Kapitoly článku:
- Zcela nová, Všechno je jinak, Motory veskrze konvenční
- Zkoušený vůz, Na první pohled, Couvací kamera ne zcela bez problémů
- Prostorný interiér, Zavazadelník bez připomínek, Za volantem jako v letadle
- Prostorný interiér, Zavazadelník bez připomínek, Za volantem jako v letadle
- Na silnici, Pohled z branže, A vystupujeme, Základní technické údaje, Naměřené hodnoty
- Kompletní fotogalerie
Prostorný interiér
Zpracování interiéru nelze prakticky nic vytknout, ale na tomto příkladě jsme si uvědomili, že právě avantgardní modely stárnou rychleji než ty konvenční. Vezměte si takový Passat nebo Mondeo se stejného období, v konfrontaci s dnešními měřítky budou uvnitř působit poněkud jednoduše, ale nikoli vyloženě „fousatě“. Prostor pro posádku Nissanu Primera je na všech místech bohatý, nicméně jej hodnotíme jako lepší průměr.
Sedadla a části dveřních obkladů jsou potaženy velmi příjemným mikroplyšem budícím dojem komfortu, který přetrvává i po usazení. Sedáky a opěráky předních i zadních sedadel jsou dostatečně rozměrné a pohodlné, ale ani vpředu nepočítejte s výraznějším bočním vedením. Plocha palubní desky je vzhledem k přesunu přístrojového štítu až do její horní části velmi rozměrná, takže řidič i jeho spolujezdec většinu času ve voze koukají do nepříliš hodnotně působících kusů plastů.
Jejich materiál i barva v kombinaci se zbytkem čalounění vypadají dnes již opravdu jako výstřelek dávných časů. Odkládacích prostor zde mnoho nenajdeme, schránky ve dveřích jsou úzké a objem přihrádky před spolujezdcem omezený, spolehnout se tak lze hlavně na oddíly ve středové konzoli a zejména na velký, víkem krytý prostor před řadicí pákou.
Zavazadelník bez připomínek
Tento liftback nabídne v otázce přepravy zavazadel vše, co motorista potřebuje. Spodní hrana víka výklopné stěny sice nesestupuje až k podlaze „kufru“, ale jeho práh není nikterak vysoký a manipulaci s předměty neomezuje. Konstrukce zadní nápravy do zavazadlového prostoru nijak výrazně nezasahuje, jistým překvapením může být nepatrně směrem vzad skloněná střední část podlahy. Za levým podběhem najdeme krytou schránku pro lékárničku a další drobnosti.
Kotevní oka pro jisticí síť se však nacházejí poněkud neprakticky až pod krytem podlahy. Tam najdeme dojezdové rezervní kolo a překližkovou výztuhu se základním nářadím. V případě potřeby přepravy většího počtu zavazadel lze základní prostor zvětšovat sklápěním nestejně děleného opěradla zadních sedadel na sedáky. Právě díky již zmíněnému postupnému zvyšování podlahy pak vznikne prakticky rovná plocha bez prahu. Nízké hlavové opěrky přitom není třeba vyjímat.
Za volantem jako v letadle
Pracoviště řidiče, jenž může polohu volantu i sedadla všestranně měnit (včetně výšky a sklonu sedáku), je rozvrženo vskutku neobvykle. Záměrem designérů mnichovského centra Nissanu bylo stanovit nová měřítka v komunikaci mezi řidičem a automobilem. Až v horní, střední části palubní desky najdeme hluboce stíněný a přehledný štít s klasickými stupnicemi tachometru, otáčkoměru, palivoměru a teploměru chladicí kapaliny a počítadly ujetých kilometrů a sadou potřebných kontrolek.
Na toto řešení si zvyknout lze, štít se navíc díky své poloze nachází blízko zornému poli řidičem, jehož oči navíc při pohledu na přístroje nemusejí tolik akomodovat. Horší je to již s druhým segmentem, který v okolí monitoru soustředí ovládání ventilace s klimatizací, rádia, navigace i couvací kamery. Záměrem konstruktérů bylo všechny tyto prvky centralizovat do takřka vodorovného výběžku s dominujícím „joystickem“ a zjednodušit tím jejich ovládání, to se však ale nesetkalo s úspěchem.
S tímto vozem jsme jezdili týden, ale ani na konci testu jsme si neodvážili prohlásit, že jsme se s celým systémem sžili. Pokud chcete přeladit stanici, upravit teplotu klimatizace nebo se podívat na dojezd v nádrži, musíte se ke každému z těchto prvků prokousat zvlášť. A to si již rozmyslíte, zda o konkrétní úkon opravdu stojíte. Zájemci o koupi podobného vozu vřele doporučujeme vozy s ovládacími prvky na volantu, které nerovný boj s centralizovaným systémem poněkud usnadňují. Naštěstí páčky pod volantem a tlačítka na volantu ovládají vnější osvětlení a stěrače, resp. rádio a tempomat obvyklým a intuitivním způsobem.