Test ojetiny Volkswagen Touareg 2,5 TDI: docela zvláštní SUV

Jaká je původní generace Touaregu po osmi letech provozu? Vyzkoušeli jsme základní provedení se známým pětiválcem 2,5 TDI a manuálně řazenou převodovkou.
Seznam kapitol
  1. Trojjediná novota, Zkoušený vůz
  2. Pan Největší, Podrobná technická prohlídka
  3. V provozu, Jak vybírat?
  4. A vystupujeme, Naměřené hodnoty, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Trojjediná novota

Ještě před nedávnem byl Volkswagen Touareg symbolem pro mnohé nedosažitelného bohatství a luxusu a možná i jistého „papalášství“. Ale čas běží a s ním se na trhu s ojetými vozy objevuje již řada Touaregů, jež mohou být za ceny už okolo 200 000 Kč poměrně perspektivními kousky. Ovšem u tohoto modelu platí snad ještě více než u jiných vozů Volkswagen, že je třeba být mimořádně ostražitým při dohledávání skutečné historie vyhlédnutého auta…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyzkoušeli jsme Touareg s nejlevnějším motorem 2,5 TDI

Model Touareg (typ 7L) byl vyvíjen jako společný projekt značek Volkswagen, Audi a Porsche a všechny tři vozy se dodnes vyrábí (samozřejmě už v dalších generacích) na společné lince v Bratislavě. Vývoj mechanických skupin platformy PL71 dostal na starosti tým Klause Wolperta a probíhal především v centrále Porsche v německém Weissachu. Na společném základu vznikly vozy Touareg, Q7 a Cayenne, přičemž každý z nich měl poměrně jasně určené místo na trhu.

Testy | Volkswagen | Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg V10 5.0 TDI: naftový magnát (kompaktní test)

První generace Volkswagenu Touareg, jenž byl z této trojice na trzích umístěn nejníže, vznikala v letech 2002 až 2010 a faceliftem prošla roku 2007. Přesně zařadit Touareg do kategorie asi není tím nejdůležitějším, v USA ale patří mezi střední SUV, přičemž v Evropě spíše mezi SUV velká. Oproti tomu, co si běžně pod pojmem SUV představujeme, ale Touareg vyniká řadou podstatných prvků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tento Touareg se honosil celkem průhlednou minulostí

Jde především o standardní instalaci pohonu všech kol s redukčním převodem a uzávěrou mezinápravového diferenciálu. Oproti skutečným off-roadům má ale Touareg samonosnou karoserii a nezávislé závěsy všech kol. Alternativně k ocelovým pružinám bylo nabízeno také elektronicky řízené vzduchové pérování s proměnnou tuhostí CDC pro lepší jízdní vlastnosti na silnici a regulovatelnou světlostí pro větší pohyblivost v terénu.

Testy | Volkswagen | Volkswagen Touareg

Test VW Touareg 3,0 TDi: liška pouště

Vozy Volkswagen Touareg jsme již testovali mnohokrát (viz odkazy výše), proto se tentokrát zaměříme spíše na konkrétní zkoušený vůz a doporučení pro případné zájemce o automobily tohoto typu.

Zkoušený vůz

K testu jsme převzali Touareg, jenž byl vyroben v roce 2006, kdy patřil spíše k levnějším verzím této řady. Pod kapotou skrýval základní, z Transporterů dobře známý vznětový pětiválec 2,5 TDI kombinovaný s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a látkovým čalouněním. V jeho výbavě nechyběly hlavní světlomety s bi-xenonovými adaptivními projektory a samostatnými zdroji pro nasvětlování ostrých zatáček nebo navigace, ale prvky jako Bluetooth nebo stmívané zpětné zrcátko byste v něm hledali marně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Drobená poškození na karoserii byla, ovšem interiér byl v takřka zánovním stavu

K vozu byla přiložena řádně vedená servisní knížka, přičemž pravdivost jejích záznamů jsme si nechali ověřit přímo u českého importéra. Podle všech shromážděných informací byl vůz předán svému prvnímu majiteli v dubnu roku 2006 a dosud na poslední pravidelné servisní prohlídce byl v červenci loňského roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na sedadlech je ve všech ohledech dostatek místa

Tehdy měl najeto něco přes 110 tis. km a majitel podle přiložených faktur investoval třeba do nového akumulátoru a filtrů či několika hadic a dalšího, nespecifikovaného drobného materiálu. Podle potvrzených záznamů vůz nebyl havarován, což později potvrdilo také měření tloušťky laku (více viz kapitola Podrobná technická prohlídka).

Volkswagen Touareg 2,5 TDI 
Rok výroby2006
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)289 999 Kč
Původ:ČR
Servisní kniha:Ano
Stav tachometru:124 000 km
Další záznamy: 
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, ESP, ASR
Centrální zamykáníAno, na DO
El. ovládání okenAno, 4x, aut.
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelná bederní opěraAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradlaDělená a sklopná
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioCD
BluetoothNe
NavigaceAno
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno
Xenonové světlometyAno, b-xenonové, adaptivní
Denní svíceníNe
Palubní počítačAno
Kožený potah volantuAno
Vyhřívaná sedadlaNe
Vyhřívaný volantNe
Parkovací asistentNe
Start/stop systémNe
MetalízaAno
Následující kapitola
Volkswagen Passat 1.896
Rok výroby: 2004
Stav: 185 147 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.896
Rok výroby: 2007
Stav: 128 321 km
Cena: 129 000 Kč
Volkswagen Passat 1.896
Rok výroby: 2000
Stav: 182 036 km
Cena: 40 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků