Test ojetiny Subaru Impreza 1,5 R Sport - jako oheň a voda

Impreza v tomto provedení se u nás jako nová nikdy neprodávala. Ale jak to vypadá, naši zákazníci o moc připraveni nebyli…
Seznam kapitol
  1. Odvážný hned od počátku, Postupné modernizace
  2. Koupit, nebo nekoupit?, Zkoušený vůz, V solidní kondici
  3. Na první pohled, Výlet do minulosti
  4. Za volantem, A vyrážíme!, Motor zkrátka nestíhá…
  5. A vystupujeme, Názor odborníka, Názor z branže
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie (výběr)
  8. Fotogalerie (kompletní, 77x foto)

Odvážný hned od počátku

Na trhu působí jen pramálo takto vyhraněných automobilových modelů. Impreza byla až do nástupu aktuální, v pořadí třetí generace konzervativně střiženým automobilem, který se však vyznačoval celou řadou technických zvláštností, ať už šlo o plochý motor boxer, nebo bezrámová okna. Jsou tyto zvláštnosti k něčemu dobré? To je už věcí jinou. Ale pravdou je, že taková Impreza WRX STI zůstává výjimečným automobilem i nyní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza 2,0 GT první generace v našem starším testu
Testy | Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Sedany | Subaru

Test ojetiny: Subaru Legacy 3,0R (IV.) – sedan pro excentriky

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyzkoušeli jsme jeden z posledních vyrobených kusů druhé generace řady Impreza

V roce 1994 představilo oddělení Subaru Tecnica International první provedení STI, které bylo modifikacemi motoru, převodovky a zavěšení vyšlechtěno z typu WRX. Zatímco WRX nejprve zůstávalo jen silnější verzí standardního provedení Imprezy, na sklonku kariéry první generace se mnoha prvky blížilo vrcholnému provedení STI. To bylo na trzích průběžně nabízeno v řadě limitovaných sérií, včetně Series McRae, 555, Catalunya nebo 22B, které odkazovaly na znamenité úspěchy ve světových rallye.

Postupné modernizace

Pro rok 1997 byla první Impreza zvenčí faceliftována, v následujícím roce přišla nová palubní deska z Foresteru. Impreza byla nabízena na řadě trhů a takřka na každém z nich vedla svůj vlastní život. Druhá generace, jež z té první po koncepční stránce úzce vycházela, se představila v roce 2000 a ta třetí pak v roce 2007. My jsme pro vás tentokrát vyzkoušeli jeden z posledních vyrobených vozů druhé generace, který nám k testu zapůjčila společnost AAA Auto.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Setkání tří dosavadních generací modelu Subaru Impreza
Testy | Subaru | Subaru Impreza

Test Subaru Impreza 2,0 GT: vlk s cenou beránčí

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Odvážný hned od počátku, Postupné modernizace
  2. Koupit, nebo nekoupit?, Zkoušený vůz, V solidní kondici
  3. Na první pohled, Výlet do minulosti
  4. Za volantem, A vyrážíme!, Motor zkrátka nestíhá…
  5. A vystupujeme, Názor odborníka, Názor z branže
  6. Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogalerie (výběr)
  8. Fotogalerie (kompletní, 77x foto)
Subaru Justy 1.298
Rok výroby: 1998
Stav: 83 567 km
Cena: 28 000 Kč
Subaru Forester 1.998
Rok výroby: 2011
Stav: 58 500 km
Cena: 280 000 Kč
Subaru Justy 1.328
Rok výroby: 2005
Stav: 71 609 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků