Kapitoly článku:
- Legacy počtvrté, V duchu tradic, Deja vu?
- Testovaný vůz, Na první pohled
- Uvnitř, Skromný zavazadelník, Za volantem
- Motory natočit!, Na silnici, A vystupujeme
- Názor odborníka, Názor z branže, Technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Názor odborníka
„Dostala se nám do rukou Legacy 3,0R AT v karosářsky méně oblíbené verzi sedan, která však vzhledově její „kombíkovou“ sestřičku jasně předčí. Jednalo se o vůz z modelové řady 2003-2006 zakoupený jako nový v České republice s nízkým kilometrovým nájezdem, což bylo doloženo servisní knihou. Bohužel poslední dvě prohlídky byly potvrzeny v neautorizovaném servisu, což by sice nebylo nic špatného, ale velmi nízký nájezd mezi prohlídkami vybízí k důkladnější kontrole vozu.
Legacy jsme podrobili krátké zkušební jízdě, která ukázala bezproblémové chování motoru, automatické převodovky i systému pohonu všech kol, od podvozku se pak ozývalo mírné klepání, jež napovídalo o nutnosti kontroly stabilizátorů a řízení. Vizuální prohlídka na parkovišti ukázala špatné lícování předního i zadního nárazníku a vík kapoty a zavazadlového prostoru.
I bez nutnosti zvednutí vozu na dílně byla podrobnějším nahlédnutím za přední nárazník zjištěna nedokonalá, narychlo provedená oprava po menším čelním nárazu. V interiéru vozu byly následně odhaleny další vady jako špatně fungující přepínač světel, váznoucí zamykání levých zadních dceří a zcela neaktuální mapové podklady k originálně montované navigaci.
Petr Šmarda, prodejce vozů Subaru, společnost C&K a.s., Brno
Názor z branže
Statistikám prodejů Subaru nikdy nevládlo, zato pomyslným žebříčkům spokojenosti majitelů ano. Tomu donedávna odpovídala i omezená nabídka ojetých Legacy 4. generace. Spokojený majitel své Subaru zkrátka neprodá, dokud pro něj nenajde důstojného nástupce. Od loňského uvedení nové, páté generace však ojetin postupně přibývá.
Verze sedan je spíše vzácností, drtivá většina prodaných vozů měla karoserii kombi. Polovinu z toho tvoří zvýšené a oplastované Outbacky představující alternativu k populárnímu Audi Allroad či Volvu XC70. Ceny klasických kombíků začínají zhruba na 170 tisících Kč, Outbacky jsou minimálně o 30 tisíc dražší. Nejmladší ročníky přijdou na půl milionu.
Jako ideální volba se jeví čtyř až pětileté exempláře s cenou okolo 250 tisíc Kč, které poskytnou vyvážený poměr ceny, užitku a technického stavu. Asi tím jediným negativem, které může zájemce o Legacy nakonec odradit, je vyšší spotřeba benzínových motorů. Ta se i u základního dvoulitru jen zřídka dostane pod 10 litrů. Optimální volbou je pak dvouapůllitr, který má zároveň na trhu nejsilnější zastoupení.
Výjimkou nejsou vozy přestavěné na LPG, neboť tuto možnost oficiálně nabízel i výhradní český dovozce značky. Třílitr je volbou fajnšmekrů, o vzácně se vyskytující verzi Spec.B, která mohla mít i manuální šestikvalt, ani nemluvě. Diesel byl na trh uveden až na konci produkčního cyklu v roce 2008.
Subaru však nikdy nebylo o spotřebě, nýbrž o poctivém symetrickém pohonu všech kol, kultivovaných boxerech a o výborných jízdních vlastnostech na jakémkoli povrchu a za každého počasí, za což vděčí také nízkému těžišti. Příkladná mechanická odolnost a spolehlivost jsou pak pomyslnou třešničkou na celkově povedeném dortu.
Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA Auto
Technické údaje: Subaru Legacy
Rok • stupeň výbavy
2005 • 3,0 R
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 3 000 cm3
Vrtání • zdvih
89,2 mm • 80,0 mm
Nejvyšší výkon
180 kW (245 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
297 Nm při 4 200 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,2 s
Nejvyšší rychlost
237 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 5 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
433 l
Objem palivové nádrže
64 l
Hmotnost: provozní • celková
1 495 kg • 2 030 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
13,6 • 7,3 • 9,6 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 495 mm • 1 490 mm
Rozměr pneumatik
215/45 R17
Rozměry: délka × šířka × výška
4 665 × 1 730 × 1 425 mm
Orientační měření hlučnosti |
Volnoběh | 68 db |
50 km/h (4. st.) | 76 db |
130 km/h (5. st.) | 82 db |
| |
Zrychlení 0 - 100 km/h | Čas |
1 | 8,65 s |
2 | 8,32 s |
3 | 8,41 s |
Průměr | 8,460 s |
60 – 100 km/h |
| 4,84 s |
| |
80 – 120 km/h |
| 6,07 s |
| |
| |
Rychlosti a otáčky |
50 km/h | 4. st., 1 600 ot./min. |
90 km/h | 5. st., 1 900 ot./min. |
130 km/h | 5. st., 2 800 ot./min. |
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ