Test ojetiny: Renault Avantime vypadá jako UFO, výrazně přitom nezlobí

Francouzské automobilky se nebojí experimentovat. Kombinace kupé a MPV jménem Avantime, která se poprvé ukázala v roce 1999, budí rozruch dodnes.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Renault Avantime: Úvod
  2. Ojetý Renault Avantime: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Renault Avantime: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Renault Avantime: Verdikt
  5. Ojetý Renault Avantime: Fotogalerie

Renault je prošlapáváním nových cest pověstný snad odnepaměti. Ze všech jeho více či méně průkopnických modelů uvedených do série však jeden vyčnívá vysoko nad ostatní: Avantime. Unikátnost extravagantního křížence MPV s dvoudveřovým kupé plyne nejen z přelomového pojetí auta, ale i z kratičké, dvouleté výroby pouhých 8557 kusů. Občas se některý podaří zachytit i na tuzemských inzertních serverech, na německém Mobile.de však běžně hledá příští majitele dobrých deset až dvacet exemplářů, v celoevropském měřítku zhruba stovka. Hodně je jich v Itálii, Francii a Nizozemsku. 

Co je klíčové?

  • Vyhnout se motoru 2.2 dCi
  • Brát pouze exempláře s bezchybnými specifickými díly
  • Auto nemá startování kartou, zlobící u soudobých lagun
  • Zatímco spotřební díly jsou levné, ostatní extrémně drahé
  • Podvozek je spíše kompromisní

Výhodou je, že se za nimi můžete vydat i bez doprovo du znalce modelu: stav karoserie, prosklení a sedadel, tedy nejdražších a pro model specifických záležitostí, se dá dobře zhodnotit pouhým pohledem. Funkční technika pod povrchem je z velké části konvenční, známá z jiných modelů a opravitelná za snesitelné ceny – tedy posuzováno měřítkem renaultů, nikoliv škodovek.

Testy | Ojetiny | Zajímavosti | Renault | Sportovní auta | Kupé

Test ojetiny: Renault Laguna Coupé je takový l'Aston français

Zapůjčili jsme si raritní kombinaci přeplňovaného benzinového dvoulitru s výbavou Privilége. Takových vozů bylo vyrobeno jen 343.

Radosti
Originalita designu i koncepce
Perspektiva postupně rostoucí hodnoty vozů v originálním stavu
Bohatá výbava, atmosféra kabiny
Pohon a většina podvozkových dílů shodná s velkosériovými modely
Výborný výhled, komfortní sedadla
Starosti
Vzácný výskyt, omezený výběr
Vysoké ceny a do budoucna klesající dostupnost karosářských dílů
Nízká tuhost karoserie
Nespolehlivý diesel 2.2 dCi
Horší kvalita zpracování i použitých materiálů
6  /10
60 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie60 fotografií
IMG_3147.jpg IMG_3148.jpg IMG_3149.jpg

 

Následující kapitola
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 95 174 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1.149
Rok výroby: 2008
Stav: 116 300 km
Cena: 75 000 Kč
Renault Grand Scénic 1.461
Rok výroby: 2012
Stav: 154 151 km
Cena: 160 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků