68
Fotogalerie

Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Kapitoly článku:


Má vlastně cenu představovat důkladně Volkswagen Golf? Zná ho každý a snad každý se s ním někdy svezl. Volkswagen Golf má jednu zvláštní vlastnost a tou je naprostá beztřídní image. V Golfu můžete potkat kohokoli. Žádné jiné auto nesmazává třídní rozdíly tak jako Golf.

vw golf (27).JPGvw golf (66).JPGvw golf (42).JPG
Volkswagen Golf není sporťák, ale řídí se příjemně. Od motoru 1.2 TSI 63 kW se nedají čekat zázraky, spíše zamrzí extrémně dlouhé převody. Interiér je ergonomicky v naprostém pořádku a je kvalitní

Jak se dá od koncernového auta očekávat, ergonomie je velmi příjemná a přátelská, ovládání jednoduché a pozice za volantem pohodlná. Sedačka jde spustit nízko, sloupek volantu je široce nastavitelný a ideální polohu za volantem si tu určitě najde každý.

Nudný, ale příjemný

Mě osobně se nelíbí příliš lehká spojka bez odezvy a tupá „elektronická“ odezva pedálů, ale někdo je zase rád, že spojka nejde těžce. Řazení manuálu je lehké, ale bez takové té mechanické odezvy, že tam rychlost zapadla. Velmi se mi líbí volant s tenkým věncem a samotné řízení. Ono sice nemá moc zpětné vazby, ale má přirozený odpor a převod.

Podvozek Golfu je pohodlný, ale zároveň poskytuje autu velice stabilní oporu v zatáčkách a s rozumnými pneumatikami se ani díky standardně dodávanému nezávislému zadnímu zavěšení (torzka přišla až s další generací) nenechá rozhodit špatnou silnicí. Člověk se někdy přistihne, že jede po okresce neslušným tempem a že ho to baví, i když skutečné řidičské vyžití představují spíše dynamičtější motorizace, především pak oblíbený model GTI.

Od testované motorizace 1.2 TSI v základním provedení a s dlouze poskládaným pětistupňovým manuálem se nedají čekat zázraky. Motor má sám o sobě dost síly, tedy výkonu i točivého momentu, ale odstupňování rychlostí by odpovídalo klidně nějakému šestiválci. Pětka je spíše takový dálniční převod a poradí si jen s nezatíženým autem.

Z hlediska komfortu a hluku od motoru je příjemné, že vám vůz v tachometrové stovce točí zhruba 2200 ot./min. (v podobném autě obvykle podobně silný motor točí spíše už kolem 3000 ot./min.), ale ani solidní točivý moment s tak dlouhým převodem neposkytne moc dobrou pružnost.

Když pak potřebujete často předjíždět, spotřeba leze nahoru, ovšem při ustálené jízdě jsou dlouhé převody pro spotřebu přínosem a pak není problém jezdit za zhruba pět litrů mimo město.

Velká kola kazí komfort a spotřebu

Ovšem testovaný exemplář měl nesmyslně široké pneumatiky, což se projevilo nepříjemně nejen na hlučnosti a komfortu, ovšem také na spotřebě. Takhle široká kola slabý motor jednoduše neutáhne. Podle mého názoru na takový motor bohatě stačí základní patnáctky s pneumatikou 195/65. Ano, já vím, že to pak na fotkách nevypadá moc dobře, ale praxe je o mnoho lepší. 

vw golf (10).JPGvw golf (31).JPGvw golf (32).JPG
Dát na základní dvanáctistovku kola 225/40 R18 není moc dobrý nápad. Kazí to komfort a spotřebu. Základní patnáctky bohatě postačí a s nimi pak Golf nehučí a nedrncá

Jinak se ale uživatelskému komfortu Volkswagenu Golf nedá vlastně nic moc vytknout. Je to kultivované a příjemné auto. Vzadu si sednou dva dospělí celkem pohodlně a když řidič průměrného vzrůstu za volantem neleží jako u zubaře, budou mít i dost místa na kolena.

Pro Golf je nicméně typické, že levná auta, pokud jsou málo ojetá a mladá, mají chudou výbavu. Klimatizaci dostanete vždycky, ale k tomu si přidejte tak maximálně elektrická okna vpředu a centrální zamykání. Na sportovní sedačky, navigaci, kvalitní audio systém a podobné hračky se musíte podívat do trochu vyšších cenových sfér.

Takže: co vlastně za své peníze dostanete a kolik jich budete potřebovat? Servisní záležitosti rozebereme v další kapitole, tak neváhejte pokračovat.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud