Test ojetiny: Škoda Fabia Combi I. generace má pořád co nabídnout

První generace Fabie zlepšila automobilce pověst především na zahraničních trzích. I po letech má jako ojetina stále silné postavení, ale kvalitní udržované auto už se hledá docela obtížně.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Škoda Fabia Combi: Úvod
  2. Ojetá Škoda Fabia Combi: Jak si stojí na trhu
  3. Ojetá Škoda Fabia Combi: Jak se s ní jezdí
  4. Ojetá Škoda Fabia Combi: Který motor vybrat?
  5. Ojetá Škoda Fabia Combi: Na co si dát pozor
  6. Ojetá Škoda Fabia Combi: Verdikt
  7. Fotogalerie: ojetá Škoda Fabia Combi I. generace

Psát test jakékoli škodovky je nevděčný úkol, protože ať recenzent publikuje cokoli, vždycky dostane v komentářích od „zaručených odborníků na škodovky“ vynadáno. Plno lidí totiž nedokáže stále pochopit, že Škoda uměla a umí udělat dobré auto. A právě první generace modelu Fabia, ať si myslíte cokoli, je příkladem povedeného auta.

Testy | Tuning | Škoda

Test Škoda Fabia Combi 1.9 TDI (247 k): Některé věci nejsou, jak se zdají  

První Škoda Fabia se začala vyrábět v prosinci 1999 a v srpnu 2004 podstoupila mezigenerační facelift, se kterým ve výrobě vydržela do roku 2007, kdy ji nahradila nová generace. Vedle klasického pětidveřového hatchbacku byl k dispozici i oblíbený model Combi, který jsme si na tento test ojetiny půjčili v Autocentru ESA. Později dorazil i nepříliš vyhledávaný čtyřdveřový sedan.

Co je klíčové?

  • Nekoukejte na kilometry! Důležitý je celkový stav vozu
  • Smiřte se s kosmetickými vadami, hlavní je technika
  • Vyhněte se vozům po čiptuningu a amatérských úpravách
  • Pozor na pochybné prodejce a podezřelé nabídky
  • Neomezujte výběr jen na jednu barvu, výbavu a motor

Pod kapotou Fabie první generace se vystřídalo několik motorů a všechny si postupně rozebereme s jejich pro a proti. Podíváme se také na obvyklé problémy a poradíme, jak se s nimi snadno vypořádat. Pokusíme se také poradit, jaké auto koupit a na co se při výběru ojetiny zaměřit.

Radosti
Pořád se s ní dobře jezdí
Je za rozumné peníze
Všechno na ni seženete levně
Servis stojí pár korun
Nerezne před očima
Drží si svou hodnotu
Starosti
Najít zachovalé auto dá dost práce
Většina aut má chudou výbavu
Tříválce HTP a TDI se nepovedly
Motory 1.4 MPI jsou velmi slabé
Diesely 1.9 TDI už toho mají hodně za sebou
Mezi zloději je pořád oblíbená
7  /10
78 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie78 fotografií
fabia (28).JPG fabia (18).JPG fabia (14).JPG
Následující kapitola
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 194 569 km
Cena: 89 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 152 312 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 152 375 km
Cena: 140 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek