Test ojetiny: Volvo S80 II - kvalitativní ústupky, technika přesto bytelná

Seznam kapitol
  1. Ojeté Volvo S80 2. generace: Úvod
  2. Ojeté Volvo S80 2. generace: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Volvo S80 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Volvo S80 2. generace: Verdikt
  5. Ojeté Volvo S80 2. generace: Fotogalerie

Volva už nejsou co bývala, řekne vám v současnosti nejeden milovník značky. A naše zkušenosti to nevyvracejí. Už i u mladší generace menšího a rozšířenějšího kombi V70, které technicky odpovídá sedanu S80, jsme zaznamenali určité změny k horšímu.

Povrchově reznoucí ramena náprav, mizerně svítící základní halogeny a uhýbání z přímého směru při akceleraci u subprémiového produktu zamrzí, a to ještě zdaleka nebylo zmíněno všechno.

Testy | Ojetiny | Kombi | Luxusní auta | BMW | Design | BMW řada 5

Test ojetiny - BMW 530d Touring (E61): příliš radikální řez

Přesto však velké švédské koráby dodnes mají širokou fanouškovskou základnu. A přitažlivé jsou i pro další zájemce o silná, dobře vybavená a bezpečná auta. Ne každý touží po lehce arogantním vzhledu německé prémiové trojky. A odpovědí může být právě luxusní Volvo.

Co je klíčové?

  • Smířit se s tím, že platforma je „jen“ z Fordu Mondeo
  • Na rozdíl od německých sedanů má většina aut přední pohon
  • Dát si pozor na stav automatu a čtyřkolky
  • Na Volva se tolik nesoustředí různí podvodníci
  • Motory mají své mouchy, ale není to nic tragického

Druhá generace největšího sedanu S80 se dostala na trh v roce 2006 a nástupce se představil teprve nedávno. Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili vůz z toku 2008, který doposud zdolal jen 95 tisíc kilometrů. 

Radosti
Pohodlný podvozek
Snadné ovládání
Pružné motory
Neokoukaný neutrální vzhled
Starosti
Odtažité řízení
Méně místa vzadu nad hlavou
Průměrné jízdní vlastnosti
Pohon všech kol pouze s automatem
6  /10
53 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie53 fotografií
IMG_2899.jpg IMG_2900.jpg IMG_2901.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté Volvo S80 2. generace: Úvod
  2. Ojeté Volvo S80 2. generace: Jaké vlastně je
  3. Ojeté Volvo S80 2. generace: Na co si dát pozor
  4. Ojeté Volvo S80 2. generace: Verdikt
  5. Ojeté Volvo S80 2. generace: Fotogalerie
Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků