Test ojetiny: Renault Avantime vypadá jako UFO, výrazně přitom nezlobí

Francouzské automobilky se nebojí experimentovat. Kombinace kupé a MPV jménem Avantime, která se poprvé ukázala v roce 1999, budí rozruch dodnes.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Avantime: Úvod
  2. Ojetý Renault Avantime: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Avantime: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Avantime: Verdikt
  5. Ojetý Renault Avantime: Fotogalerie

Renault je prošlapáváním nových cest pověstný snad odnepaměti. Ze všech jeho více či méně průkopnických modelů uvedených do série však jeden vyčnívá vysoko nad ostatní: Avantime. Unikátnost extravagantního křížence MPV s dvoudveřovým kupé plyne nejen z přelomového pojetí auta, ale i z kratičké, dvouleté výroby pouhých 8557 kusů. Občas se některý podaří zachytit i na tuzemských inzertních serverech, na německém Mobile.de však běžně hledá příští majitele dobrých deset až dvacet exemplářů, v celoevropském měřítku zhruba stovka. Hodně je jich v Itálii, Francii a Nizozemsku. 

Co je klíčové?

  • Vyhnout se motoru 2.2 dCi
  • Brát pouze exempláře s bezchybnými specifickými díly
  • Auto nemá startování kartou, zlobící u soudobých lagun
  • Zatímco spotřební díly jsou levné, ostatní extrémně drahé
  • Podvozek je spíše kompromisní

Výhodou je, že se za nimi můžete vydat i bez doprovo du znalce modelu: stav karoserie, prosklení a sedadel, tedy nejdražších a pro model specifických záležitostí, se dá dobře zhodnotit pouhým pohledem. Funkční technika pod povrchem je z velké části konvenční, známá z jiných modelů a opravitelná za snesitelné ceny – tedy posuzováno měřítkem renaultů, nikoliv škodovek.

Testy | Ojetiny | Zajímavosti | Sportovní auta | Kupé | Renault

Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l'Aston français

Zapůjčili jsme si raritní kombinaci přeplňovaného benzinového dvoulitru s výbavou Privilége. Takových vozů bylo vyrobeno jen 343.

Radosti
Originalita designu i koncepce
Perspektiva postupně rostoucí hodnoty vozů v originálním stavu
Bohatá výbava, atmosféra kabiny
Pohon a většina podvozkových dílů shodná s velkosériovými modely
Výborný výhled, komfortní sedadla
Starosti
Vzácný výskyt, omezený výběr
Vysoké ceny a do budoucna klesající dostupnost karosářských dílů
Nízká tuhost karoserie
Nespolehlivý diesel 2.2 dCi
Horší kvalita zpracování i použitých materiálů
6  /10
60 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie60 fotografií
IMG_3147.jpg IMG_3148.jpg IMG_3149.jpg

 

Následující kapitola
Renault Grand Scénic 1.87
Rok výroby: 2007
Stav: 152 797 km
Cena: 84 000 Kč
Renault Laguna 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 196 300 km
Cena: 123 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2004
Stav: 89 521 km
Cena: 45 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků