Test ojetiny Renault Mégane CC: Z druhé ruky dává větší smysl

Jako nový nebyl kupé-kabriolet Renault Mégane CC žádná velká senzace. Trh ojetých vozů ale ukazuje, že se z něj stalo nejen docela žádané, ale také relativně spolehlivé auto.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Mégane CC: Úvod
  2. Ojetý Renault Mégane CC: Co od něj čekat
  3. Ojetý Renault Mégane CC: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Renault Mégane CC: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Renault Mégane CC: Verdikt
  6. Ojetý Renault Mégane CC: Fotogalerie

Když přišel Renault Mégane CC s tehdy módní pevnou skládací střechou v roce 2003 na trh, měl to v konkurenci kabrioletů dost těžké. V dobových recenzích se dočtete o podprůměrných jízdních vlastnostech a také o jisté těžkopádnosti, na kterou tato tehdy módní kabria s pevnou střechou dost trpěla. Navíc byl Mégane CC prostě moc drahý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jako nové auto nedokázal Mégane CC příliš zaujmout. Ale na trhu ojetin se z něj stala docela zajímavá nabídka pro někoho, kdo netouží po vyloženě sportovním autě, ale chce se občas vozit bez střechy nad hlavou

Zatímco automobilový nadšenec by za nový kabriolet značky Renault asi těžko dal tři čtvrtě milionu (za takové peníze se dá, když to přeženeme, koupit ojeté Porsche v pěkném stavu), na trhu ojetin v relaci do zhruba 150 000 korun si moc vybírat nemůže a z Méganu CC se najednou stává docela zajímavá nabídka.

Co je klíčové

  • Zkouška funkčnosti střechy a její těsnosti
  • Kontrola veškeré elektroniky
  • Důkladná testovací jízda
  • Prověření servisní historie vozu
  • Prohlídka karoserie a hledání stop po vážné nehodě

Pokud chcete skutečný sporťák, určitě se poohlédnete po něčem jiném, třeba po Mazdě MX-5 NB. Ale když prahnete prostě jen po možnosti jízdy bez střechy nad hlavou, je z podobných kupé-kabrioletů tenhle Renault ve výsledku jedna z nejlepších možností, jak si udělat radost.

Pojďme si tedy jeden takový kupé-kabriolet prohlédnout zblízka. K testu jsme si ho půjčili v Autocentru ESA, auto bylo vyrobeno v roce 2006, prozatím najelo jen 82 400 km a prodejce si ho cení na docela atraktivních 144 000 korun.

Radosti
Jízda bez střechy nad hlavou
Je pohodlný a kultivovaný
Náklady na pořízení a provoz jsou únosné
Cena už moc klesat nebude
Nedráždí okolí tolik jako jiné značky
Starosti
Naprostá absence aspoň špetky sportovnosti
Těžká konstrukce otupuje dynamiku
Se střechou dole do kufru nic nedáte
Na zadní sedačky se nevejdou ani děti
Za stejné peníze koupíte Mazdu MX-5
7  /10
64 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie64 fotografií
ojety renault megane cc (1).JPG ojety renault megane cc (14).JPG ojety renault megane cc (2).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Mégane CC: Úvod
  2. Ojetý Renault Mégane CC: Co od něj čekat
  3. Ojetý Renault Mégane CC: Jak se s ním jezdí
  4. Ojetý Renault Mégane CC: Na co si dát pozor
  5. Ojetý Renault Mégane CC: Verdikt
  6. Ojetý Renault Mégane CC: Fotogalerie
Renault Modus 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 78 483 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Thalia 1.461
Rok výroby: 2005
Stav: 93 643 km
Cena: 33 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2008
Stav: 226 000 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků