Pověst kvalitního auta... tak to nikdy Lagunu nepotkalo. Může za to ale především problémová druhá generace. Třetí generace Laguny už takový průšvihář není.
Kapitoly článku:
Třetí generace Renaultu Laguna to nikdy neměla lehké, protože předchozí model jinak docela slušnou pověst tohoto francouzského auta značně pošramotil. Mohly za to závady elektroniky, bídná kvalita zpracování a poruchy motorů, především pak vznětové jednotky 2.2 dCi.
Třetí generace, která přišla v září roku 2007, měla před sebou nelehký úkol. Jak se později ukázalo, i přes veškerou snahu se nepovedlo pověst napravit a Laguna po třech generacích ukončila svou životní pouť. Zatímco v roce 2002 prodal Renault v Evropě 250 000 modelů Laguna, v roce 2008 to bylo 90 000 kusů, v následujících třech letech po 50 000 kusech a v roce 2012 jen necelých 30 000 kusů.
Co je klíčové?
- Hledejte benzinový dvoulitr s turbem
- Nechte prověřit zavěšení, podvozek a funkci natáčení zadní nápravy
- Kupujte jen auto s transparentní historií a původem
- Vyzkoušejte veškerou elektroniku
- Nečekejte, že se svezete lépe než s BMW řady 3 Coupé
My se dnes ale podíváme na okrajový model, totiž na Lagunu Coupé. Ten měl hrát roli stylového sportovního modelu a proti běžným Lagunám dostal bohatší výbavu a minimálně dvoulitrové čtyřválcové motory. Pod kapotou ale mohly být i atraktivní šestiválce.
A jeden takový jsme si půjčili na test v Auto ESA. Testovaný Renault Laguna Coupé 3.0 dCi s automatickou převodovkou je z roku 2010, najel něco málo přes 170 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 230 000 korun.
Originální design
Nízké ceny ojetin
Může mít motor V6
Často bohatá výbava
Nepotkáte ji všude
Horší komfort
Průměrná kvalita
Nervózní řízení
Vyšší provozní náklady
Poruchové manuální převodovky
4 /10