Kapitoly článku:
Kvalitní sedadla
Vpředu mají cestující běžného vzrůstu dostatek místa ve všech směrech, ti vzadu mohou být při plném obsazení omezeni především užší šířkou interiéru. Na snímcích je přední sedadlo nastaveno pro řidiče s výškou 186 cm, za nímž zůstává stále dostatek prostoru pro kolena. Sedadla nejsou nikterak výrazně anatomicky tvarovaná, nicméně alespoň ta přední poskytují pasažérům překvapivě dobrou oporu, a to i při průjezdu zatáčkami.
I přes bohaté prosklení karoserie s trojúhelníkovými okénky vpředu i vzadu jsme s ohledem na mohutné sloupky museli hodnotit výhled z vozu jako nepříliš dobrý, a to především ve směru vzad a šikmo vzad. K dobré orientaci řidiče o dění okolo jeho vozu však přispívají rozměrná vnější zpětná zrcátka s decentním zalomením pro alespoň částečnou eliminaci slepých úhlů.
Za volantem
Prvotní usazení se na místo pro řidiče může v osobě nepříliš zvyklé na často dosti „futuristické“ tvary éry současných automobilů vzbudit úlek, nicméně záhy jí musí být jasné, že se není čeho bát. Středová konzole sice vystupuje hluboko mezi přední sedadla, přístrojový štít je zvýrazněn čtveřicí chromovaných tubusů a prakticky na všem, nač oko pohlédne, jsou nějaká tlačítka, nicméně vše se nachází v logických celcích a přesně tam, kde to řidič očekává. Zapomeňte na pokusy s namačkávacími blinkry a stěrači i na nicneříkající symboly Astry předchozí generace, jež jsme byli nuceni zakoušet například v testu třídveřové Astry GTC s motorem 1,4i a extrémně dlouhým čelním sklem.
Na ramenech volantu najdete vlevo ovládání tempomatu a vpravo audiosoustavy, pravá páčka pod volantem reguluje pouze stěrače a ostřikovače, ta vlevo má za úkol běžným způsobem ovládat blinkry, dálková světla se světelnou houkačkou a palubní počítač, jehož údaje se zobrazují na několikařádkovém displeji v přístrojovém štítě. Ten je zde obklopen dominantními stupnicemi otáčkoměru a rychloměru po stranách a palivoměrem a teploměrem chladicí kapaliny (jenž se stává stále méně obvyklým prvkem výbavy!) nad ním. Vnější osvětlení se ovládá skrze zvláštní panýlek vlevo od volantu, ale na něj za běžných podmínek nesáhnete.
Vnější osvětlení bez starosti
Denní světla v podobě „kapek“ vestavěných v horním okraji předních světlometů se spínají automaticky, zcela samočinně pak následuje také aktivace kompletního vnějšího osvětlení v případě stmívání, ale také krátce po nájezdu do tunelu. K duhu zde tedy řidiči přijdou snad jen spínače mlhovek, reostat podsvícení palubní desky a korekce sklonu světlometů.
Horní části středové konzole dominuje rozměrný displej, který skrze níže umístěná tlačítka a přehledné menu umožňuje kouzla s regulací palubního počítače, ale též řady „komfortních“ prvků včetně přednastavování audiosoustavy a klimatizace či zpožďování osvětlení. Volant má poměrně malý průměr, jeho tlustý, členitý a kůží čalouněný věnec padne do ruky stejně snadno a elegantně jako hlavice krátké řadicí páky.