Ojetý Renault neprovokuje okolí tolik jako třeba BMW nebo Audi.

Ojetý Renault neprovokuje okolí tolik jako třeba BMW nebo Audi.

Design je otázkou osobního vkusu, ale v tomto případě si designéři s bachratou zádí docela poradili.

Design je otázkou osobního vkusu, ale v tomto případě si designéři s bachratou zádí docela poradili.

Interiér bohužel nepřináší nic navíc. Vládnou tu černé a tvrdé plasty, chybí trocha invence.

Interiér bohužel nepřináší nic navíc. Vládnou tu černé a tvrdé plasty, chybí trocha invence.

V základním uspořádání má kufr dobře využitelných 490 litrů, ale musíte mít střechu nahoře.

V základním uspořádání má kufr dobře využitelných 490 litrů, ale musíte mít střechu nahoře.

Pokud chcete střechu stáhnout, musíte přes kufr přetáhnout krycí roletu. A rázem máte jen 190 litrů volného místa.

Pokud chcete střechu stáhnout, musíte přes kufr přetáhnout krycí roletu. A rázem máte jen 190 litrů volného místa.

Zadní sedačky jsou použitelné snad jen na krátké cestě. A to se ještě musí ti dva vpředu hodně uskromnit.

Zadní sedačky jsou použitelné snad jen na krátké cestě. A to se ještě musí ti dva vpředu hodně uskromnit.

Při jízdě bez střechy zaslechnete sem tam nějaké to zaklepání a zavrzání.

Při jízdě bez střechy zaslechnete sem tam nějaké to zaklepání a zavrzání.

Vržou ale i jiné kupé-kabriolety, některé mnohem víc než ojetý Mégane CC.

Vržou ale i jiné kupé-kabriolety, některé mnohem víc než ojetý Mégane CC.

I se střechou dole je cestovní komfort slušný díky dobře řešené aerodynamice.

I se střechou dole je cestovní komfort slušný díky dobře řešené aerodynamice.

Atmosférický dvoulitr o výkonu 99 kW na auto bohatě stačí.

Atmosférický dvoulitr o výkonu 99 kW na auto bohatě stačí.

Nejsilnější diesely a benzínový motor 2.0 Turbo se dostávají na hranici možností podvozku.

Nejsilnější diesely a benzínový motor 2.0 Turbo se dostávají na hranici možností podvozku.

Jednotky 1.6 a 1.5 dCi jsou ale na těžký Mégane CC docela slabé a natrápí se.

Jednotky 1.6 a 1.5 dCi jsou ale na těžký Mégane CC docela slabé a natrápí se.

Menší kilometrový nájezd je u Méganu CC výhodou. Znamená také, že auto nebylo v denní permanenci.

Menší kilometrový nájezd je u Méganu CC výhodou. Znamená také, že auto nebylo v denní permanenci.

Staří se projevuje hlavně v interiéru a také na pevnosti karoserie a stavu podvozku.

Staří se projevuje hlavně v interiéru a také na pevnosti karoserie a stavu podvozku.

Mechanismus střechy jako takový vydrží, ale hodně jetá auta mohou mít vadnou kabeláž.

Mechanismus střechy jako takový vydrží, ale hodně jetá auta mohou mít vadnou kabeláž.

Vyhněte se motoru 1.5 dCi, přináší nejvíce potíží.

Vyhněte se motoru 1.5 dCi, přináší nejvíce potíží.

Atmosférické benzínové motory mohou pozlobit zapalováním a škrtící klapkou. Pozor na nevyrovnaný chod a kolísání teploty motoru.

Atmosférické benzínové motory mohou pozlobit zapalováním a škrtící klapkou. Pozor na nevyrovnaný chod a kolísání teploty motoru.

Manuální převodovky více jetých aut drhnou. Je možné, že vámi vyhlédnutá ojetina bude potřebovat novou spojku.

Manuální převodovky více jetých aut drhnou. Je možné, že vámi vyhlédnutá ojetina bude potřebovat novou spojku.

Renault Mégane CC umí fungovat jako běžné osobní auto po celý rok.

Renault Mégane CC umí fungovat jako běžné osobní auto po celý rok.

Za podobné peníze jen těžko koupíte bezproblémový plnohodnotný kabriolet s bohatou výbavou.

Za podobné peníze jen těžko koupíte bezproblémový plnohodnotný kabriolet s bohatou výbavou.

Jistě, skutečný nadšenec bude hledat spíše Mazdu MX-5. Mégane CC je pro jinou skupinu zájemců.

Jistě, skutečný nadšenec bude hledat spíše Mazdu MX-5. Mégane CC je pro jinou skupinu zájemců.

Design je otázkou osobního vkusu, ale v tomto případě si designéři s bachratou zádí docela poradili.
Interiér bohužel nepřináší nic navíc. Vládnou tu černé a tvrdé plasty, chybí trocha invence.
V základním uspořádání má kufr dobře využitelných 490 litrů, ale musíte mít střechu nahoře.
Pokud chcete střechu stáhnout, musíte přes kufr přetáhnout krycí roletu. A rázem máte jen 190 litrů volného místa.
64
Fotogalerie

Test ojetiny Renault Mégane CC: Z druhé ruky dává větší smysl

Kapitoly článku:


Ojetý Renault Mégane CC: Verdikt

Když vynecháme trochu zbytečně komplikované detaily běžné údržby, je soužití s Renaultem Mégane CC velmi snadné a vlastně příjemné. Pokud od něj nečekáte sportovní zážitky, určitě si užijete spoustu příjemných projížděk bez střechy nad hlavou. Jako každodenní rodinné přibližovadlo to asi není dobrá volba, ale jako víkendovka pro dva lidi a druhé auto do rodiny může vlastně Mégane CC fungovat bezvadně.

ojety renault megane cc (35).JPGojety renault megane cc (48).JPGojety renault megane cc (4).JPG
Za podobné peníze lze jen těžko koupit bezproblémový a použitelný kabriolet. Mégane CC umí fungovat, s jistými kompromisy, i jako naprosto obyčejný osobák

Výběr na našem trhu bude trochu složitější, ale i tak obejděte několik nabídek, ať si uděláte představu, jaká je situace na trhu. Samozřejmě vyzkoušejte i konkurenci, protože třeba Volkswagen Eos jezdí ještě lépe, je kultivovanější a dílensky lépe zpracovaný. Špatný není ani Ford Focus CC. Ale kabria VW a Ford bývají obvykle o dost dražší. Pokud vezmeme čistě hledisko užitná hodnota/spolehlivost/cena, jen těžko může Renault Mégane CC druhé generace najít konkurenci.

S dobrou výbavou se dá Mégane CC koupit docela levně a navíc už cena udržovaného a málo vytěžovaného auta nebude tak rychle klesat. 

Technické údaje: Renault Mégane CC

Rok
2006
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/16 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 998 cm3
Vrtání • zdvih
82,7 mm • 93,0 mm
Stupeň komprese
9,8:1
Nejvyšší výkon
99 kW (135 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
191 Nm při 3 750 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,9 s
Nejvyšší rychlost
205 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
190 l • 490 l
Objem palivové nádrže
60 l
Hmotnost: provozní • celková
1 390 kg • 1 845 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
11,2 • 6,5 • 8,2 l/100 km
Rozvor náprav
2 522 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 518 mm • 1 514 mm
Rozměr pneumatik
205/55 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 355 × 1 777 × 1 420 mm

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud