Kapitoly článku:
A vystupujeme
Ještě, než to celé uzavřeme, je třeba uvědomit si jedu věc: jako nové stálo toto auto před šesti lety rovný milion a po zhruba 72 000 km bylo v době testu k mání za nějakých 220 tis. Kč. Jistě, má nezajímavé jméno i své drobné neduhy, přičemž některé z nich lze za rozumnou cenu vyléčit (zadní náprava, CD přehrávač), s jinými je třeba smířit se (neprůhledná historie, nepříliš kultivovaně lakovaná pravá zadní část karoserie).
SsangYong Kyron II
Přesto zkoušený vůz považujeme za ideální řešení pro člověka, který ocení příznivou cenu a nepotrpí si na image značky, ale nesmíří se s kompromisy v podobě konvenčních představitelů kategorie SUV. My jsme s vozem na snímcích v průběhu testu najeli 1 100 km v rozmanitých podmínkách s průměrnou spotřebou 10,6 l/100 km. Bez palubního počítače, při skutečných měřeních „od plné do plné“.
Hospodárnost rozhodně není tím, čím by toto auto mohlo oslnit. Ve městě se připravte na 16 l/100 km a i při vysloveně hospodárné jízdě se pod 9,0 l/100 km dostanete jen výjimečně, přesto je tento SsangYong Kyron čímsi, co má svoje kouzlo a co má coby ojetina.
Autor děkuje Petru Panschabovi, jednateli dealerství Automedia, s.r.o., brněnskému zastoupení značky SsangYong, za spolupráci na přípravě praktických částí tohoto testu
Vůz k testu zapůjčila společnost AAA AUTO
Technické údaje: SsangYong Kyron
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
5/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 2 696 cm3
Nejvyšší výkon
121 kW (165 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
4 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
340 Nm při 1 800 až 3 250 ot/min
Nejvyšší rychlost
174 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
625 l • 2 322 l
Objem palivové nádrže
75 l
Hmotnost: provozní • celková
1 896 kg • 2 530 kg
Prům. spotřeba: komb.
9,5 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 570 mm • 1 570 mm
Rozměr pneumatik
225/75 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 660 × 1 880 × 1 755 mm
Naměřené hodnoty
Rychlostní stupeň/otáčky |
50 km/h | 4/1 200 ot./min. |
90 km/h | 5/1 700 ot./min. |
130 km/h | 5/2 500 ot./min. |
Orientační měření hlučnosti |
Volnoběh | 43 db |
50 km/h (4. st.) | 58 db |
130 km/h (5. st.) | 72 db |
Zrychlení 0 - 100 km/h | Čas |
1 | 12,21 s |
2 | 12,01 s |
3 | 12,15 s |
Průměr | 12,123 s |
60 – 100 km/h |
Aut. | 7,97 s |
Man. | 6,88 s |
80 – 120 km/h |
Aut. | 11,17 s |
Man. | 10,87 s |
Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.
V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.
SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand