Test ojetiny Subaru Impreza 1,5 R Sport - jako oheň a voda

Impreza v tomto provedení se u nás jako nová nikdy neprodávala. Ale jak to vypadá, naši zákazníci o moc připraveni nebyli…
Seznam kapitol
  1. Odvážný hned od počátku, Postupné modernizace
  2. Koupit, nebo nekoupit?, Zkoušený vůz, V solidní kondici
  3. Na první pohled, Výlet do minulosti
  4. Za volantem, A vyrážíme!, Motor zkrátka nestíhá…
  5. A vystupujeme, Názor odborníka, Názor z branže
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie (výběr)
  8. Fotogalerie (kompletní, 77x foto)

Odvážný hned od počátku

Na trhu působí jen pramálo takto vyhraněných automobilových modelů. Impreza byla až do nástupu aktuální, v pořadí třetí generace konzervativně střiženým automobilem, který se však vyznačoval celou řadou technických zvláštností, ať už šlo o plochý motor boxer, nebo bezrámová okna. Jsou tyto zvláštnosti k něčemu dobré? To je už věcí jinou. Ale pravdou je, že taková Impreza WRX STI zůstává výjimečným automobilem i nyní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2,0 GT první generace v našem starším testu
Testy | Zajímavosti | Technika | Fascinace | Sportovní auta | Sedany | Subaru

Test ojetiny: Subaru Legacy 3,0R (IV.) – sedan pro excentriky

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyzkoušeli jsme jeden z posledních vyrobených kusů druhé generace řady Impreza

V roce 1994 představilo oddělení Subaru Tecnica International první provedení STI, které bylo modifikacemi motoru, převodovky a zavěšení vyšlechtěno z typu WRX. Zatímco WRX nejprve zůstávalo jen silnější verzí standardního provedení Imprezy, na sklonku kariéry první generace se mnoha prvky blížilo vrcholnému provedení STI. To bylo na trzích průběžně nabízeno v řadě limitovaných sérií, včetně Series McRae, 555, Catalunya nebo 22B, které odkazovaly na znamenité úspěchy ve světových rallye.

Postupné modernizace

Pro rok 1997 byla první Impreza zvenčí faceliftována, v následujícím roce přišla nová palubní deska z Foresteru. Impreza byla nabízena na řadě trhů a takřka na každém z nich vedla svůj vlastní život. Druhá generace, jež z té první po koncepční stránce úzce vycházela, se představila v roce 2000 a ta třetí pak v roce 2007. My jsme pro vás tentokrát vyzkoušeli jeden z posledních vyrobených vozů druhé generace, který nám k testu zapůjčila společnost AAA Auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Setkání tří dosavadních generací modelu Subaru Impreza
Testy | Subaru | Subaru Impreza

Test Subaru Impreza 2,0 GT: vlk s cenou beránčí

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru Impreza 1.994
Rok výroby: 2010
Stav: 45 047 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 155 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků