Test ojetiny Peugeot 301: novodobý žigulík?

Kompaktní čtyřdveřový sedan Peugeot 301 se s ohledem na svoji výbavu, nabídku prostoru a cenu zdá být zajímavou volbou. Je to celkem nové auto, přesto jsme podrobili testu ojetiny jeden z prvních vyrobených vozů se zážehovým čtyřválcem a nejvyšší výbavou.
Seznam kapitol
  1. Peugeot 301 v kostce
  2. Narození dvojčat, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Líbivý na pohled…
  4. … praktický uvnitř, Pobyt na palubě, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (74x foto)

Tříprostorové čtyřdveřové sedany to ve střední a západní části Evropy nemají lehké, přesto je zde stále dost automobilek, jež se jimi pokouší oslovit zejména zájemce o relativně prostorný a slušně vypadající automobil za dostupné peníze. A když už jde o peníze, lze předpokládat, že přijatelné ceně odpovídá také úroveň zpracování. Právě proto jsme tentokrát v autobazaru AAA Auto vybrali relativně nový vůz a byli jsme zvědavi, jak se na něm dva roky provozu a 40 000 km projevily.

Peugeot 301 příjemně překvapil úrovní jízdního komfortu, kterou bohužel poněkud sráží zbytečně krátké převody. „Šestnáctistovka“ s výkonem 115 koní by jistě snesla převody poněkud delší, takhle ale při 130 km/h točí na pětku plných 3 700 ot./min. a je hlučná. Výbava nejvyšší úrovně Allure je dostatečně bohatá, horší už to bylo při hodnocení dílenského zpracování, přičemž pohled pod vůz nás doslova vyděsil… Ale pěkně popořádku.

Radosti
Elegantní vzhled
Komfortní jízda v nízkých rychlostech
Osvědčené prvky ovládání
Starosti
Spartánská výprava některých částí interiéru
Nedotáčivost při rychlejší jízdě
Rychlý pokles ceny
3  /10
134 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie134 fotografií
P1190305.JPG P1190308.JPG P1190309.JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Peugeot 301 v kostce
  2. Narození dvojčat, Zkoušený vůz
  3. Na technické prohlídce, Líbivý na pohled…
  4. … praktický uvnitř, Pobyt na palubě, Na silnici
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogalerie (74x foto)
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 155 150 km
Cena: 120 000 Kč
Peugeot 407 1.997
Rok výroby: 2005
Stav: 329 556 km
Cena: 44 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 135 442 km
Cena: 150 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků