Kapitoly článku:
K testu ojetiny nám poslouží černý exemplář z roku 2009 s manuální šestistupňovou převodovkou a nepříliš obvyklým motorem 1.8 TSI o výkonu 118 kW, který jsem si půjčil v Auto ESA. Měl najeto 207 000 km a prodejce si ho cenil na 279 000 korun.
Jedná se o spodní cenovou hladinu, a má to svou logiku. Benzínové motory nejsou u jakéhokoli Passatu moc oblíbené a samotná jednotka 1.8 TSI patří k těm, kterým se kupující raději vyhýbají. Navíc má tento Passat CC větší kilometrový nájezd.
Vyšší cena, ale bohatá výbava
Dnes se ceny aut pohybují zhruba od 270 000 korun, oblíbené turbodiesely 2.0 TDI lze koupit v relaci od 300 do 350 000 korun. Výbava modelů CC bývá docela bohatá. Nechybí dvouzónová klimatizace, hodně aut má anatomické kožené sedačky s elektrickým nastavením a vyhříváním, není nouze o navigaci. Zajímavostí je adaptivní podvozek s nastavitelnou tuhostí.
Passat CC nejezdí výrazně lépe než běžný Passat. Je to prakticky úplně stejné auto, z čehož ale plyne i to, že má silné a úsporné motory a promyšlenou ergonomii
Pokud jde o nabídku motorů, docela hojně se vyskytuje vrcholný šestiválec 3.6 FSI, který se standardně dodával s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Občas můžete narazit i na motor 2.0 TSI, základní jednotka 1.4 TSI je spíše výjimečná.
Pokud vás láká právě Passat CC, pravděpodobně neřešíte praktičnost. Zadní sedačky jdou sklopit jen obtížně, do jinak docela velkého kufru je malý vstup a že by to s místem nad hlavou vzadu bylo nějak slavné, se také říci nedá. Nicméně vzadu jsou dvě docela pohodlné sedačky a i vpředu je to s komfortem v pořádku.
Nepraktický, ale stylový
Vpředu si sice budete připadat jako v klasickém Passatu, ale odlišnost poznáte především podle jiného úhlu čelního okna a také podle bezrámových dveří. A tady vzniká první úskalí. Passat CC má poměrně choulostivé těsnění kolem oken, navíc dost tuhé, aby nepropouštělo hluk. To se mu sice daří i v dálniční rychlosti, ale často dochází k jeho poškození.
Bezrámové dveře jsou zajímavý detail, ale těsnění kolem oken se snadno poškodí. Využitelnost zavazadlového prostoru omezuje malý nakládací otvor
Jak? Když otevíráte dveře, okno má sjet automaticky o kousek dolů. Chvíli mu to ale trvá, takže se musíte naučit vzít za kliku, sekundu počkat a pak otevřít. Kdo hned škubne dveřmi, ten si často těsnění kolem oken odtrhne.
A co se svezení týče, tento Volkswagen je sice stylový, ale nepříliš sportovní. To je určitě škoda, větší odlišnost jízdního projevu od běžné modelové řady by se hodila. Na to ale trpělo už Scirocco, které se nedokázalo od obyčejného Golfu více odlišit.