Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Kapitoly článku:


Blankytně modrý Volkswagen Tiquan, který jsme si zapůjčili v AAA Auto, sliboval mnohé. Žádaná kombinace naftového dvoulitru, manuálu a čtyřkolky vypadala lákavě. Stejně jako fakt, že za šest let tento vůz najel po německých silnicích jen 126 tisíc kilometrů. Jak auto za 389 999 Kč jezdilo?

Když se na design první generace tiguanu podíváte dnešním pohledem, je vlastně až překvapivé, jak mile a emotivně působí. Třeba ve srovnání se strohou druhou generací, ale i provedením po modernizaci, je rozdíl enormní.

DSCF1809.jpg
Tiguan
sází na oblé tvary. Ani po deseti letech nepůsobí okoukaně.

Tiguan je také kus auta — nedejte na vesnické povídačky o tom, že Škoda Yeti je pouze převlečeným volkswagenem. Jiná je například celá přední náprava původem z passatu, nebo třeba zadní tlumiče, umožňující větší zdvih.

Interiér pak tiguan sdílí s golfem plus. Svérázný vzhled s kruhovými výdechy ventilace k autu s lehce terénními ambicemi sedí. Důležitější je však na dobu vzniku vzorná ergonomie. Displej navigace je přímo v zorném poli řidiče, plusem jsou i vysoko umístěné ovladače klimatizace. Jenže to není vše - tiguan totiž z malého MPV převzal i posuvné a samostatně sklopné zadní sedačky. Je to hezké plus, v praxi je ale kufr dostatečně velký i v základním uspořádání - byť samozřejmě odpovídá základu v kompaktním vozu. Dostatek prostoru pak nabídnou nejen přední, ale i zadní sedačky.

DSCF1834.jpg
Interiér je slušně zpracovaný. Nabídne spoustu praktických detailů - můžete si je prohlédnout v galerii.

Po týdnu stráveném v zimních plískanicích je nám až záhadou, jak mohl krémový interiér přečkat dosavadní užívání bez úhony, i opotřebení bylo prakticky neznatelné. Při cestách jsme ocenili i rychlý náběh topení, motor si do doby dosažení provozní teploty pomáhá zvýšením volnoběžných otáček.

Radost nám dělalo také dobré odhlučnění, za kterým stojí dříve problematické vyvažovací hřídele. Už méně nás potěšila dynamika — 103 kilowattů je pro vysoké SUV se čtyřkolkou spíše dostatečná hodnota. I jindy vychvalované řazení šestistupňového manuálu po letech provozu zaostávalo za očekáváním. Zařadit u studené převodovky jedničku vyžadovalo více síly, než bychom u auta s primární trasou domov - školka - nákupní středisko čekali.

Volkswagen první generaci svého kompaktního SUV na našem trhu nabízel ve třech provedeních. První s označením Track & Field cílilo na zákazníky, kteří to s výlety mimo cestu myslí vážněji. Podvozek byl naladěn měkčeji, odlišoval se také bytelnějším nárazníkem s nájezdovým úhlem 28 stupňů, oplastováním blatníků, ochranou motoru a podvozku, pomocníkem pro sjíždění svahů ale i jiným naladěním čtyřkolky.

Testovaný vůz byl ale z kategorie Sport & Style, která se stejně jako levnější Trend & Fun orientovala na silniční použití. Je pravda, že náš tiguan si v testu počínal na sedmnáctipalcovém obutí velmi obratně. Je však otázkou, jestli je to něco co typický majitel ocení. Nám by se u jinak velmi přívětivého a dobře odhlučněného vozu možná líbilo poněkud měkčí odpružení — i kdyby to mělo být za cenu ztráty určitě části mrštnosti.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud