Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Opel Astra generace J je na poměry své třídy opravdu masivní auto. A na dynamice a spotřebě paliva to bude znát. Špatné ale není.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Opel Astra J: Úvod
  2. Ojetý Opel Astra J: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Opel Astra J: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Opel Astra J: Verdikt
  5. Ojetý Opel Astra J: Fotogalerie

Nová generace Opelu Astra si odnesla prestižní ocenění Auto roku, ale pro velkou část potenciálních kupců je zkrátka mimo jejich rozpočet. A proto jsou tu auta ojetá, mezi kterými je Opelů Astra minulé generace docela dost.

Testy | Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Hatchbacky | Sedany | Škoda Rapid

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Opel Astra generace s označením J se začal vyrábět a prodávat v roce 2009 a vlastně na trhu vydržel dodnes. Někteří prodejci se ještě nyní zbavují skladových nebo předváděcích kusů za docela zajímavé ceny.

Co je klíčové?

  • Vyhnout se obloukem motoru 1.3 CDTI
  • Diesely hledat jen mezi auty s jasnou servisní historií
  • Dát si pozor na stav převodovky
  • Nebát se českých aut. Některé pochybné importy bývají mocně stočené
  • Už jsme říkali, že se máte obloukem vyhnout motoru 1.3 CDTI?

Je to relativně moderní auto a tomu odpovídá bezpečnostní výbava. Astra je robustní a bytelná, ovšem to se projevilo především na hmotnosti. Základní motorizace bez výbavy ukážou na váze 1300 kg, kombík s dieselem, automatem a nějakou tou výbavou posune ručičku vah klidně na 1700 kg.

Obezita Astry J je citelná především na dynamice a spotřebě paliva. Zatímco jinde atmosférická čtrnáctistovka nebo šestnáctistovka stačí, tady je to nedostatečná motorizace. Schválně jsme si jednu takovou půjčili na test v Auto ESA. Je to motor 1.6 16V, auto je z roku 2012 a prozatím ujelo jen něco málo přes 67 000 km. Prodejce si ho v době testu cenil na 220 000 korun.

Radosti
Hodně toho vydrží
Diesely jsou poměrně solidní
Sedačky jsou výborné
Podvozek je odolný
Kvalita se zlepšila
Starosti
Základní motory s ní nehnou
Kultivovanost je jen průměrná
Diesely jsou hlučné a hrubé
Spotřeba paliva je vyšší
Přetlačítkovaný panel rozčiluje
6  /10
58 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie58 fotografií
opel astra (1).JPG opel astra (10).JPG opel astra (11).JPG
Následující kapitola
Opel Astra 1.398
Rok výroby: 2010
Stav: 93 676 km
Cena: 175 000 Kč
Opel Insignia 1.956
Rok výroby: 2009
Stav: 223 631 km
Cena: 170 000 Kč
Opel Insignia 1.956
Rok výroby: 2012
Stav: 38 774 km
Cena: 300 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků