64
Fotogalerie

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Kapitoly článku:


I cena bohatě vybaveného auta, navíc v žádané kombinaci silného dieselového pětiválce, automatu a pohonu všech kol, umí nyní klesnout na čtvrt milionu. Dokazoval to třeba testovaný vůz z Auto ESA. Na tachometru už sice svítilo 209 tisíc kilometrů, na první pohled bychom to ale nehádali. Netipovali bychom ani, že vůz je už z roku 2008. Severské kombi působí skutečně nadčasově. Je elegantní, na první pohled zaujme, přitom na rozdíl od německé konkurence nevyvolává žádné kontroverze.

Opotřebení interiéru bylo minimální — větší nájezd prozrazoval snad jen oleštěný volant a hlavice řadicí páky. Pobyt v kabině V70 je přitom zážitkem. Kvalita materiálů i celkové estetické pojetí je na vysoké úrovni. Vyhovovala nám i ergonomie, byť víme, že hlavně plovoucí středový tunel plný tlačítek byl dříve terčem kritiky. Zvykli jsme si rychle, stejně jako na přehršel místa ve všech směrech, perfektní výhled a rozměrná zrcátka. Volvo ví, že bezpečnost není jen o pomocných systémech.

DSCF3245.jpgDSCF3231.jpgDSCF3203.jpg
Pojetí palubní desky je minimalistické. Sedačky jsou naštěstí dimenzovány stále velkoryse. Vytrčené hlavové opěrky někomu vadí.

Snad jen ovládání příplatkové výsuvné navigace dálkovým ovladačem příliš připomínalo původ modelu v roce 2008. Jestli nám něco vadilo, byly to opěrky hlavy, směřující dopředu a také chybějící ukazatel teploty chladicí kapaliny.

Po startu nás dieselová jednotka D5 překvapila svojí hlučností. Není to sice žádná hrůza a zvuk pětiválce je nanejvýš sympatický, pamatovali jsme si ji ale výrazně tišší — možná, že uložení motoru už má nejlepší za sebou. Zaujal nás hebce pracující šestistupňový automat. Způsob, jakým volvo zcela nenuceně a bez vytáček nabírá rychlost, je návykový. Je přitom jedno, jakou rychlostí právě jedete. Svou roli sehrává i dobře naladěný podvozek. Není uhoupaný, přesto dokáže velmi dobře filtrovat nerovnosti. V70 je ideální pro dlouhé klidné přesuny. Umí jet i velmi rychle, stále ale působí do určité míry odtažitě a zůstává neochvějně komfortní.

Odtrženost od okolního světa kazila snad jen povrzávající zadní část kabiny. Majitele přestupují z předchozí generace také asi zklame spotřeba. Ve městě stoupala k deseti litrům, celkový průměr se pohyboval mezi sedmi a osmi.

Volvo V70 má i s odstupem devíti let od uvedení stále čím nalákat. Nabízí krásný, prostorný a kvalitní interiér, pohodlí a bezpečnost. Navíc jde o poslední kombi značky s povedenými pětiválcovými motory. Byť kvalita karoserie už není taková jako dříve, stále jde o vůz, který se správnou údržbou vydrží mnoho set tisíc kilometrů.

DSCF3246.jpgDSCF3248.jpgDSCF3249.jpg
Kufr je obrovský a nabídne i řadu praktických detailů.

To je však také jeho největší problém. Bezvadně zachovalý interiér může mít i vůz, který zdolal 400 tisíc kilometrů. Když jej však někdo koupí v ČR, jako zachovalou ojetinu se 150 000 km, může být v šoku, kolik údržba Volva stojí, když občas něco odejde. Zvláště pokud se nevydá k odborníkům. Nezávislých specialistů je naštěstí dost, proto bychom neváhali a přizvali je rovnou k výběru vyhlédnutého kusu.

Technické údaje: Volvo V70

Rok • stupeň výbavy
2008 • D5 AWD
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
5/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 400 cm3
Vrtání • zdvih
81,0 mm • 93,2 mm
Stupeň komprese
17,3:1
Nejvyšší výkon
136 kW (185 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
400 Nm při 2 000 až 2 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,7 s
Nejvyšší rychlost
210 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
575 l • 1 600 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 710 kg • 2 380 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
10,7 • 6,3 • 7,9 l/100 km
Rozvor náprav
2 815 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 590 mm • 1 585 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 825 × 1 860 × 1 545 mm

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud