochopitelně precizní a je jasné, že tento vůz představuje špičku současné nižší střední třídy, ale ještě působivější bylo krátké svezení s verzí osazenou benzínovým motorem 1,6 Turbo o výkonu 180 koní

Ta se vyznačovala nejen stejným stupněm výbavy Sport, ale také shodným seznamem příplatkové výbavy (liší se především použitím ozdobné koncovky výfuku), takže nás skutečně překvapil rozdíl v pořizovacích cenách obou vozů: mimořádně výkonný zážehový motor je totiž o pouhých 10 000 Kč dražší než vznětový 1,7 CDTI (125 koní), aby toto srovnání bylo úplné, nahlédněte do přiložené tabulky technických údajů. Z ní na jednu stranu zjistíte, že rozdíl mezi hodnotami průměrné spotřeby činí nějaké dva litry ve prospěch „naftožrouta“, na stranu druhou vám však může být jasné, že dynamické parametry, širší spektrum využitelných otáček a kultivovanost chodu sametově běžící dopované zážehové šestnáctistovky posunou kvalitu jízdy do docela jiné dimenze. Ale o tom až později.

P1000437.jpg P1000439.jpg P1000441.jpg
P1000443.jpg P1000445.jpg P1000446.jpg
P1000448.jpg P1000449.jpg P1000453.jpg 

Testovaný vůz:
Opel Astra Sport 1,7 DTR
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH):
554 600 Kč (v rámci akční zaváděcí série)
Cena základního provedení (vč. DPH):
344 800 Kč (v rámci akční zaváděcí série)
 
 
Výbava
 
 
 
Posilovač řízení:
Ano, EPS
Airbagy:
6x
El. řízení podvozku:
ABS, EBD, ESP
Centrální zamykání:
Ano, na dálkové ovládání
El. ovládání oken:
Ano, 2x aut.
El. ovládání zrcátek:
Ano, včetně el. vyhřívání
Výškově stavitelné sedadlo řidiče:
Ano
Stavitelný volant:
Ano, výškově i podélně
Zadní opěradla
Dělená, sklopná
Tempomat:
Ano, ovládání na volantu
Klimatizace:
Ano, aut., dvouzónová
Autorádio:
Ano, na CD a MP3, 7x repro, Aux.
Přední mlhová světla:
Ano
Nárazníky v barvě vozu:
Ano
Litá kola:
Ano
Palubní počítač:
Ano

P1000367.jpg P1000368.jpg P1000369.jpg
Nafta...
P1000456.jpg P1000455.jpg P1000457.jpg
...a benzín

Na první pohled

Pro jistotu a srovnání bude vhodné dodat, že předchozí generaci Astry jsme pro vás testovali ve verzích TwinTop 1,9 CDTI a GTC 1,4i na tomto, resp. na tomto místě. Až si oba tyto vozy v rozsáhlých fotogalericích prohlédnete, vrhneme se na Astru šesté generace. Naše první zkušenosti s ní jsme vám přitom popsali ři prvním svezení, o němž jsme psali na tomto místě, kam odkážeme všechny, kteří v následujících popisech nenajdou potřebné informace. Hned při prvním setkání je jasné, že tato Astra nemá s předchozími verzemi pranic společného, snad až na velmi decentní šípovité prolomení pozorovatelné na přední i zadní části šesté generace.

P1000359.jpg P1000363.jpg P1000366.jpg
P1000377.jpg P1000379.jpg P1000374.jpg P1000365.jpg

Nová Astra se vyznačuje ušlechtilými, robustními a dynamickými liniemi nikoli nepodobnými větší Insignii. Přídi dominují členité, přimračené světlomety opticky propojené chrmovaným rámem masky chladiče. Ve spodní části nárazníku pak jsou sdružené světlomety s blinkry, mlhovkami a refletory přisvětlujícími zatáčky. Podobné je to i při pohledu na zadní partie stroje, přičemž celkově robustní konstrukci padla za oběť dosti vysoká hrana zavazadlového prostoru v kombinaci s frelativně malým víkem.

P1000371.jpg P1000372.jpg P1000370.jpg  
P1000378.jpg P1000380.jpg P1000381.jpg

Uvnitř

Jakmile za vámi zapadnou dveře, cítíte se v Astře skutečně jako doma. Jde totiž o to, že vysoká palubní deska a mohutné čalounění dveří a sloupků v kombinaci s těžkými a akusticky velmi dobře izolovanými dveřmi budí dojem naprosto izolovaného, čistě soukromého prostředí. Interiér je přístupný rzměrnými dveřmi a svým objemem i zpracováním dokazuje, že moderní vozy nižší střední třídy mohou spolehlivě plnit úlohu rodinného vozu.

Pro obklady dveří, střechy i palubní desky byly zvoleny kvalitní materiály, palubní deska konečně nevyzařuje žádnou čistě utilitární nudu, ale jakýsi těžko popsatelný dojem převahy a dokonalé kontroly. Sedadla jsou pohodlná a cestující běžných somatických rozměrů na nich mají dostatek prostoru, ta přední přitom nabízejí nejen velmi dlouhé sedáky (u vozy s motorem 1,6 Turbo s možností manuální regulace jejich délky), ale též znamenité boční vedení.

P1000382.jpg P1000383.jpg P1000384.jpg P1000391.jpg
P1000385.jpg P1000386.jpg P1000387.jpg P1000390.jpg

Výhled z vozu může být částečně omezen mohutnými sloupky karosérie, ale je vyvážen velkými zpětnými zrcátky a pomocným trojúhelníkovými okénky ve sloupcích A. Zavazadelník neohromí svým zákaldním objemem, ale díky použití prostorově úsporné zadní nápravy kombinující běžná vlečená ramena s Panhardskou tyčí, spíše běžnou pro tuhé nápravy, i v několika úrovních stavitelné úrovni dvojité podlahy nabízí dobře využitelný prostor. Jeho základní objem lez zvětšovat sklápěním nestejně dělených opěradel na jednodílný sedák, ačkoli vzniklá plocha není zcela rovná.

P1000407.jpg P1000408.jpg P1000412.jpg
P1000413.jpg P1000416.jpg P1000415.jpg
P1000417.jpg P1000418.jpg P1000419.jpg
P1000420.jpg P1000421.jpg

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud