Kapitoly článku:
Renault Mégane CC není v zásadě nekvalitní a nespolehlivé auto. I když si dal výrobce více záležet, přeci jen se ale projevuje lacinější interiér a plasty, místy podprůměrná kvalita zpracování a bohužel, jako u většiny renaultů, kolísá kvalita dílenské práce kus od kusu. Jako by záleželo na tom, zda se dělník dobře vyspal.
Méně kilometrů může být výhoda
Existují notoricky problémové kusy, ale na druhou stranu i velmi spolehlivá auta. Nenechte se zlákat velmi výhodnou nabídkou a raději kupujte jen důkladně prověřené auto s jasnou historií a v tomto případě raději s nižším kilometrovým nájezdem.
Kilometry se na ojetém Méganu CC docela projeví, takže zde může být menší nájezd výhodou. Stáří je nejvíce znát na podvozku, ale i v interiéru a někdy také na chodu skládací střechy
Výjimkou nejsou vozy, které neujely za rok ani 10 000 km, což ostatně potvrzuje i testovaný exemplář. Existují ale i auta s nájezdem hodně přes 200 000 km, zejména diesely. S rostoucím nájezdem odchází především přední zavěšení, manuální převodovky začínají drhnout a stále častěji se o slovo hlásí porouchaná elektronika. Citelné je i kroucení karoserie a neustálé vrzání interiéru a konstrukce auta. Praxe ukazuje, že nejspolehlivější jsou vozy vyrobené od roku 2005 dál.
„Choulostivým místem je bezklíčové odemykání a čtečka startovací karty,“ začíná výčet možných závad Vladimír Pospíšil, manažer Auto ESA. Občas může zlobit stahování oken a důkladně vyzkoušejte všechny páčky a tlačítka, jestli dělají, co mají. Když zkoušíte stahování oken, dobře poslouchejte především zadní malá okna, jestli v nich něco necvaká a nadrhne. Někdy se zaseknou, nejdou už vytáhnout a oprava pak není zrovna jednoduchá.
Střecha musí těsnit
Mechanismus skládací střechy je spolehlivý, odolný a ani mu moc nevadí nečistoty a vlhkost. Do auta ale rozhodně nesmí zatékat, takže klidně projeďte myčkou, nebo vyzměte hadici a proudem vody zkuste těsnost na důležitých místech kolem čelního rámu a okolo oken. Velký průsak může značit zkroucený vůz po nehodě. „Kupé-kabriolet se více kroutí, což může mít za následek nedosedání střechy do zámků u čelního skla,“ upozorňuje ještě Pospíšil a připomíná, že tento problém se týká spíše velmi ojetých vozů.
Kde ale může střecha selhat, je čidlo zatažení krycí roletky zavazadlového prostoru. Snadno se poškodí neopatrnou manipulací s nákladem. Oprava naštěstí není drahá ani složitá. Nezapomeňme ještě zmínit obvyklé věci jako často praskající žárovky a jejich mimořádně komplikovanou výměnu přes podběh předního kola. Trpí na to hlavně auta s automatickým rozsvěcením při startování.
Ačkoli je Mégane CC založený na konvenčním voze, s dostupností některých unikátních dílů bývá občas problém. Přeci jen to není úplně obvyklý zjev na silnici a na některé díly, zejména ty karosářské a spojené s konstrukcí střechy, si počkáte. Například skleněný díl střechy se dá „na černém trhu“ sehnat za zhruba 12 000 korun, ale v tomto případě je lepší objednat originál od Renaultu. To samé platí i pro pohon střechy a její kompletní seřízení.
Kabriolet s dieselem? Tady to průšvih není
Co se motorů týče, není na tom Renault Mégane CC vyloženě špatně. Obecně jde o spolehlivé pohonné jednotky. Jakkoli je třeba diesel 1.9 dCi ve verzi o výkonu 88 kW bez filtru pevných částic slušný, otázkou zůstává vlastnictví kabrioletu s dieselem. Ale to už si musíte rozmyslet sami.
Benzínová šestnáctistovka je na Mégane CC slabá, zvláště pak ve verzi po modernizaci, kdy jí klesl výkon a kvůli přechodu na normu Euro 4 se značně otupila její reakce na plyn. Atmosférický dvoulitr tak zůstává z benzínových motorů asi nejrozumnější volbou, pokud tedy nechcete jinak vcelku spolehlivý, i když žíznivější motor 2.0 Turbo.
Motory jsou v zásadě spolehlivé (snad krom notoricky problémové jednotky 1.5 dCi), ale atmosférický dvoulitr může potrápit třeba škrtící klapka, řízení emisí nebo zapalování. Pozornost věnujte i funkci všech ovladačů v interiéru. Manuální převodovky jdou občas těžce, především pak u dieselů
Atmosférickému dvoulitru může zlobit startér, řízení emisí, zapalování nebo škrtící klapka. Pozor si dejte na věci jako únik oleje, kolísání teploty (některé motory se při klidné jízdě „přechlazují“) a podobně. Jednašestku občas trápí rovněž zapalování a startér.
Prověřte, jestli funguje větrák chladiče a pohlídejte si výměny samozřejmých záležitostí, jako jsou řemenové rozvody (na dvoulitr stojí sada zhruba čtyři tisíce korun) . Průhledná servisní historie auta je samozřejmě výhodou. Dobrou zprávou je, že Mégane CC obvykle nerezne.
Diesely, některé s filtry pevných částic, opět hrozí typickými závadami: vstřiky, turba, dvouhmotové setrvačníky atd. Pokud je auto pravidelně servisované, má včas měněný olej a řidič motor pečlivě ohříval a dochlazoval, měly by naftové motory vydržet. I tak je ale lepší se vyhnout motoru 1.5 dCi, u kterého se výskyt typických dieselových poruch objevuje nezvykle brzy, především pak značné opotřebení a zakarbonování.
Když už chcete diesel, zvažte pořízení automatu. Samočinné řazení se k charakteru kupé-kabrioletu Mégane CC hodí a u silného dieselu nebudou tak citelné ztráty výkonu v hydrodynamickém měniči staršího typu automatu. Převodovka jako taková chce vyměnit olej, ale pak by měla spolehlivě sloužit. „Automatické převodovky se mohou potýkat s vadným čidlem tlaku oleje,“ upozorňuje na jednu z možných poruch automatu Vladimír Pospíšil z Auto ESA.