Test Opel Agila 1,2i Enjoy: splašená tequilla

Přinášíme vám podrobný test druhé generace malého-velkého Opelu. Inu, on to v podstatě Opel není. Ale auto je to skutečně dobré.
Seznam kapitol
  1. Japonský původ, Nabídka verzí
  2. Výbava za slušnou cenu, Testovaný vůz, Veselá a hravá
  3. Znamenitý přístup, Skromný, ale variabilní kufr, Za volantem stylově
  4. Jednoduše praktický, Znamenitý motor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie

Japonský původ

Není tajemstvím, že předchozí generace Opelu Agila byla z větší části japonského původu. Svého dvojníka měla v modelu Suzuki Wagon R, který vycházel ze zkušensotí s vozy této třídy na japonském trhu. Opel se podílel především na prvcích interiéru a do svých vozů také montoval vlastní motory s objemy 1,0 a 1,2 l. Zatímco Suzuki se vyrábělo v maďarské Ostřihomi, Agila první generace sjížděla z linky v polských Gliwicích. Současná generace je však ale téměř identická s novým Suzuki Splash, přičemž rozdíly nacházíme pouze na přídi a zádi obou vozů a cifernících palubních přístrojů, o čemž svědčí přiložené snímky. Opel dokonce rezignoval na zástavbu vlastních motorů a jeho nabídka u Agily více méně kopíruje Splash. Oproti němu však zvenčí působí uhlazenějším a hodnotnějším dojmem, ačkoli jednotných prvků s ostatními modely Opel bychom na něm hledali pramálo. Agila se představila vloni ve Frankfurtu. Oproti předchozí generaci narostla do délky o 200 mm, ale vzhledem k délce 3 740 mm stále patří mezi kompaktní vozy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Nabídka verzí

S Opelem Agila je to celkem jednoduché. Jedinou karoséřskou verzí je praktický pětidvéřový hatchback, k dispozici jsou dva stupně výbav a trojice motorů. Základní tříválec dává z jednoho litru objemu 65 koní, silnější dvanáctistovka koní 86 a vznětový čtyřválec 1,3 CDTI, původem u Fiatu, se svými 75 koňmi staví mezi ně, ale překonává je nejen točivým momentem 190 Nm při 1 750 ot./min., ale také cenou. Základní provedení Essentia se dodává pouze s tříválcem, nabízí degresivní posilovač řízení, informační displej, ABS nebo čelní airbagy, přičemž jeho cena začíná na 239 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Japonský původ, Nabídka verzí
  2. Výbava za slušnou cenu, Testovaný vůz, Veselá a hravá
  3. Znamenitý přístup, Skromný, ale variabilní kufr, Za volantem stylově
  4. Jednoduše praktický, Znamenitý motor, Na silnici, Vystupujeme
  5. Stručné technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Kompletní fotogalerie
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků