Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Nedá se říci, že by předchozí Astra byla špatné auto, jenže konkurence se výrazně posunula vpřed, a tak Opel v mnoha směrech více či méně zaostával. Teď ale přichází generace nová, která zavedené pořádky mění.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Ve výbavě vše
  2. Je větší, přestože je menší, Přehlednější, nikoliv dokonalé
  3. Dynamický a hlavně úsporný, Podvozek, který potěší
  4. Pár drobností na závěr, Minimálně se dotáhla, Technické údaje
  5. Opel Astra 1.6 CDTI: Fotogalerie

Letošní rok je pro Opel rokem nesmírně důležitý. Autosalon ve Frankfurtu se stal dějištěm světové premiéry nové generace Opelu Astra, který vždy patřil mezi klasiku v segmentu C. Astra má velmi dlouhou a bohatou historii. Když vezmeme v úvahu i předchůdce jménem Kadett, tak se vyrábí od roku 1936.

Důležitost modelu ale dokládá i samotné zařazení do kategorie hatchbacků nižší střední třídy, což je segment velmi oblíbený. V Evropě se minulý rok prodalo zhruba 2,3 milionů aut této kategorie. Každý tu tedy cítí velký prodejní potenciál, každý zde chce mít svého zástupce. Konkurence je tvrdá a prodeje umí být velmi zajímavé. Své o tom dobře ví Golf nebo Leon, ale také třeba Focus nebo Hyundai i30 a Kia cee'd.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nastupující generace Astry je od základu nový automobil. Výsledek se na pohled povedl a nezklamal ani v praxi silničního provozu

Předchozí Astra musela bojovat s několika nevýhodami. Vůz jako takový byl dost těžký (omlouvalo se to poctivou konstrukcí), s prostorem samotným to také nebylo kdovíjak skvělé (vzpomeňme na náš megatest, kde byla Astra Sports Tourer vnějšími rozměry vůbec největší, ale uvnitř naopak patřila mezi nejmenší) a oproti moderním konkurentům typu VW Golf působila zastarale. Jenže teď je tu zcela nové vydání, které má samozřejmě ambice tento stav změnit. A nutno podotknout, že už od prvního kontaktu je snaha postavit výrazně lepší auto dost znát.

Ve výbavě vše

Testovaný exemplář dorazil v nejvyšší možné výbavě Innovation, kde najdete úplně všechno. Je zde dvouzónová klimatizace, sedmnáctipalcová litá kola, bezklíčkové odemykání, ambientní osvětlení, přednárazový systém, čtení značek, tempomat a několik prvků z příplatkové výbavy. Jmenovitě navigace IntelliLink, za kterou v kombinaci s předními světlomety LED Matrix zaplatíte 40 000 Kč. Nebo ergonomicky tvarované sedačky AGR za 15 000 Kč, dalších 45 000 Kč znamená příplatek za odvětrávání předních sedadel a elektrické nastavení sedadla řidiče, automatický parkovací asistent kombinovaný s hlídáním slepého úhlu za 20 000 Kč a tak dále.

Technika | Opel | Hatchbacky

Opel Astra 1.6 CDTI: Jak je na tom nová generace s dynamikou a brzdami?

Opel se tak trochu inspiroval u automobilky Hyundai, když vše označuje za prémiové (výbava Innovation má například šest prémiových reproduktorů) a celá Astra dohromady je údajně „troufale luxusní“. Hned na úvod vám mohu říci, že tohle auto určitě luxusní není, ale co do nabídky obsahuje úplně vše, co si dnešní zákazníci mohou přát a hlavně co nabízí konkurence. Unikátem třídy jsou pak zmíněná diodová světla Matrix, upravující světelný kužel různým nastavením svých diod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ve výbavě nové Astry můžete mít opravdu všechno možné od čtení značek, přes různé asistenty, až po diodová světla LED Matrix. Ta jsou v této kategorii zatím unikátem 

Pod kapotou testovaného exempláře byl naftový čtyřválec 1.6 CDTI. Jiný objem v případě dieselu nedostanete, ale vybírat můžete mezi výkony. Základní má 70 kW (95 k), silnější verzí je 81 kW (110 k) a vrchol představuje výkon 100 kW (136 k). My jsme dostali do testu naftový vrchol.

V kontextu výbavy Innovation pak nese takové auto cenovku od 509 900 Kč, přičemž jde o to vůbec nejdražší, co nová Astra nabízí. Přesně o 40 tisíc je dražší už jen stejná verze s automatem. Když k tomu všemu připočteme pár příplatků, velmi snadno se dostaneme za hranici 600 000 Kč.

Pokud nemáte ambice kupovat plně vybavenou Astru, pak nejlevnější diesel (70 kW) v nabídce dostanete za 414 900 Kč. Mimochodem nejlevnější naftový Golf stojí 502 900 Kč, ale má výkon 81 kW (110 k). 

Radosti
Nízká spotřeba
Prostorný interiér
Povedený design
Velmi dobré jízdní vlastnosti
Bohatá výbava
Starosti
Horší odhlučnění motoru ve vyšších otáčkách
Pro jízdu po městě příliš tuhý podvozek
Ve vyšších rychlostech nefunkční systém hlídání mrtvého úhlu
Při brzdění z vysokých rychlostí slabší brzdy
7  /10
108 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie108 fotografií
_DSC1246.jpg _DSC1244.jpg _DSC1262.jpg
Následující kapitola
Opel Meriva 1.686
Rok výroby: 2006
Stav: 175 855 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.956
Rok výroby: 2013
Stav: 100 629 km
Cena: 200 000 Kč
Opel Insignia 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 82 441 km
Cena: 205 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků