Test ojetiny: Renault Avantime vypadá jako UFO, výrazně přitom nezlobí

Francouzské automobilky se nebojí experimentovat. Kombinace kupé a MPV jménem Avantime, která se poprvé ukázala v roce 1999, budí rozruch dodnes.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Avantime: Úvod
  2. Ojetý Renault Avantime: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Avantime: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Avantime: Verdikt
  5. Ojetý Renault Avantime: Fotogalerie

Renault je prošlapáváním nových cest pověstný snad odnepaměti. Ze všech jeho více či méně průkopnických modelů uvedených do série však jeden vyčnívá vysoko nad ostatní: Avantime. Unikátnost extravagantního křížence MPV s dvoudveřovým kupé plyne nejen z přelomového pojetí auta, ale i z kratičké, dvouleté výroby pouhých 8557 kusů. Občas se některý podaří zachytit i na tuzemských inzertních serverech, na německém Mobile.de však běžně hledá příští majitele dobrých deset až dvacet exemplářů, v celoevropském měřítku zhruba stovka. Hodně je jich v Itálii, Francii a Nizozemsku. 

Co je klíčové?

  • Vyhnout se motoru 2.2 dCi
  • Brát pouze exempláře s bezchybnými specifickými díly
  • Auto nemá startování kartou, zlobící u soudobých lagun
  • Zatímco spotřební díly jsou levné, ostatní extrémně drahé
  • Podvozek je spíše kompromisní

Výhodou je, že se za nimi můžete vydat i bez doprovo du znalce modelu: stav karoserie, prosklení a sedadel, tedy nejdražších a pro model specifických záležitostí, se dá dobře zhodnotit pouhým pohledem. Funkční technika pod povrchem je z velké části konvenční, známá z jiných modelů a opravitelná za snesitelné ceny – tedy posuzováno měřítkem renaultů, nikoliv škodovek.

Testy | Ojetiny | Zajímavosti | Renault | Kupé | Sportovní auta

Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l'Aston français

Zapůjčili jsme si raritní kombinaci přeplňovaného benzinového dvoulitru s výbavou Privilége. Takových vozů bylo vyrobeno jen 343.

Radosti
Originalita designu i koncepce
Perspektiva postupně rostoucí hodnoty vozů v originálním stavu
Bohatá výbava, atmosféra kabiny
Pohon a většina podvozkových dílů shodná s velkosériovými modely
Výborný výhled, komfortní sedadla
Starosti
Vzácný výskyt, omezený výběr
Vysoké ceny a do budoucna klesající dostupnost karosářských dílů
Nízká tuhost karoserie
Nespolehlivý diesel 2.2 dCi
Horší kvalita zpracování i použitých materiálů
6  /10
60 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie60 fotografií
IMG_3147.jpg IMG_3148.jpg IMG_3149.jpg

 

Následující kapitola
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2008
Stav: 124 524 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 133 314 km
Cena: 150 000 Kč
Renault Mégane 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 141 506 km
Cena: 139 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků