Test ojetiny: Opel Astra J je dobré auto, i když trochu obézní

Opel Astra generace J je na poměry své třídy opravdu masivní auto. A na dynamice a spotřebě paliva to bude znát. Špatné ale není.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Opel Astra J: Úvod
  2. Ojetý Opel Astra J: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Opel Astra J: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Opel Astra J: Verdikt
  5. Ojetý Opel Astra J: Fotogalerie

Nová generace Opelu Astra si odnesla prestižní ocenění Auto roku, ale pro velkou část potenciálních kupců je zkrátka mimo jejich rozpočet. A proto jsou tu auta ojetá, mezi kterými je Opelů Astra minulé generace docela dost.

Testy | Ojetiny | Škoda | Život řidiče | Hatchbacky | Sedany | Škoda Rapid

Test ojetiny Škoda Rapid: Konečné řešení rozvodové otázky

Opel Astra generace s označením J se začal vyrábět a prodávat v roce 2009 a vlastně na trhu vydržel dodnes. Někteří prodejci se ještě nyní zbavují skladových nebo předváděcích kusů za docela zajímavé ceny.

Co je klíčové?

  • Vyhnout se obloukem motoru 1.3 CDTI
  • Diesely hledat jen mezi auty s jasnou servisní historií
  • Dát si pozor na stav převodovky
  • Nebát se českých aut. Některé pochybné importy bývají mocně stočené
  • Už jsme říkali, že se máte obloukem vyhnout motoru 1.3 CDTI?

Je to relativně moderní auto a tomu odpovídá bezpečnostní výbava. Astra je robustní a bytelná, ovšem to se projevilo především na hmotnosti. Základní motorizace bez výbavy ukážou na váze 1300 kg, kombík s dieselem, automatem a nějakou tou výbavou posune ručičku vah klidně na 1700 kg.

Obezita Astry J je citelná především na dynamice a spotřebě paliva. Zatímco jinde atmosférická čtrnáctistovka nebo šestnáctistovka stačí, tady je to nedostatečná motorizace. Schválně jsme si jednu takovou půjčili na test v Auto ESA. Je to motor 1.6 16V, auto je z roku 2012 a prozatím ujelo jen něco málo přes 67 000 km. Prodejce si ho v době testu cenil na 220 000 korun.

Radosti
Hodně toho vydrží
Diesely jsou poměrně solidní
Sedačky jsou výborné
Podvozek je odolný
Kvalita se zlepšila
Starosti
Základní motory s ní nehnou
Kultivovanost je jen průměrná
Diesely jsou hlučné a hrubé
Spotřeba paliva je vyšší
Přetlačítkovaný panel rozčiluje
6  /10
58 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie58 fotografií
opel astra (1).JPG opel astra (10).JPG opel astra (11).JPG
Následující kapitola
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků