Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

V Rapidu už dostanete v motoru 1.2 TSI automaticky širší a odolnější řetěz. Nicméně tohle auto má i jiné přednosti.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Rapid: Úvod
  2. Ojetá Škoda Rapid: Co od ní čekat
  3. Ojetá Škoda Rapid: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Škoda Rapid: Na co si dát pozor
  5. Ojetá Škoda Rapid: Verdikt
  6. Ojetá Škoda Rapid: Fotogalerie

Jen málo auto segmentů B a C vzbuzuje u internetových diskutérů tolik vášní jako liftback Škoda Rapid. Když přišel v roce 2012 na trh (jako náhrada minulé generace Octavie prodávané pod názvem Tour), hodně lidí se vysmívalo usedlému designu, zdánlivě lacinému provedení a škrabce na led ve víčku nádrže. Málo lidí už ale zaznamenalo, že Rapid dostal například modernizovaný motor 1.2 TSI.

Testy | Ojetiny | Škoda | Kombi | Škoda Fabia

Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

Chladné přijetí ale vystřídaly solidní prodeje a z vysmívaného Rapidu se stal přehlížený silniční „plevel“, kterého je všude plno. Nyní se množí i v nabídce bazarů, jak firmy a někteří soukromníci dojíždějí tříleté leasingy. Vězte, že tohle auto rozhodně stojí za úvahu.

Co je klíčové?

  • Obejít nejprve několik nabídek a udělat si přehled
  • Pořádně si rozmyslet (a spočítat) nákup dieselového motoru
  • Obejít obloukem motor 1.4 TSI vyrobený před r. 2015
  • Dát si pozor na servisní historii (vyplněná servisní knížka ještě není důkaz)
  • Pořádně prověřit původ vozu a jeho minulost (nefiguruje u pojišťovny jako totálka?)
  • Automat 7DSG kupovat jen s malým nájezdem

Jistě, Škoda Rapid u nás nemá takový společenský status jako Octavia ve výbavě Elegance s metalízou. Jenže plno lidí nechce oslňovat sousedy, oni prostě potřebují praktické, solidní a spolehlivé auto. A to jsou záležitosti, které dokáže Rapid nabídnout nejen jako nový, ale i jako ojetina. Stačí chvíli vybírat a určitě na trhu ojetých vozů najdete velmi dobrý kus.

Jako příklad nám poslouží tento světle modrý Rapid s motorem 1.2 TSI o výkonu 77 kW a manuální šestistupňovou převodovkou, který jsem si na test půjčil v Auto ESA. Je z roku 2013, měl najeto přes 82 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 245 000 korun.

Radosti
Spolehlivé rozvody 1.2 TSI
Praktičnost a prostor
Dobrá kvalita zpracování
Poměrně robustní technika
Velmi jednoduché a levné opravy
Bude si dobře držet cenu
Starosti
Poznáte, kde se šetřilo
Horší kultivovanost na dálnici
Příliš tvrdý podvozek (do r. 2013)
Žebrácká výbava některých ojetin
Problémový automat 7DSG
Pěkné auto budete chvíli hledat
8  /10
80 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie80 fotografií
skoda rapid (10).jpg skoda rapid (18).jpg skoda rapid (11).jpg
Následující kapitola
Škoda Superb 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 182 142 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2001
Stav: 172 408 km
Cena: 25 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 151 365 km
Cena: 85 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků