Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá obtížně. Pokud nutně nemusíte mít zadokolku, poslední atmosférické Clio RS je vynikající volba.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Clio RS: Úvod
  2. Ojetý Renault Clio RS: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Clio RS: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Clio RS: Verdikt
  5. Ojetý Renault Clio RS: Fotogalerie

Ano, já vím, ojetý Renault jsme tu měli minule. Ale když jde o rychlé Clio RS, tak nám snad tohle opakování odpustíte. Pokud jde o rychlé a ostré Renaulty, je to poměrně žádané zboží. Tím spíše, že nové produkty už jaksi nenásledují ten směr, které udávala poslední klasická generace sportovních aut od divize RenaultSport.

Testy | Ojetiny | Kabriolety | Renault

Test ojetiny Renault Mégane CC: Z druhé ruky dává větší smysl

Automobilky se dnes vůbec soustředí spíše na takové prkotiny, jako je konektivita, komfort rozmazlené posádky a plnění emisních norem (a tabulkových hodnot spotřeby a emisí CO2). Ovšem při všech těch tabulkových a frikulínských orgiích marketingových ředitelů automobilek se už malinko zapomíná na nadšeného řidiče.

Co je klíčové?

  • Požadujte kompletní servisní historii
  • Vyhněte se autům s podezřelými úpravami motoru (hlavně sání)
  • Hledejte originální kus, lépe si udrží hodnotu
  • Včas investujte do výměn spotřebních dílů
  • Pokud jezdíte ostře, olej měňte nejpozději po 10 000 km (klidně už po 6000 km)

Nové Clio RS má turbo a automatickou převodovku. A navíc je takové... No, už prostě nepůsobí jako klasický RenaultSport. Pokud to vidíte stejně, určitě vás bude zajímat, jak si vede na trhu ojeté Clio RS poslední pravověrné generace s atmosférickým motorem, manuálem a snahou plácnout řidiče přes prsty, pokud udělá něco špatně.

Jako příklad nám poslouží černý Renault Clio RS, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Auto je z roku 2009, najeto mělo jen necelých 28 000 km a prodejce si ho cenil na docela zajímavých 250 000 korun. Nejedná se však o ostřejší verzi Cup, ale o standardní Clio RS.

Radosti
Charakterní motor
Ovladatelnost a použitelnost
Komunikativní řízení
Rozumné provozní náklady
Slušná spolehlivost
Starosti
Mívá za sebou těžký život
Zanedbávaný servis = problémy
Převodovka moc nevydrží
Brzdy se rychle unaví
Divná poloha za volantem
9  /10
64 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie64 fotografií
clio rs (1).JPG clio rs (10).JPG clio rs (11).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Clio RS: Úvod
  2. Ojetý Renault Clio RS: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Clio RS: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Clio RS: Verdikt
  5. Ojetý Renault Clio RS: Fotogalerie
Renault Scénic 1.598
Rok výroby: 1999
Stav: 186 103 km
Cena: 28 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2007
Stav: 121 364 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1.39
Rok výroby: 2004
Stav: 86 937 km
Cena: 39 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků