Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

74 komentářů

Petr
8. ledna • 11:31

Priuse (III. gen.) jsem koupil domů až poté, co jsem zažil jejich (5 ks II. gen.) bezchybné fungování ve firmě a viděl jich bezpočet jezdit ve velmi špatných podmínkách po Ulaanbataru (I. gen. - ojetiny masově dovážené z Japonska).
Především - spotřebu nelze srovnávat s diesely, ty jsou nesrovnatelně neekologičtější (generují jemný karcinogenní polétavý prach). Ve městě je Prius ve spotřebě bezkonkurenční (v Londýně je mezi top ten auty dle četnosti v ulicích, o Japonsku nemluvě). Na německé dálnici nepřekročí 7 litrů. (naložené auto). Maximálku 180 km/h limituje omezovač rychlosti, nikoli možnosti auta.
Uvnitř je mimořádně prostorný (rozvor 2700 mm je stále větší než OIII), kufr je menší (baterie, typ karoserie).
Absolutní spolehlivost mohu potvrdit (na vzorku cca šesti aut). V autě z roku 2009 je automat, parkovací kamera a asistent - zaparkuje auto sám, vyhříváná sedadla, solární panel na podporu klimatizace, automatický zpomalovač při přiblížení se překážce, tempomat atd.).
Možná, že je nudný, ale parkovat na elektřinu je neskonaleji pohodlnější než s klasickým autem. S jízdními vlastnostmi hodně dělá elektromotor, zajištuje pohodlnou akcelraci.

botecka
25. února • 16:47

Mám PRIUS PLUG-IN III generace. To čo tu autor testu píše o nepohodlí a ergonomii nie je vôbec pravda. Neviem či model 2010 je iny ako model 2012 čo sa týka ergonomie sedadiel, ale ja som predtým jazdil BMW 520d (veľmi pohodlné vozenie) a nepociťujem výrazný rozdiel. (mám sedačky koža-látka). Čo sa týka spotreby - neviem kde títo testovači chodia na spotrebu na diaľnici nad 6,5 litra a podobne. Pri rýchlosti 140km/h (zapnutý tempomat, 2 osoby v aute) mám spotrebu 4,7 litra. Áno, čo sa týka ceny nového vozidla - rozhodne prehnaná na naše pomery (zase len preto, že nemáme žiadne dotácie na eletkromobily a hybridné vozidlá). Hlavne si treba uvedomiť, že Prius nie je pre každého. (musíte mať aspoň trocha vzťah k tomu, že chcete šetriť životné prostredie) :)Na aute mi vadí akurát to, že nemám dlhodobo spotrebu 2,1L/100km ako píše výrobca, ale len 2,5L/100km :D :D :D

Pája
2. ledna • 19:24

Rád bych taky přidal něco do diskuze k článku k Toyotě Priusu III.generace.Né se vším
souhlasím co o tomto autě píše pan redaktor a to zvláště ke spotřebě auta.Ono se jednou s tímto autem svést a hned ho hodnotit z hlediska spotřeby jako neúsporného je zavádějící.
S tímto autem je nutné se řádně seznámit a hlavně naučit jezdit.Můžu o něm takto mluvit i psát,neboť jsem si ho před rokem pořídil. Měl najeto něco kolem 130 tis.km a byl 5 roků starý.Je ve výbavě zřejmě SOL.Vzhledem k tomu,že to byl dovoz z blízkosti oceánu tak po pořízení jsem nechal na autě vyměnit přední kotouče vč. destiček.I dálnice se s tímto autem dají jezdit od 4,3 l/100 km po 5,3 l/100 km.Jezdíme ve dvou s plně naloženým kufrem.Rychlostně to nešetřím jezdím na dálnici tachometrovou rychlostí mezi 130 km a 140 km.V létě jezdím na 17" kolech v zimě na 15" kolech.V létě byť jde celou jízdu klimatizace tak spotřeba je nižší oproti zimě cca 0,5 l/100 km.Má-li někdo zájem o další informace rád mu odpovím.V rodině jsme měli i máme jak benzínové Toyoty tak i naftové,
ale Prius je skutečně vrchol a jiné auto bych již něchtěl.

imhotep
17. prosince • 23:54

Prius je jednoznačne auto vytvorené pre mesto. V meste si nikdo jazdu neužíva takže tento handikep sa minimalizuje. V veľkom meste a v hustej premávke dosiahne spotrebu ku ktorej sa iné auta nepriblížia. Samozrejme ďalší argument pre veľké mesto sú exhalaty. Ale prius nie je auto pre niekoho, kto si vychutnáva jazdu, ale on nikdy takéto auto nemal byť a preto ho nemožno týmto pohľadom hodnotiť. Toyota vie ponúknuť aj rýchle a dynamicke dokonca aj hybridné autá.

ST
17. prosince • 20:04

Osobně nevidím důvod si pořizovat komplikované, těžké auto. Kdo chce šetřit na palivu, tak si stejně koupí chrocht ideálně rotačku TDI v manuálu, kde se dá v pohodě jezdit za 4-5 litrů. Navíc za 6-7 litrů se dá jezdit prakticky s libovolnou benzínovou atmosférou. Chápu, že pro někoho může být náročné u řízení přemýšlet a často vyřazovat, ale zase to není tak těžké, zvláště pokud člověk má naučenou trasu. Za co bych Toyotu pochválil, tak za interval 15 000 km. Kdo tak činí, tak tomu se motor odmění dlouhým, bezproblémovým životem. Taky co se týče životnosti některých agregátů by si od ní mohli mnozí jiní výrobci vzít příklad.

Mikes
17. prosince • 20:56

Akorat by nemuseli chtit za tu vymenu oleje prumerne pres 6tis B-]

Peter
18. prosince • 21:31

A kolik tak asi stojí servis ve škodovce??? Skoro všude je dnes hodina cca 7 - 800 a longlife oleje jsou ještě dražší než běžná syntetika.

Mikes
20. prosince • 18:42

Pri rocni vymene oleje, resp. po 15tis km, budes s naklady tak na polovině. U variabilniho intervalu kolem 7tis, ovsem jednou za 2 roky. A pokud nejsi tele a koupis si longlife olej sam das za nej 1200Kc, pak mas servis jeste o cca 2tis. levnejsi.

ST
20. prosince • 12:17

Nevím kolik přesně platíte za výměnu oleje. Já za něj včetně výměny všech filtrů platím okolo 3000 korun, což se dá snést. Rozhodně je lepší zkrátit interval výměny oleje, i když to stojí nějakou korunu navíc. Turbo i ostatní součásti Vám pak jen poděkují.

miki
20. prosince • 15:15

Ja v hybride za 4l oleja 25E, filter cca 6E, práca v garáži 10E... Celkovo cca 41E ... tak prerátaj...

pepé
17. prosince • 14:37

a co akumulátor?? ten už bude u ojetiny pěkně v pitchi a za kolik je náhradní? na článek o ojetině chybí dost podstatná informace!!! doplnit!pokud má už vykloktanou kapacitu tak na 2 km, úspora bude mizivá a za žádný 4 l to teda nepojede.

RamzesII
17. prosince • 17:23

Cetls to vubec? V clanku je napsane, ze nova baterie stoji 42tis. V porovnani kolik nacpes v pripade poruchy turba, vymeny dvohmotoveho zotrvacniku, nebo filtru pevnych castic do diesla, tak je to pohoda.
co tady ctu reakce a porovnani s jinymi auty tak si nikdo neuvedomuje nejdulezitejsi vec a to spolehlivost. to je to o co jde pri koupi ojetiny.

Bubaak
17. prosince • 17:20

Četl si to vůbec? """Pokud přeci jen bude nutné Ni-MH akumulátory vyměnit, například kvůli nehodě (Toyota uvádí, že akumulátory drží kapacitu i po záruce a opravdu je mění jen po mechanickém poškození), připravte si 42 240 korun včetně DPH plus necelé dva tisíce za práci""

majk162
29. března • 23:06

Ještě doplní, že pokud odejde třeba jen jeden článek, dá se vyměnit jen ten jeden a není nutné měnit celý blok. Tím pádem se cena sníží, tu jsem však nezjišťoval. Až půjdu mrknout na nový Prius, tak se doptám.

jakub
17. prosince • 12:20

moc se tesim na elektromobil ktery bude mit cenu klasickeho benzinaku... ujede na jedno nabiti kolem tisice kilometru a nebudu se muset omezovat pri topeni, klimatizaci, akceleraci ,velikosti kufru apod... dobijeni maximalne 2h a baterky vydrzi 10 let a vymena baterii nebude stat polovinu ceny vozu... tak jdu do toho moc rad... ale zatim je to neustale strasne kompromisu....

Antiautomat
17. prosince • 16:45

Tak to sa nedockas.....baterky vydrzi 10 let ....;-)

Svetak
16. prosince • 12:35

Ja ma 6.2 V8 Camaro. Take mne trapila spotreba. Tak jsem tam nekhal namontovat sado s kompresorem a jsem spokojeny. Problem vyresen. Konecne Musim k benzince kvuli benzinu casteji, nez kvuli curani.

OMG
16. prosince • 13:26

Moc malej močák nebo moc velká nádrž?

Svetak
17. prosince • 18:06

Mala spotreba a velka konzumace tekutin kvuli zapasove forme :D. Vrazda.

Gor
16. prosince • 11:34

Poslyšte, co je to inverter? Nechcete raději použít přesnější a jednoznačnější název měnič?
Co jsou inverterové tranzistory, to mají být speciální opačné tranzsitory :-o? IMO se jedná o výkonové tranzistory v měniči...

OMG
16. prosince • 12:30

Triaky

Bican
15. prosince • 13:34

> jezdí za zhruba pět a půl až šest litrů benzínu.
Něco mi tu uniká. Máme doma Lancia Ypsilon z roku 2014, která má najeto 10 000 kilometrů a průměrná spotřeba na palubním počítači je 5,4 litru na 100 kilometrů. Pořizovací cena byla o 80 tisíc nižší než cena ojetého Priusu. Lancia má benzínový motor 1.2 8V s 51 kW. Na autě je 5 letá záruka. Auto je pohodlné tiché a je s ním radost jezdit.
Proč bych si měl pořídit ojetý Prius?
Bican
P.S. S minulou generací Priusu jsem jezdil asi měsíc ve Spojených Státech a auto ve mne nezanechalo žádný pozitivní pocit. Bylo malé, pomalé a těžké.

Michal
22. června • 19:50

Proč ojetý Prius? To záleží přesně jak bylo uvedeno v článku co od auta potřebujete.
Ale srovnávat zrovna Ypsilonku s Priusem.....
Jak už jsem psal,nemám problém jezdit okolo 4-4,5l a je to motor 1,8 a automat.Proč se Vám tedy zdá Vaše spotřeba menšího auta/podstatně/,menšího motoru /podstatně/ dobrá a u Priusu špatná?
Všichni jen vidí jen spotřebu,ale lze také brát v potaz ostatní věci.
Umí třeba Vaše Ypsilonka jezdit na elektromotor?:-)
Jinak samozřejmě přeji ať dobře slouží a jste nadále spokojen.

majk162
29. března • 22:52

každému vyhovuje něco jiného B-] Chtěl jsi Y, ok máš ho. Mně se moc nelíbí, ale to je úhel pohledu. Osobně hlavně hledím na spolehlivost a především bezpečnost, která je bohužel u Y docela tristní.

fikovnik
3. ledna • 16:08

jo a ypsilon je v porovnání s priusem III velké, lehké a rychlé auto. Hrušky a jablka si doma taky pletete? Můj známý si koupil už před lety ojetou A8 4.2 a můžu říct, že je to fakt super svezení. Na dlouhé trase se s tím dá jet asi kolem 10 l/100 km. Já proti tomu jezdím se svým autem (406) za 10l .... plynu. To je ale srovnání, co :-). Ale ta audina, to bylo málo pohodlné, hlučné a ošklivé auto.... zato ten peugeot, to je fáro :-) miluju internet. Do očí byste takovou blbost nikomu neřekl.

Honziss
15. prosince • 15:01

Ypsilon je italska nakupni taska a Prius MKII je normalne dospely auto nizsi stredni. Proc je ohetej Prius drazsi nez nova Lancia? Protoze za tu cenu proste stoji, ceny ojetin tvori sam trh ojetin, je to jasny? :)

Bubaak
15. prosince • 14:29

PS: majitel ypsilonu píše že prius je malý :-D Je fakt že v Lanče se sedí víc vzpříma a vyvolává falešný pocit prostoru, ale seš cvok :-D Dal jsem si práci a zapl google: Délka 3842/4450mm, šířka 1676/1725mm, rozvor 2390/2700, kufr 245/400l Tipni si sám, jakýmu autu patři všechny nižší hodnoty ;-)

jjj
17. prosince • 16:11

Vnutorny priestor LAncie moze byt pokojne daleko vacsi ako priestor v Priuse. Mozem porovnat priamo ix20 a O3 - a mozno je to divne, ale vnutrny priestor ix20 je daleko vycsi ako vnutorny priestor O3.Ide presne o vysoku stavbu karoserie.

Bican
15. prosince • 15:51

Majitel Ypsilonu píše ale o minulé generaci a navíc v poznámce pod čarou.
Pokud převezmu údaje z testu generace o které mluvím, tak jsem na podobných hodnotách jakou uvádíte pro generaci uvedenou v článku.
a) délka (mm): 4450
b) šířka (mm): 1725
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1510
f) rozchod vzadu (mm): 1480
zavazadlový prostor: 400 l
Bohužel čísla nemluví o tom, jak to opravdu uvnitř vypadá. Do kufru se například nedala postavit ani papírová nákupní taška, jak byl mělký. O to mi ale vůbec nešlo. Šlo mi spíše o přínos hybridního pohonu k ekonomii provozu. Jsem zastáncem elektromobilů, ale Prius mi opravdu přijde poněkud nešťastný. Velmi se mi líbí řešení v Opelu Ampera alias Chevrolet Volt. Snad se u nás konečně elektromobily dočkají nějaké podpory. Když jsme vloni řešili nové auto, díval jsem po elektomobilech, ale finančně byly prostě nedosažitelné.
Bican
Bican

med
16. prosince • 21:16

Clovece a uz jsi nekdy jel tim Voltem / Amperou? Jak GM vyresilo prechod mezi brzdenim, pri kterem se jen rekuperuje kin energie a brzdenim, kdy pri silnejsim seslapnuti brzdoveho pedalu sepnou normlani brzdy je s Priusem neporovnatelne - a to tak, ze brzdeni s Amperou je zazitek, ktery uz bych nerad musel zazit znovu. Kdyz mas stesti, tak zastavi, kdyz ne, jses v kufru auta pred tebou. Jeste horsi to je u hybridni Jetty, to auto je diky tomu naprosto nepouzitelne, coz je skoda, protoze jinak se s tim jezdi velice pekne. Toyota ma ten system natolik vyladeny, ze ostatni automobilky maji stale jeste co dohanet. Jsem si ale jisty, ze ten rozdil dozenou, otazka je kdy.

Bubaak
15. prosince • 17:20

Jakej ypsilon má rozměry jak prius?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Ypsilon...
Jyký minulý? Tady se píše o xv30, předchozí byla xv20, v USA byla ještě XV10, ale ta v čr snad nikdy nebyla.
XV30 a 20 maj skoro stejný rozměry, dal jsem z 20, pač byla před 30 a velikostně jsou teměř identický, tak se mi 30 nechtěla hledat (ta je jinak větší o par mm a litrů).
Prius ať chceme nebo ne, ma poměrně dobrou spotřebu na to co je to za auto. Nejsem příznivec Priusu, zpochybňuju jeho ekologický přínos (mnohem víc technologický dementnosti oproti klasický spalině). Trošku se mi začla líbit až xv30, ale ani ta není zrovna miss krásy a to auto mě ani nebaví řídit.
Ale s tím autem se dá reálně jezdit za nesmysl, za takovej, že ani s naftovou ochtou bych se za tu spotřebu nestyděl (v praze pod 5 litru/100).
Jedna věc je házet špínu protože je to "in", věc druhá jsou fakta a tyhle dvě věci se u tebe neslučují ;-)
Řekni že to ma tragickej interier, mizernou zpětnou vazbu od volantu a ještě horší podvozek... ale nemel hovadiny

Bican
15. prosince • 18:59

Já mluvím o tomhle https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius...
Bavíme se teda o XW20. Souhlasím se vším, co jste o tom napsal. Vycházím z měsíční zkušenosti s XW20. Proto ji porovnávám s Lancii. Prius je opravdu velikostně velmi podobný uvnitř. Jízdní projev je letargický a brzdy přímo tragické. Má to bubny vzadu a hmotnost 1300 kg.
Za mne konec zvonec. :)
Bican

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
sy35
16. prosince • 17:56

Bicane bicane, pokud měl tvůj dvojkový prius vzadu bubny, mám pro to jediné vysvětlení - nebyl to prius. No nic, pokračuj.

JirkaVejrazka
17. prosince • 15:45

Prius 2. generace bubny vzadu opravdu mel, ale ne evropska verze. To jen tak na okraj.

WP
16. prosince • 7:13

A proč sem cpeš o generaci starší auto než o kterým je tu řeč?;-)

John Doe
15. prosince • 16:43

Pozri sa na cenu Ampery/Voltu a pozri sa na cenu noveho Priusu....Komu sa nepaci Prius, stale je tu Auris.S Priusom sa da jazdit z vyrazne menej, s hybridnym aurisom kombi mam priemer 5.5 litra a to dve tretiny z 6500 kilometrov stravilo auto na nemeckych dialniciach. Pri rezime 1/3 mesto, 1/3 dialnica, 1/3 okresky sa bez problemov drzim na na 4.5 litra.

jogurt
15. prosince • 16:50

Komu sa nepáči Prius, stále je tu Auris.....hmm .....a komu sa nepáči ani Auris, otevře oči a zjistí, že svět není jen Toyota. A někdo k tomu ani ten pohled na Auris nepotřebuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ello.
15. prosince • 20:15

Jogurt to je zbytocne nieco si vysvetlovat s Johnom.On je podla prispevku fan hybridov min.od Toyoty.Mam kamosa ktory ju vlastni.Je taxikar v BA.Ma miesto pred zel.stan.Nove Mesto.Ma cca.200tis.km a ked sa bavime o jeho aute sam hovori,ze je to auto ktore sa oplati tomu kto jazdi väcsinu len v meste.Ale ten kto jazdi napr.pol na pol mesto a mimo mesta tam uz straca hybrid opodstatnenie.

OMG
16. prosince • 12:29

Chudáci drožkaři v Miláně..... musí do Priusu narvat dva kufry báby co jede na letiště, což je nemožné,takže bábu i přes její protesty přesadí dopředu a kufry rve na zadní sedadla. Běžná každodenní scénka.

Jane Roe
17. prosince • 13:27

To nemas nic lepsie na praci len stat Milane na uliciach a pozerat na taxikarov a baby s kuframi?Get a life!

Bubaak
15. prosince • 14:21

Mně moje Toyota zas jede za 10l/100 mám v ní 2,0 a je dvoumístná? No a? Prius je velký jak oktávka a má 1,8 a tam spotřeba pod 6 je dobrá hodnota. A abych nebyl uplnej pozer, mám doma ještě citrona c3 a jezdim sním za 3,5 nafty. Jsem prostě maser, protože srovnávam karosu se 747 Jumbem. Hlavně že jsem se udělal, že to všem cpu :-D

John Doe
15. prosince • 13:13

Uz davno som tu necital taky dobry test.Odporucal som Prius kolegovi, ktory po narodeni dcery potreboval auto. Nasiel som mu slusny kusok, ale po porade s manzelkou to odmietol. Skoncili pri lacnejsej Fabii kombi, nejaky 1.2 litrovy benzin... od rodinneho znameho, ktory ma servis a predaj ojazdenych skodoviek. Aby som to skratil... cena Fabie + opravy > cena Priusu. Uz to olutoval....Nic menej, ak by som v Toyote nedostal dobry deal na hybridny Auris, skoncil by som u ojazdeneho Priusu aj ja.

jjj
16. prosince • 11:14

suhlasim s nazorom, ze do mesta je prius dobra volba - aj ako jazdeny.
Idealny by bol elektromobil, ale zial, tam ceny su este dost vysoko.
V kazdom pripade, dalsie auto pre manzelku bude u nas s velkou pravdepodobnostou elektromobil.. ;-)

alapli
15. prosince • 13:05

Vypadá moc dobře i po letech!

jogurt
15. prosince • 15:54

No možná, byť pět let není dnes pro auto žádný věk.
Test mě utvrdil v jednom: v případě Priusu (a ostatní e-mobily na tom nebudou lépe) dostanu za více peněz méně pohodlné auto s bídnou ergonomií, krátkým servisním intervalem, spotřebou v průměru stejnou jako u benzínových aut a s loterií v podobě budoucích nákladů na výměnu baterií.
Takže proč, proboha?

miki
20. prosince • 15:07

vieš prečo? Lebo servisne žiadna výmena rozvodov,žiadne hnacie remene,brzdy po 117 000Km pôvodné, lebo spotreba určite nižšia ako akékoľvek auto s automatom,lebo dynamika v meste výborná.... lebo spoľahlivosť nadpriemerná.... tak preto ale vám to škoda písať lebo vážne písanému textu nerozumiete resp. nechápete čo čítate. Tak sa nadalej presviedčajte že jedine octavia či rapid. Ano nieje to najlepšie auto ale ktoré je? Jeto auto do mesta a prímesto ale zvládne aj dialnicu bez dýchavice.

John Doe
15. prosince • 16:33

Asi si cital ten iny text, nez ten, na ktory reagujes.Pretoze ak je tvoj prispevok reakciou na TENTO test, tak by to znamenalo, ze mas vyrazne medzery v chapani cestiny a/alebo pisaneho slova.

homer
16. prosince • 7:09

slovenskej fanda japonců s americkym nickem mistruje čecha v Čechách z češtiny:-D

Jane Roe
16. prosince • 10:44

John Doe je povodne termin z britskeho prava, kde oznacuje osobu s neznamou identitou.Princip semantickeho trojuholnika, ktory definuj vztahy medzi slovom, konceptom a predmetom je z hladiska konkretnych jazykov agnosticky. Takze s mojou urovnou znalosti cestiny si mozem dovolit poucovat Cecha, pretoze nekritizujem jeho znalost gramatiky, ale jeho schopnosti pochopit vyznam jazykovych prostriedkov v danom kontexte.Dufam, ze ti tato semanticka vlozka dala jednoznacne najavo, ze a) v debate nemas sancu, b) pochopit, o co ide, ti nepomoze lubovolne velke mnozstvo argumentov.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ello.
17. prosince • 7:33

....mamma mia.No nic...idem sa dovzdelat.

homer
17. prosince • 6:04

určitě hledám soupeře na lingvistickou debatu v autoserveru, tady hledám argument pro koupi předraženýho překomplikovanýho (tj.neopravitelnýho) vehiklu s úsporou JEDEN litr paliva/100km

Michal
22. června • 19:42

Neopravitelný a komlikovaný?Nějaká zkušenost?Úspora jeden litr proti čemu??

OMG
16. prosince • 12:26

Aha, takže nejen fanatik ale ještě k tomu magor.

WP
16. prosince • 7:14

Připadá ti snad, že nemá pravdu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
homer
16. prosince • 9:07

Jogurt i já se ptáme PROČ tenhle pahybrid tak nás utluč a umlč argumentama

med
16. prosince • 21:19

To zalezi, co od auta chces. Pokud chces zavodit, uzivat si "sportovni" jizdy ci oslnovat okoli vykonem sveho vozu, pak Prius neni nic pro tebe. Pokud te bavi jezdit na spotrebu, mas rad nejnovejsi technologie a dokazes ocenit totalni spolehlivost a uzivatelskou privetivost, pak je Prius spravna volba.

WP
16. prosince • 13:18

Ukaž mi na běžný přestýdenní drbání domov-práce-nákup, kdy se pohybuješ v zásadě město max meziměsto něco podobnýho za ty peníze.

jogurt
15. prosince • 16:46

Jo? No já rozhodně problém s chápáním češtiny nemám. Jen vidím co píší a ne pouze to, co případně fan vidět chce. Toyota obecně a Pris taktéž mi jsou zcela ukradené, v testu pouze čtu, že ergonomie nestojí za moc, prostor taky žádná sláva, ani v komfortu neexceluje, servis je po 15000km, spotřeba se mimo město od benzínového vozu stejné velikosti neliší směrem dolů, spíše naopak, dynamika je podprůměrná a celé to stojí víc než stejně velké auto bez elektřiny (což jediné dá rozum). A pouze jsem k tomu doplnil svůj názor o bateriové loterii. nebo snad je na akumulátor záruka navždy?

Roman1
16. prosince • 8:09

To že Toyota předepisuje výměnu oleje po 15 t km neznamená, že je to špatně. Naopak - je to jeden z mnoha důvodů, proč jim motor vydrží. Ty ale zřejmě jedeš na prodloužené servisní intervaly výměny oleje, takže se můžeš s bezproblémovým provozem motoru v dlouhodobém horizontu rozloučit. Pokud někdo jezdí téměř výhradně město a blízké okolí, je u Priusu spotřeba reálně podstatně nižší než u srovnatelného benzíňáku. A pro takový provoz se např. nafťák vůbec nehodí. Četl jsem článek, kde nějakej Vídeňskej taxikář najezdil s Priusem přes 1 milión km bez jediné závady. Tak to asi opravdu nebude špatné auto. Jinak máme doma Corollu s r. 2001 a za ty léta 2 x prasklá žárovka. Jinak nic. S debilní ergonomií jsem se smířil. Za mě Toyota 1+.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Prius
16. prosince • 9:18

Tak ja mam yetiho 1.2 tsi povine 2400kc.A spotreba 7.0 dlouhodobe.A je to pohodlne prostorne a prehledne auto od volantu vidim rozmery kde auto konci a kde zacina.V priusu jsem se jel s schvalne projet a po 5 minutach uz me bolely zada sedacky kratke divne prohnute jako kdyby meli bederni operku vysunutou na maximum.Sedel jsem v tom jak v tanku neutulnej plastovej interier a spotreba byla tusim na na nejakem okruhu asi 6.6 ;) Takze za me prius KO.

Michal
22. června • 19:40

Většinou každý chválí svoje auto, to je asi normální ale pokud berete u 1,2 spotřebu 7 litrů jako dobrou......Povinné bude asi dražší to souhlasím.Jen pro info, na Priusu mám najeto 80 tis km.Spotřeba mimo město při lidské/normální/ jízdě určite mezi 4 a 4,5l , po městě okolo 4lDůležitou informací asi je že Prius je 1,8 benzín a automat.......Bederní opěrku jste si asi zapomněl nastavit, je nastavitelná elektricky a co se týče prostoru......určitě je v Priusu více místa..../odzkoušeno/Ještě pořád myslíte že vychází srovnání s Vaším Yetim dobře pro Vaše auto....:-)

Roman1
16. prosince • 9:58

Já mám OIII RS TSI a spotřeba dlouhodobě 7,2. Ve městě ale běžně (se studeným motorem na krátké pojížďky) klidně 12 l. Takže tady by Prius byl úplně jinde. Táta má Fabii III TSI 66 kW a spotřeba dlouhodobě 5,5 (defenzivní řidič). Ta Corolla je manželky a je jízdně i ergonomicky podstatně horší než obě jmenovaná auta. S Priusem jsem nejel, ale věřím tomu, že po stránce ergonomie to nebude nic moc. Ale ani náhodou nevěřím tomu, že u té OIII budu po 14 letech konstatovat, že jsem vyměnil pouze 2 x žárovku a jiné závady se nevyskytly. Prostě ve spolehlivosti je Toyota úplně jinde než většina ostatních značek.

jirin
16. prosince • 15:52

Já měl OII RS, auto jsem si oblíbil, ale bohužel za 4 roky provozu a 170tis. km jsem byl v servise vice než často. 3x i na odtahovce. Nakonec praskla hlava a auto šlo z domu. Ted mám toyotu, je to sice o kompromisech, ale po 2 letech a 80tis zatím sebemenší oprava, ani žárovka. Do Toyoty jsem šel po zkušenostech v rodině, kde jich je několik.

Roman1
16. prosince • 18:39

A to byl benzíňák a nebo chrochták?

jirin
18. prosince • 10:37

Chrocht

Moik
16. prosince • 14:14

7,2 s OIII 2.0TSI :-D Já to nezpochybňuju, jen proč sis teda nekoupil jiný motor, který by jezdil ještě za míň a dynamicky by byl to samý(jako TSI se spotřebou 7,2)? I TDI 110kW umí vystřelit dostatečně na předjíždění. Dyť bys ušetřil třeba 100tis a měl stejný auto. To mi hlava nebere...já tipuju, že přeci jen obyčejná OIII prostě vypadá tuctově, kdežto v RS se majitel cítí líp...

Roman1
16. prosince • 18:36

Protože u mě primárně spotřeba zas tak nehraje roli a všechno není jen o penězích. Chrochtáka bych v autě nesnesl a dynamicky se to opravdu srovnávat nedá. A s mým nájezdem 10 t km ročně by ani moc nedával smysl. Původně to mělo být 1,8 TSI, ale pak přišla na trh verze RS. A když jsem si udělal konfiguraci, tak byl cenový rozdíl docela malý. Tak jsem si udělal radost a těším se na každou jízdu, kterou s autem podnikám.

Zelí
16. prosince • 11:37

Kolik má korola najeto ?

Roman1
16. prosince • 13:50

Asi 215 t km.

Zelí
16. prosince • 15:26

To je na domácí toyotu poměrně vysoký nájezd. Žena musí být fanda do aut. Jinak to musí být kvalitní žárovky, obvykle v autě dobrá žárovka vydrží kolem padesáti tisíc km.

Black
12. ledna • 10:13

Zdravim, měl jsem hondu crx z roku1988 a už tehdy to bylo 22let staré auto, najeto 180 tis, ale spis víc😀 žárovky originál mase in japan (stanley) vw měl u starych aut problémy, porad něco nesvitilo😀

Roman1
16. prosince • 18:16

Je to jinak. My jsme ji koupili od našeho známého před 7 lety a to měla najeto 160 t km. Dle jeho informací na tom nebylo za tu dobu měněno nic, kromě brzdových destiček a baterky. Jestli on měnil nějaké žárovky nevím, na to jsem se ho neptal. Zřejmě asi ano. Takže žena najela sama jen ten zbytek, tedy cca 55 t km. No a za tu dobu právě jen ty 2 žárovky. Omlouvám se za chybnou interpretaci.

Antiautomat
17. prosince • 9:42

dlhe roky som jazdil koncernovy osemventil 1.6 55kW, po svrt milione km na brzde natocil 63kW, po 3oo.ooo pocet zavad = 0. Slapal ako hodinky, mal prijemny energicky tah, zdravy mechanicky zvuk a peknu spotrebu. Nic mu nechybalo. Preco? No preto, ze bol postaveny poctivo, pretoze mal nalezite nadimenzovane suciastky, pretoze to nebol ziadny prefuknuty nezmysel a preto, ze prvykrat som vymenil olej po 5.000 a potom po kazdych 15.000. Ale ocividne auta su dnes stavane na to, aby sa to pozaruke (podla moznosti neopravitelne, resp. nerentabilne) doj.balo. A prave preto sa im na ich vsetky hypermoderne a hypereko bakelitove kary mozem vysrat. Doslova.

Bubaak
16. prosince • 15:34

14 000 km/rok ti příjde hodně? Na svém druhém autě co používám jen víkendově a jednou za čas, ročně najedu přes 20

Doporučujeme

Články odjinud