Volkswagen Golf čtvrté generace proslul svojí kvalitou. Lze jej ale ještě dnes koupit ve slušném stavu?
Kapitoly článku:
Čtvrtá generace Volkswagenu Golf bývá mnohými považována za tu nejkvalitnější. Vůz, jehož nezaměnitelný design navrhl uznávaný designér Peter Schreyer, už dnes oprávněně patří k legendám.
Když v roce 1997 dorazil na trh, vypadal jako zjevení. Interiér s měkčenými plasty působil o třídu hodnotněji než u konkurence, čiré světlomety vypadaly neskutečně moderně. Celku však nechyběla nestárnoucí elegance, provázející model od první generace.
Není divu, že se čtyřka stala prodejním trhákem, a dokonce uzmula první příčku evropských prodejů. Vůz využíval platformu PQ34, na které spolu s ním vyjel také například Seat Leon, nebo domácí Škoda Octavia první generace.
I výbava odkazovala na bohaté roky konce devadesátých let: třeba motorová paleta nabízela čtyř, pěti, ale i šestiválce. Nechyběla třídveřová varianta, kombi, ale ani kabriolet. Volkswagen dokonce postavil i technicky blízký sedan Bora.
Výroba probíhala prakticky po celém světě, zatímco v Evropě vůz roku 2004 nahradila pátá generace, v Brazílii vůz sjížděl z linek dalších šest let. Čtyřkových golfů jsou dodnes na trhu stovky s cenami asi od 15 tisíc korun. Pár posledních kusů se ale nabízí i za desetinásobek.
Na co si dát při výběru pozor, se dočtete v galerii: