Test ojetiny Renault Clio RS: Kupujte, nebudou!

Skutečné sportovní auto se v rozumné cenové relaci hledá obtížně. Pokud nutně nemusíte mít zadokolku, poslední atmosférické Clio RS je vynikající volba.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Clio RS: Úvod
  2. Ojetý Renault Clio RS: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Clio RS: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Clio RS: Verdikt
  5. Ojetý Renault Clio RS: Fotogalerie

Ano, já vím, ojetý Renault jsme tu měli minule. Ale když jde o rychlé Clio RS, tak nám snad tohle opakování odpustíte. Pokud jde o rychlé a ostré Renaulty, je to poměrně žádané zboží. Tím spíše, že nové produkty už jaksi nenásledují ten směr, které udávala poslední klasická generace sportovních aut od divize RenaultSport.

Testy | Ojetiny | Renault | Kabriolety

Test ojetiny Renault Mégane CC: Z druhé ruky dává větší smysl

Automobilky se dnes vůbec soustředí spíše na takové prkotiny, jako je konektivita, komfort rozmazlené posádky a plnění emisních norem (a tabulkových hodnot spotřeby a emisí CO2). Ovšem při všech těch tabulkových a frikulínských orgiích marketingových ředitelů automobilek se už malinko zapomíná na nadšeného řidiče.

Co je klíčové?

  • Požadujte kompletní servisní historii
  • Vyhněte se autům s podezřelými úpravami motoru (hlavně sání)
  • Hledejte originální kus, lépe si udrží hodnotu
  • Včas investujte do výměn spotřebních dílů
  • Pokud jezdíte ostře, olej měňte nejpozději po 10 000 km (klidně už po 6000 km)

Nové Clio RS má turbo a automatickou převodovku. A navíc je takové... No, už prostě nepůsobí jako klasický RenaultSport. Pokud to vidíte stejně, určitě vás bude zajímat, jak si vede na trhu ojeté Clio RS poslední pravověrné generace s atmosférickým motorem, manuálem a snahou plácnout řidiče přes prsty, pokud udělá něco špatně.

Jako příklad nám poslouží černý Renault Clio RS, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Auto je z roku 2009, najeto mělo jen necelých 28 000 km a prodejce si ho cenil na docela zajímavých 250 000 korun. Nejedná se však o ostřejší verzi Cup, ale o standardní Clio RS.

Radosti
Charakterní motor
Ovladatelnost a použitelnost
Komunikativní řízení
Rozumné provozní náklady
Slušná spolehlivost
Starosti
Mívá za sebou těžký život
Zanedbávaný servis = problémy
Převodovka moc nevydrží
Brzdy se rychle unaví
Divná poloha za volantem
9  /10
64 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie64 fotografií
clio rs (1).JPG clio rs (10).JPG clio rs (11).JPG
Následující kapitola
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2014
Stav: 152 835 km
Cena: 175 000 Kč
Renault Grand Scénic 1.995
Rok výroby: 2009
Stav: 161 907 km
Cena: 99 000 Kč
Renault Scénic 1.87
Rok výroby: 2004
Stav: 150 237 km
Cena: 55 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků