Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

20 komentářů

Honza
27. prosince • 7:50

Dobrá, tedy v případě zájmu o xc70 crosscoutry bude která nejlepší volba motorizace... benzín 5v 2,4? manuál 2wd? myslím že jo, ale dřina dohledat něco takového

Franta
14. srpna • 13:58

Recenze nic moc, viz ostatní komentáře předemnou. Ještě bych dodal že D2 s 84kw je naprosto spolehlivý, narozdíl od toho staršího, ale to pan redaktor asi neví, když píše takové bludy.

Eurohujer
11. dubna • 8:38

Volvo jo? Vzdyt je to postaveny na focusu a vsechno krome krabicoidni karoserie a divnointerieru je od fordu nebo pezotu.

4. října • 14:55

Si debil. Nevies nic o autach. Riadne si sa pomylil. A pakuj do svojho srotu a neobsmrdaj tu

Petr Ježek
10. dubna • 18:02

Chválím autora za vcelku informativní, i když místy nedotažený článek. Pravdou je, že snižování nákladů na výrobu a zvyšování platů manažerů vedlo u Volva k opuštění fantastické protikorozní ochrany spodku. Moje S60 T5 z roku 2001 má spodek jako "původně povrchově upravený a tudíž nezkorodovaný", což je u šestnáctiletého vozu unikátní. U "fordovských" spodků se totiž po roce lak oloupe a povrchová koroze má volnou cestu, naštěstí u Fordu neslevili na kvalitě a dimenzi materiálu, takže shnilý spodek jen tak nehrozí. K automatům Aisin jen tolik, že pětikvalty přestaly zlobit po konstrukční úpravě v roce 2004, já mám to štěstí, že můj byl za ten upravený již vyměněn v CH, odkud moje Volvo pochází. Co Ford ani Volvo neuhlídali jsou interiérové plasty - praskají a odřou se snad na zavolanou, naštěstí je spousta levných dílů z vraků a aftermarketu. U pětiválů se musí přísně dodržet metodika seřizování rozvodů, ono známé "to nic není, dělám to na všech autech" je velkým varováním a pobídkou jít jinam. V Praze rozhodně AVdíly, ostatní by chtěli žít jako páni a podle toho vypadá i cena a (ne)kvalita jejich práce. Doporučuji se zamyslet nad tím zda o autě ví více znalec oficiálního dílenského manuálu nebo mechanik, který již rozmontoval, pochopil a zase smontoval mnohokrát po sobě. Benzínové pětiválce jsou rozhodně lepší volbou s tím, že spotřeba je vyšší a náklady na údržbu nižší. Modely s odlišným tlakem turba dají na výběr svižníkům i noblesním jezdcům, první ale ocení spíš sedany s kufrem, který nezklame, když je třeba přepravit víc věcí. Jinak na úpravy elektroniky včetně skutečně efektivní diagnostiky a nastavení i toho, co v příručkách není, jedině volvocesky.cz...

panhajzl
10. dubna • 8:19

Uz nejakou dobu provozuju Xc70 D5 136 kw rv 2006/7 .
Mam ho cca pres dva roky. Najeto za chvili 300 000km
Je to ta starsi verze...nekdo rika posledni volvo.
Co se tyce mista,vepredu ok,vzadu je to bida ( ja mam 197cm) za me si sedne tak leda dite, vsechny ostatni posilam,at si sednou za zenskou. Co se tyce kufru,tak to taky zadna pecka neni. Zkratka zvenku je to velky auto uvnitr zas takova slava to neni. Ale zijeme s tim. Co se tyce motoru D5 136 kw ,motor je hodne prijemnej. Mame manual a musim rict,ze motor ma charakter, na naftu ma zajimavej zvuk a pekne tahne i pres to,ze auto s plnou nadrzi a clovekem je na 2 tunach. V kombinaci s manualem je fajn i pro zenskou, kdyz rychle pusti spojku,neda da malo plynu,nechcipne ho. Necha si toho hodne libit. D5 nema moc slabin,zaklad je taNkonkovat kvalitni palivo( plus aditiva CR) menit filtry a olej po 15 tis km a samozrejme rozvody. Problem u verze 136kw jsou SWIRL klapky sani- urvane tahlo. Motor je nenadechne,jen je v nouzaku, dale trpi ulozeni-silentbloky motoru ,DPF me zatim funguje. Da se rict,ze motor je drzak bez vaznejsich nedostatku.
Je treba si dat bacha na manualni sestikvalt- nepodarila se osadit nejlepsima loziskama a je treba si hlidat hladinu oleje a obcas ho vymenit. Jakmile zacne vyskakovat sestka,je to v pr...deli.
Co se tyce 4x4 toto se taky uplne nepovedlo. Bacha na vymlety tisicihrany, je treba!!!menit olej v uhlovce,diferaku a samozrejme haldexu+filtr. Kardan se toci 2,5 rychleji nez otacky diferencialu,coz taky neni dobry a vse je mnohem vice namahano (normalne byva 1:1). Da se rict,ze jsme spokojeni. Pri koupi jsme delali predni ramena,ulozeni motoru,SWIRL klapky a vsechny oleje,ale s tim jsme do toho sli a od te doby vse funguje,jen menime olej. Ted jsou ko silentbloky zadni napravy.
Ale co se mista tyce,zadna slava, obcas spatna kvalita plastu( ochranne trubicky kabelovych svazku popraskane,sem tam se neco ulomi v interieru) elektrika funguje dobre.
Vzhledem k vaze a vykonu motoru d5 je jasny,ze sporilek to neni. Zenska pri ceste barak-skola-prace spotreba kolem 9 L, dalka pohoda se da slizt k 6L , svizneji mezi 7-8
Interier je peknej,sedacky supr, neni to zadna nudna koktafka.
Vyzvihnu ty sedacky, opravdu spickovy audio.Tot asi vse

Octopus
13. srpna • 8:20

Mam dlouhodobou spotrebu 6.1

Prejtojed
9. dubna • 21:24

ještě alespoň pro doplnění, abych byl konkrétní:
Místo vzadu - reálně víceméně u všech Volv bída, zde prezentováno úplně opačně.
Kufr - sice při naložení po střechu vypadá velký, ale takto se objem kufru neměří - rozhoduje objem po dolní hranu oken, a v tomto porovnání je Volvo hodně směšné (kolem 460 l).
Takže prosím odlišujme fakta a dojmy.

Petr Ježek
10. dubna • 18:10

No, objemy kufru kolem půl kubíku považuji za zcela dostačující s výjimkou větších rodin, které si tohle Volvo nepořídí, neb velký SUV. Je to vždy o přemýšlení, co vzít a co ne, neb zbytečnost, jak to srovnat, aby nebylo vespod lehké a nahoře těžké - prostě respekt k základní fyzice. Jestli někde je málo místa vzadu, pak v S60, V70 má delší rozvor z S80, takže trochu nechápu nářky. Bidla si přirozeně pořídí to, do čeho se bez potíží vejdou a ne to, co je limituje (to pro diskutéra níže). Třeba Saab 9-5 Wagon je o něco prostornější a se čtyřvály i o něco méně žíznivý, když už ten vikingský syndrom...

Prejtojed
12. dubna • 19:30

Doporučuju třeba tento článek na autohitu, kde opravdu často trefí hřebík na hlavičku:
"...No a pak jsou tady skutečná překvapení. Třeba mělký zavazadelník, který je na kombi o délce 4720 mm skutečně malý. Základní objem činí 0,485 m3..."
http://www.autohit.cz/testy/37399-volvo-v70-2-4... ...

jehoVista
10. dubna • 12:00

"rozhoduje objem po dolní hranu oken"
Kdo to rozhoduje? Me teda zajima, kolik se tam vejde pri nalozeni po strechu.

Prejtojed
9. dubna • 21:21

Volvo je obecně jedna z nejpřeceňovanějších značek...stejně jako v u piva např. Svijany. Ale pokud dojde na lámání chleba a reálné zkušenosti, najednou všichni začnou mlžit a odvolávají se že "kdysi to bylo nějak a v poslední době se to nějak zkazilo...". Bohužel ale tu "poslední dobu" není nikdo schopen definovat, a nakonec se dostáváme k tomu, že to vlastně nikdy nebylo úplně ono.
Přesně jako u tohoto článku. Bombastická prohlášení a nadpisy, ale když se jde k věci, zjistí se podstatné odlišnosti.

Petr Ježek
10. dubna • 18:18

A jak to podle vás tedy je??? U Volva existuje jediný velký problém - odtažité a poněkud nepřesné řízení, což má na svědomí vzhlížení se k US šoférské nátuře a skandinávskému pohodářství za volantem. Mimochodem pro sportovní účely se muselo dost měnit na zavěšení obou náprav. Jinak se obraťte na Aisin, k Fordovi a k výrobcům některých dalších nevolvích komponent. Mně se s S60 2.3 T5 jezdí skvěle, i když trochu jinak než v Alfách, které prostě mají podvozky pro radost z jízdy nejen rovně. Vše je poctvé v materiálu, jen ty plasty, ale to je prkotina. Zrcátka pokrývají zakřivením i mrtvý úhel, klima je spolehliivá, elektronika a elektrika taktéž (průměry měděných drátů v kabelech tu mají jistě o desetinky mm více než u konkurence). Je to těžší, ale vydrží to dvacet let a klidně milion km... Kdo nabídne něco podobného?

Tom Volverín
9. dubna • 0:37

Volvo mám již 5. v řadě (V70D5), proto mě rozčilují nesmysly které dokážou redaktoři vyplodit na základě nevím čeho, ale zkušenosti to nejsou...
Nejvíc mě krvácí oči když čtu: "výrazně se zvýšila životnost podvozku (od Fordu)"
Okamžitě se mi vybavila scéna, kdy jsem byl u kamaráda v servisu (dělá jen Volva). Na zvedácích byla vedle sebe dvě Volva. TATO generace V70 AWD a předchozí. Mechanik chodil pod starší generací a říká: "takhle vypadá ještě poctivá práce..." ukazujíc na spodní ramena vpředu z výkovku. Pak chodil a ukazoval jak nemá starší auto s větší porcí kilometrů v podstatě žádné vůle v uložení a závěsech kol... Přestoupil k novějšímu modelu: "...a takhle to vypadá když se šetří...." Ukázal na spodní závěs vyrobený ze dvou plechů svařených k sobě. " Má to najeto 150 a půlka věcí je na výměnu..."
Konkrétně životnost předního spodního ramena je zhruba 1:3 ve prospěch staršího auta. Ano, výkovek je nutně dražší než plech ale jeho životnost je někde jinde!
Jízdní vlastnosti - ty zůstaly Volvácké - spíš komfort, dá se i pila ale auto je nedotáčivé a naklání se, nicméně stopu drží. O žádném zlepšení nemůže být řeč. Snížila se životnost komponent podvozku.
Motory brát pouze pětiválce! Automat i manuál je ok. AWD (4x4) opravdu potřebuje péči a v závislosti na opotřebení repasi. Problémem je úhlová rozvodovka - motor vpředu napříč a pohon všech kol. Kroutící moment silného motoru se převádí o 90° do pohonu AWD. Choulostivé na dobré zacházení. Praseti nevydrží i když vydrží dost. Předohraby jsou absolutně bezproblémové.
Vnitřní prostor - měřím 183cm a vážím 90kg, když se pohodlně usadím na místě řidiče a posadím se za sebe na zadní sedačku, mám u kolen asi 10cm mezeru k přednímu opěradlu. Takže stížnosti na prostornost nechápu. Každý asi sedí v autě jinak. :-)
Přeji hodně bezproblémových kilometrů!

Lojza
31. prosince • 11:41

JJ máš pravdu ale cena hliníkových značkových ramen Lemforder včetně silenbloků je 1750,-Kč za kus!!! Předpokládám že plechová jsou minimálně o 1000,-Kč dražší!!!

tom
9. dubna • 19:31

Ale ty vule nejsou dany pouzitym ramenem ale materialem silentbloku. Je jedno, jestli je to vykovek nebo vylisek

Petr Ježek
10. dubna • 18:27

Dovolím si nesouhlasit. Problém prostorového plechového svařence je v menším množství cyklů namáhání do trvalé deformace nebo změknutí. Silentbloky lze také znížením množství přírodního kaučuku ošidit, ale ani Powerflexy nejsou to, co by nadlouho řešilo "fordovskou" éru Volva a její problémy. Takže za mně pětivály do roku 2008 a u automatů od 2004 a s poctivým výplachem celé 16l náplně... Znovu říkám, že Volvo do roku 2008 je neskutečný držák i v situacích, kdy jiná auta vyžadují repase a kastle začínají kvést...

Tom
8. dubna • 9:42

Auto je to krasne a vzdy se mi libilo, ale ze by nabizelo prehrsle mista? Hlavne na zadnich sedackach je to s ohledem na velikost auta bida. Pokud si maji sednout za sebe lide nad 180 cm, tak ten zadni vystupuje pekne zkroucene:-D. Je to dan za velky kufr a sileny zadni previs v kombinaci s pomerne kratkym rozvorem.

Petr Ježek
10. dubna • 18:34

Nechápu nářky na nedostatek vnitřního prostoru u V70, jehož rozvor je stejný jako u S80, kde si nikdo na nedostatek místa snad nestěžuje. Zvyk za volantem ležet pochopitelně zadním cestujícím překáží. Někdy stačí zkusit optimální pozici za volantem a zjistit, že poučení není nikdy dost. Já mám rád se 180 cm nízký posaz, což se nelíbí dámám s podpatky a vysokým nártůlm za mnou. Tak se holt upozadím a sesli si trochu zvednu, no. A to mám v S60 kratší rozvor...

Jirka
8. dubna • 19:51

Je to tak.Vepředu super, ale vzadu bída.bohuzel ani novější model tento problém nevyřešily.Nechápu to.

Doporučujeme

Články odjinud