78
Fotogalerie

Test ojetiny: Volvo S60 - severský svéráz

Kapitoly článku:


Zkoušený vůz

K testu jsme převzali vínově červený sedan Volvo S60 z roku 2006, tedy již po faceliftu, a s nejslabším motorem 2,4 l/103 kW, jenž je v nabídce zároveň vůbec jedinou pohonnou jednotkou s dvouventilovými rozvody. Řeknete možná, že je to docela malý výkon na tento motor, a já jen odpovím: ano. Nicméně, s takto pružným motorem jsem se už dlouho nesetkal. Ale o tom až později.

P1060584.JPGP1060583.JPGP1060623.JPG

Kdo by nechtěl ojeté auto po prvním majiteli důchodového věku s malým nájezdem a servisní knížkou a za dobré peníze! A to je případ auta na snímcích. Toto Volvo bylo jako nové prodáno u jistého brněnského dealera, kam také jezdilo na pravidelné servisní kontroly. V době testu mělo najeto (nikoli „na tachometru“, ale skutečně) 92 000 km, přičemž na poslední „garance“ bylo teprve před 2000 km. K vozu byly kromě servisní knížky přiloženy dva sklopné klíče s dálkovým ovládáním a klíče k zamykání zpátečky.

P1060625.JPGP1060627.JPGP1060628.JPG

Inkriminované dealerství podle svých záznamů potvrdilo, že v historii tohoto vozu není žádná šmouha. Servisní technik si na původního majitele (šedesátníka) dokonce dobře pamatoval, vozu prý dával vše, co potřeboval, jen ty tyčky předního stabilizátoru při poslední návštěvě už měnit nenechával. Nepřekvapí tedy, že vůz byl ve velmi dobrém stavu, nikdy neboural a i oděrek z běžného provozu na něm bylo velmi málo. A nízká cena? To proto, že pod kapotou neklape diesel…

Volvo S60
Cena219 999 Kč
Rok výroby2006
Stav tachometru92 000 km
Další záznamyNové v ČR
Servisní knížkaAno
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, ASR, ESP
Centrální zamykáníAno na DO, sklopný klíč
El. ovládání okenAno, 4x, jednodotykové
El. ovládání zrcátekAno, vč. Vyhřívání
ČalouněníTextil/kůže
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno, man.
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut.
AutorádioAno, orig., s přehrávačem CD
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, orig.
Xenonové světlometyNe
Palubní počítačAno

Spolehlivost a provozní náklady

Z ojetých vozů Volvo má řada našich motoristů strach, jenž pramení z pověstně drahých autorizovaných servisů a originálních dílů, u nichž neexistuje druhovýroba. Co se cen v servisech Volvo týče, jsou zhruba o 20 % vyšší než třeba u VW, ale zvláště některé díly skutečně dražší jsou. V kvalitní druhovýrobě se již ale dost součástí objevuje, nicméně třeba u „plechařiny“ je to stále problém.

Podle zkušeností majitelů vozů Volvo S60, a konec konců i podle statistik, jde o spolehlivý automobil. Zážehové motory nevykazují problémy ani po dlouhých letech náročné služby, mění se jen běžný spotřební materiál včetně oleje a svíček. Dokonce i k výměně rozvodů jsou k mání díly z druhovýroby a práce na nich není pro běžného mechanika problém. To se týká nejen atmosférických, ale také přeplňovaných verzí, jež ale mají poměrně vysokou spotřebu.

P1060560.JPGP1060550.JPGP1060571.JPG

Problémy nejsou ani s „diesely“, setkat se můžete s běžnými poruchami s palivovou soustavu nebo prasklými hadicemi. Přesto spíše doporučuji zážehové motory, neboť na těch vznětových se toho zkrátka může „vysypat“ daleko více. Na podvozku je třeba průběžně dělat kromě brzd snad jen obligátní tyčky stabilizátorů nebo silentbloky na ramenech předních kol. Poptávka po ojetých vozech Volvo S60 je však nízká, čemuž odpovídají také prodejní ceny. A to je šance pro každého, komu se toto auto líbí a ocení jeho nevšední vzhled a specifické vlastnosti.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud