Kapitoly článku:
Cizinec
Facelift přinesl kromě upraveného předního nárazníku s vodorovnými mlhovkami, nového zadního čela s velkoplošnými svítilnami a decentních modifikací interiéru také (bohužel) vypuštění redukční převodovky, což vůz posunulo blíže k segmentu SUV. I když modernizace karoserie modelu Kyron rozhodně prospěla, přesto vůz vypadá úplně jinak, než nač jsme v našich zeměpisných šířkách zvyklí, a rozhodně s ním v davu nesplynete.
SsangYong Kyron ve svém faceliftovaném provedení z roku 2007
Už na první pohled jsou vidět ochranné plastové panely prahů a spodků nárazníků, ale především vyšší světlost, jež dále přispívá k bezpečnému pohybu i ve středně náročném terénu. Světlá výška činí slušných, nikterak však výjimečných 200 mm, a nájezdové úhly jsou vpředu 23 a vzadu 26 stupňů. Na terénní vůz působí překvapivě směrem vzad výrazně se zvyšující spodní linie bočního zasklení, jež ovšem výrazně zlepšuje výhled řidiče šikmo do stran.
Facelift nástupci Mussa poněkud vyhladil rysy
Výhled pána vozu okolo jeho stroje (tento dojem mimochodem získáte už při prvním usednutí za volant Kyronu) dále usnadňují hluboko prořízlá spodní hrana zadního okna, zpětná zrcátka s dostatečně rozměrnými činnými plochami, vyšší posaz a akustický couvací asistent. Když už se s designem karoserie SsangYongu Kyron smíříte, vyhráno nemáte, ještě jste neseděli uvnitř.
Na palubě
Cizokrajný původ tohoto modelu není dán pouze designem samotným, ale také celým pojetím jeho interiéru nebo sestavením výbavy. Na jedné straně zde jsou kvalitní kůží čalouněná, velmi pohodlná a všestranně elektricky seřiditelná přední sedadla, jež potěší i regulací sklonu sedáku, bederní opěrkou u řidiče a hodnotně působícími vyšitými emblémy Kyron v horní části opěráků.
Vyšší posaz usnadňuje nastupování i výhled
Na straně druhé se ale musíte smířit s primitivně působícím a prakticky nenahraditelným rádiem s jednoduchým displejem a přehráváním pouze CD (ve zkoušeném voze navíc nefunkčním) nebo chybícím palubním počítačem. Jistě, bez údajů o průměrné spotřebě se člověk pohodlně obejde, ovšem jistě by ocenil alespoň teploměr vnějšího prostředí v trvale viditelném režimu.
Přední sedadla jsou rozměrná, pohodlná a všestranně elektricky seřiditelná
Další kapitolou je ergonomie rozmístění kontrolních, ale hlavně ovládacích prvků. Mohutná středová konzole mezi předními sedadly je ve své ploše narušena matově chromovaným půlkruhem, který nikde nezačíná a nikde nekončí. Za ním si všimneme vzhůru výsuvného a otočného držáku nápoje (ani význam tohoto prvku jsme nepochopili) a loketní opěrky skrývající schránku pro odkládání drobností.
Zajišťovací brzda s ovládáním pedálem
Prvky plastových obkladů nijak kvalitním dojmem nepůsobí (v třídě SUV se zkrátka nosí něco jiného…), nicméně uživatel vozu této koncepce spíše ocení skutečnost, že ani na nerovné silnici, ani v terénu se neozývají žádné pazvuky. Samostatnou kapitolku si pak vyžádá působiště řidiče.
Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.
V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.
SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand