Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Hybridní Toyota Prius vypadá jako ojetina snů. Zdobí ji totiž neprůstřelná spolehlivost a opravdu nízká spotřeba paliva – a co víc může zájemce o auto z druhé ruky chtít?
Seznam kapitol
  1. Ojetá Toyota Prius: Úvod
  2. Ojetá Toyota Prius: Co od ní čekat
  3. Ojetá Toyota Prius: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Toyota Prius: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Toyota Prius: Verdikt
  6. Ojetá Toyota Prius: Kompletní fotogalerie

Na ojetý hybrid Toyota Prius se můžete dívat dvojím způsobem. Buď v něm můžete vidět symbol ekologismu a dopravní prostředek, který ponížil auto na úroveň bezcharakterního přepravníku z místa A do místa B. Nebo ho můžete chápat jako zajímavý a docela originální způsob, jak se odlišit a jak jezdit s nízkou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Není náhodou vysoce spolehlivé a úsporné auto snem každého, kdo shání ojetinu? Tak tady máte Prius. Pohledem běžného spotřebitele je vážně dobrý

Pravda, hybrid Toyota Prius je auto, které vždycky rozdělovalo společnost. Prius od začátku přitahoval skupinu lidí, se kterou si toho automobilový nadšenec jezdící ve chvílích volna jen tak pro radost starým autem s velkou spotřebou asi moc neřekne. A tak zapálení řidiči nemají Prius rádi.

Co je klíčové?

  • I Prius musí do servisu, konkrétně jednou za rok nebo po 15 000 km
  • Nahlédněte do historie auta, zda byly provedeny všechny úkony
  • Prošel Prius oběma svolávacími akcemi?
  • Vyhněte se vozům s pochybnou minulostí
  • Nechte prověřit hybridní systém přímo u Toyoty

Jenže co vlastně potřebuje drtivá většina lidí za auto? Takové, které je spolehlivé a odveze je z A do B relativně rychle, pohodlně, bezpečně a s co nejnižší spotřebou paliva. A věřte nebo ne, tenhle úkol zvládá ojetá Toyota Prius třetí generace na jedničku. Ano, je to dopravní prostředek, ale pořád ještě osobní a vy se můžete svobodně rozhodnout, kdy a kam pojedete.

Testy | Ojetiny | Škoda | Kombi | Škoda Fabia

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Tak si pojďme ojetý Prius třetí generace představit. Jako příklad nám poslouží tento modrý exemplář, který jsem si půjčil na test v autobazaru Auto ESA. Auto je z roku 2010, najeto mělo jen něco přes 77 000 km a prodejce si ho cenil na 320 000 korun.

Radosti
Vysoká spolehlivost
Robustní systém pohonu
Nesmrdí jako diesel
Ucházející dynamika
Slušná praktičnost
Ve městě jezdí za čtyři litry
Starosti
Horší komfort odpružení
Kultivovanost při vyšší rychlosti
Reálná spotřeba na dálnici
Nepohodlné sedačky
Slabé a pomalu nabíhající topení
Diskutabilní image
6  /10
79 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie79 fotografií
Toyota Prius III (1).JPG Toyota Prius III (11).JPG Toyota Prius III (12).JPG
Následující kapitola
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 104 521 km
Cena: 105 000 Kč
Toyota Avensis 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 196 968 km
Cena: 165 000 Kč
Toyota Land Cruiser 2.982
Rok výroby: 2007
Stav: 208 503 km
Cena: 310 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 52 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků