Test ojetiny Toyota RAV4 2,0i: volba z rozumu

Stála u zrodu lehkých SUV a stala se symbolem jejich lesku i bídy. Jak funguje desetiletá Toyota RAV4 se 135 000 km v těle?
Seznam kapitol
  1. Toyota RAV4 v kostce
  2. Na prahu nicoty, Toyota RAV4 podruhé, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Na první pohled
  4. Na palubě, Za volantem, Na silnici
  5. Závěrem, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (71x foto)

Pokud zákazník uvažuje o svém prvním SUV, Toyota RAV4 zřejmě jen těžko může ujít jeho pozornosti. Úspěšná kariéra modelu Toyota RAV4 odstartovala v roce 1994 a předznamenala velkolepý boom vozů kategorie SUV, který trvá a bují dodnes. Do své novinky tehdy Toyota vkládala velké naděje, už o tři roky později byl dokonce zahájen provoz flotily zkušebních elektromobilů, jenž byl ukončen v roce 2003. Druhá generace (XA20) nastoupila v polovině roku 2000 a kromě větších rozměrů nabídla sebevědomější, jasněji vyhraněný design.

V brněnském dealerství AAA Auto jsme tentokrát vybrali právě Toyotu RAV4 druhé generace, jež byla vyrobena roku 2005, tedy v posledním roce její produkce (na frankfurtském autosalonu téhož roku slavila premiéru generace třetí). Šlo o pětidveřový vůz se zážehovým motorem 2,0 VVT-i a manuálně řazenou převodovkou. Svému prvnímu majiteli byl předán 4. 5. 2005 a na začátku našeho testu měl najeto 135 000 km. Na výsledky protagonisty své kategorie po deseti letech provozu jsme byli opravdu zvědavi…

Radosti
Dobrý výhled
Nízká spotřeba
Nabídka prostoru
Starosti
Zadní opěradla dělená 50:50
Slabé světlomety
Chybí kontrolky světel
8  /10
136 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie136 fotografií
P1190903.JPG P1190904.JPG P1190905.JPG
Následující kapitola
Toyota RAV4 1.998
Rok výroby: 2001
Stav: 144 642 km
Cena: 85 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2000
Stav: 213 237 km
Cena: 33 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2010
Stav: 112 856 km
Cena: 99 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek