81
Fotogalerie

Test ojetiny: Subaru Legacy 2,0i Kombi – pro individuality

Kapitoly článku:


Nabídka verzí

„Testované Legacy kombi přišlo v této podobě na trh na podzim roku 2006, tedy jako model 2007. Jednalo se o facelift modelové řady, která začala po silnicích jezdit v roce 2003. Tato čtvrtá generace Legacy byla jistým odklonem od zaběhnutého designu, vozy získaly sportovní vzhled a dynamiku v každé karosářské variantě. Během životního cyklu této generace Legacy došlo v jednotlivých modelových letech k různým změnám motorizací.

P1070729.JPGP1070736.JPGP1070737.JPG

Za stálici se dá považovat benzínový motor s objemem 2,0 l nejdříve s rozvodem ventilů SOHC, od roku 2006 pak se dvěma vačkovými hřídeli na každou řadu válců (DOHC). V důsledku nejen této změny došlo u tohoto krátkozdvihového motoru ke zvýšení výkonu o 27 koní na 165 koní (121 kW) v „motocyklových“ otáčkách 6 800. Tento otáčkový rozlet zastavily v roce 2008 emisní limity, kdy byl výkon snížen na 150 koní při 6 000 ot./min. a motor naladěn ve prospěch zvýšení točivého momentu.

Na dva roky se v Legacy objevuje i motor 2,5 SOHC pracující jako základní motorizace v modelu Outback. Po následné dvouleté pauze se v modelu 2008 objevuje znovu v mírně posílené verzi. Již dvakrát tu byl zmíněn modelový rok 2008, který byl v historii Subaru zlomový, protože byl na evropský trh uveden dlouho vyvíjený motor Boxer Diesel představený prvně právě pro model Legacy.“

Změny ve značení výbav

„V neposlední řadě nesmíme zapomenout na vrchol nabídky, jímž je šestiválcový motor o objemu 3,0 l a výkonu 245 koní (180 kW). Motory byly různě kombinovány s několika typy převodovek, automatickými E4-AT a E5-AT, nebo mechanickými 5° s redukcí, 5° bez redukce a 6° bez redukce.

Legacy se dodávalo v několika stupních výbav. Pojmenování bylo částečně u prvních modelů převzato ze značení předchozí generace. Používaly se tedy zkratky GL, GX či R, později se ale přešlo k názvům Trend, Active, Comfort s přidaným R, následně byla i tato zkratka vynechána a zůstalo jen slovní označení. Pro vrcholnou variantu s třílitrovým šestiválcem se sportovními prvky byl převzat japonský název „spec. B“.

P1070707.JPGP1070717.JPGP1070724.JPG

Jak běžel čas, výbavy se stávaly postupně bohatšími i v nižších stupních. Facelift v roce 2007 přinesl přepracování přední částí karoserie, zejména svítilen a masky chladiče, změn doznala i zpětná zrcátka. V interiéru vozu byla upravena grafika přístrojů, nově bylo standardně dodáváno rádio z 6CD měničem. Součástí nového středového panelu v černém provedení byl také panel duální klimatizace. Sedadla prošla úpravou tvarování a potahového materiálu.“

Specifika tohoto Subaru

„Servisní historie testovaného vozu obsahuje standardní servisní prohlídky pro vozy s LPG pohonem, jež zahrnují kontroly vůlí ventilů motoru předepsané při provozu na LPG  každých 30 000 km a jedno seřizování vůlí ventilů při prohlídce ve 120 000 km, což u koncepce motoru boxer s rozvodem DOHC znamená demontáž motoru. Z cenově náročnějších oprav je potřeba zmínit nutnost výměny vstřikovacích ventilů pro LPG, které byly ucpány nečistotami z paliva a jejich výměna byla provedena při 116 000 km.

P1070794.JPGP1070720.JPGP1070721.JPG

V garančních zakázkách tohoto konkrétního Subaru Legacy nalezneme jen málo oprav, v zásadě (až na jednu) jde jen o drobnosti: výměnu schránky na brýle, spínače dveří, reklamaci nefunkčního dálkového ovládání zamykání a náhradu vadné řídicí jednotky LPG, která byla provedena hned z kraje provozu tohoto Legacy, neboť způsobovala nepravidelný chod motoru při provozu na LPG (vadný obvod vstřikovače).

Celkově toto čtyři roky staré Legacy, prodávané nyní firmou AAA Auto, z našeho pohledu má co nabídnout, je v dobrém stavu a co se u Subaru hodně cení je jasný původ v České republice s dohledatelnou servisní historií.“

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud