Renault Fluence je prostorným a komfortně vybaveným vozem za rozumné peníze. Jak obstála pohonná jednotka 1,6i?
Kapitoly článku:
Ojetý x nový
Po delší době jsme se s tímto vozem dostali do jistých obtíží. Vyroben byl teprve vloni a zatím najel 27 000 km, takže brát jej jako nový, nebo ojetý? Nakonec jsme se rozhodli o druhou z verzí, nicméně celý test bude tak nějak na pomezí. Již vloni v květnu, tedy krátce po vstupu modelu Renault Fluence na český trh, jsme pro vás tuto novinku již testovali.
Od námi čerstvě zkoušeného vozu se lišila prakticky jen vznětovým motorem a doplňkovou výbavou, takže se v následujících řádcích soustředíme především na odlišnosti obou automobilů.
„Žabožrout“ z Asie
Pokud vám vůz na snímcích příliš nepřipomíná žádný ze v současnosti vyráběných vozů značky Renault, není se čemu divit. Jde totiž pouze o v detailech přepracovaný jihokorejský model SM3 koncernové značky Samsung, nicméně se nevyrábí tam, ale o něco blíže, a sice v turecké Burse.
Po technické stránce je ale Fluence významně propojen s evropskou řadou Renault Mégane III a ve výrobním programu nahradil dosud stavěné verze sedan odvozené nejen ze starších řad Mégane, ale také již z někdejšího modelu 19 (Chamade). I přes stylistické odlišnosti by se Fluence klidně mohl opět jmenovat Mégane Sedan, ale proč v duchu současných trendů tento model nevyčlenit do samostatné řady…?
Nabídka verzí
Rozsah standardní a příplatkové výroby je na rozdíl od většiny konkurentů z asijských továren nezvykle široký a sahající alespoň o kategorii nad nižší střední třídu. V současnosti se model Renault Fluence jako nový prodává ve čtyřech výbavových stupních nazvaných Confort, Advantage, Exception a Privilege. A samozřejmě podle „akčního ceníku“.
Již výbava toho základního je dosti rozsáhlá a za cenu startující s testovaným motorem 1,6i 16v na 279 900 Kč zahrnuje například dvě barevné kombinace pro čalounění interiéru, ABS s ASR a ESP, šest airbagů, tempomat, palubní počítač, mlhovky, manuální klimatizaci, elektrické ovládání dveřních oken, výškově stavitelná přední sedadla s loketní opěrou uprostřed nebo rádio s přehráváním CD a MP3 a ovládáním pod volantem.
Provedení Advantage je se stejným motorem o 15 000 Kč dražší a bohatší třeba o šestnáctipalcová plechová kola, volant a hlavici řadicí páky v kůži, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy k zadním sedadlům nebo o lepší rádio s Bluetooth připojením telefonu. Exception (+ 22 000 Kč) přidává litá kola, hloubkově stavitelný volant (jinak jen výškově), šedé polokoženkové čalounění, elektrické přiklápění a vyhřívání zrcátek či parkovací asistent vzadu.
Špičková výbava Privilege se pak vyznačuje snad jen jinými koly, stmívacím vnitřním zrcátkem, vestavěnou navigací Carminat TomTom, světlým polokoženkovým čalouněním a možností připlatit si za hlídání tlaku v pneumatikách.
Motory jsou na výběr vlastně jen tři, dva zážehové a jeden vznětový. Napříč spektrem výbavových stupňů je k mání zážehový čtyřválec 1,6i/81 kW, zatímco jednotku 2,0i/105 kW dostanete jen s výbavou Privilege. Vznětový dvouventilový čtyřválec 1,5 dCi se nabízí s výkony 66 a 81 kW. S výjimkou základního „benzínu“ a slabšího s „dieselů“ jsou standardem šestistupňové převodovky s manuálním řazením, u 1,5 dCi/81 kW alternativně automatickým.