Test ojetiny: Subaru Legacy 2,0i Kombi – pro individuality

A tentokrát zde máme opravdovou specialitu: Legacy kombi s „automatem“, původním LPG a zcela jasnou minulostí.
Seznam kapitol
  1. Poslední z rodu, Poněkud netypický test, Zkoušený vůz
  2. Nabídka verzí, Změny ve značení výbav, Specifika tohoto Subaru
  3. Na první pohled, Bezrámová okna, krátké dveře, Uvnitř, Zavazadelník s omezenou využitelností
  4. Za volantem, Zaměřeno na řidiče, „Napadeno kutilem“, Na silnici suverénní
  5. Drobné mínus - řízení, Automat“ s výhradami, A vystupujeme
  6. Očima odborníků, LPG, Závady a poruchy
  7. Technické údaje, Naměřené hodnoty

Poslední z rodu

V době ultimativního a až paranoidního diktátu emisí CO2 a tlaků na redukci vývojových a výrobních nákladů opouští bašty originality i ty automobilky, jimž se až donedávna dařilo držet punc originality. Jaguar montuje diesely Ford, BMW opouští řadové šestiválce ve prospěch dopovaných čtyřválců a podobně bychom mohli pokračovat ještě dlouho.

Je třeba hned úvodem tohoto testu dodat, že úplně stejně je na tom také Subaru, zejména pak v řadě Legacy. Zatímco čtvrtá generace ještě sázela na nízkou siluetu, nevtíravě dynamické linie, bezrámová dveřní okna (dále snižující těžiště stavby) a vysokootáčkové zážehové motory, generace pátá se stala vysokou, neforemnou obludou na hranici SUV.

Testy | Subaru

Test: Subaru Outback CVT – rozvážný univerzál

Motory boxer a pohon všech kol zůstávají (což jistě kovaní příznivci Subaru ocení), ale to je dost málo na to, aby nové Legacy upoutalo pozornost majitelů strojů ze čtvrté generace, jež se přestaly prodávat v roce 2009. Pátá generace modelu Legacy se tedy stává další obětí trendů, ale rozhodně netvrdím, že by to bylo špatné auto.

Poněkud netypický test

Vyzkoušeli jsme ojetý vůz Subaru Legacy 2,0i s karoserií kombi, jenž by se mohl stát snem každého méně movitého zájemce o čistokrevné Subaru. Celý tento test je poněkud zvláštní hned ze dvou hlavních důvodů. Především, vůz disponoval, poněkud nezvykle, automatickou převodovkou v kombinaci s importérem dodávanou přestavbou na alternativní pohon na LPG.

Druhým pozoruhodným rysem tohoto testu, který do značné míry jeho celou strukturu poznamenal, se pak stala skutečnost, že jsem se shodou okolností dostal přímo k člověku, který tento kombík jako dealer předával jeho prvnímu majiteli. Navíc jde o velmi zkušeného servisního technika, který patří dnes k vyhledávaným odborníkům (nejen) na vozy Subaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tímto mužem je Petr Šmarda z brněnského dealerství C&K Subaru Brno. Na moji žádost o stručné shrnutí svých poznatků ze svezení s tímto vozem pět let po jeho prodeji mi odpověděl rozsáhlým elaborátem, který pro čtenáře i případného zájemce o ojeté Subaru Legacy IV. bude jistě vítaným zdrojem informací. Panu Šmardovi tak dám prostor nejen v samostatné sekci Očima odborníků v závěru tohoto testu, ale také v jednotlivých kapitolách.

Zkoušený vůz

Hned v této a dalších několika podkapitolách proto dejme slovo přímo panu Šmardovi. Nač také fakta formulovat v jednom testu dvakrát.

„Jak praví stará známá pravda: svět je malý, a tak náhoda tomu chtěla, že nás pan Duchoň požádal o spolupráci na hodnocení ojetého vozu Subaru Legacy. Již po letmém obhlédnutí mi byl tento vůz povědomý, a první strana servisní knihy jen potvrdila domněnku, že se jedná o Legacy kombi prodané koncem roku 2007 naším dealerstvím Subaru Brno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zkoušené Legacy kombi 2,0i Active AT LPG  má najeto poctivých 127 300 kilometrů a stále funguje velmi dobře. Motor má klidný a vyrovnaný chod, automatická převodovka řadí bez zaváhání jako nová (byť její čtyři stupně v dnešní době neoslní) a ani kultura řazení snad nemůže nikoho urazit.

Podvozek tlumí nerovnosti bez rázů, jen z mírného pohupování je znát, že tlumiče již nemají svoji maximální účinnost jako u nového vozu. Svoji daň na únavě zadních per, která je patrná na poklesu zadní části vozu, si vybrala trvalá zátěž v zavazadlovém prostoru v podobě toroidní nádrže na LPG, která je umístěna v prohlubni pro rezervní kolo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Tímto se dostáváme k zajímavosti tohoto vozu, a tou je zástavba LPG systému od holandského výrobce Vialle, který velmi efektivně snižuje náklady na drahé palivo, a to bez ztráty výkonových parametrů motoru. Systém LPG byl namontován do nového vozu, aniž by došlo ke ztrátě záruky výrobce, jelikož tato zástavba byla pro vozy Subaru schválena."

Subaru Legacy 2,0i Combi Active LPG
Rok výroby2007
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH)259 999 Kč
Stav tachometru127 300 km
Servisní knížkaano
Další záznamynové v ČR, první majitel, orig. LPG
  
Výbava 
Posilovač řízeníAno
Airbagy6x
El. řízení podvozkuABS, EBD, VDC
Centrální zamykáníAno na DO
El. ovládání okenAno, 4x, jednodotykové u řidiče
El. ovládání zrcátekAno, vč. vyhřívání a přiklápění
Čalouněnílátka
Výškově stavitelné sedadlo řidičeAno
Stavitelný volantAno, výškově i podélně
Zadní opěradladělená, sklopná, posuvná mříž (N1)
TempomatAno
KlimatizaceAno, aut., dvouzónová
AutorádioAno, orig., s MP3 a changerem na CD
Přední mlhová světlaAno
Nárazníky v barvě vozuAno
Litá kolaAno, Enzo
Xenonové světlometyNe
Palubní počítačAno
Následující kapitola
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek