Test ojetiny Nissan Juke: Jak funguje vesmírná loď na platformě dusteru?

Nissan Juke je automobilový anarchista opovrhující obvyklým žebříčkem hodnot. Odlišný světonázor mu naštěstí nebrání v plnění obvyklých povinností.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Nissan Juke: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Nissan Juke: Jak jezdí
  3. Ojetý Nissan Juke: Verdikt
  4. Ojetý Nissan Juke: Fotogalerie

Když se před šesti lety Juke dostal na trh, vsadil by na úspěch auta připomínajícího žábu asi málokdo. Trh unavený důležitě se tvářícími produkty umějícími všechno nejlépe však chytře naplánovanou revoltu přijal a Nissan na tom vydělal. Juke boduje samozřejmě hlavně tam, kde příjmy umožňují auto pokládat za doplněk, nikoliv za tažného mezka.

Co je klíčové?

  • Přes divoký vzhled je technika docela obyčejná
  • Všechny motory jsou spolehlivé
  • Většina specifických dílů ale velmi drahá
  • Systém dynamických profilů opravdu funguje
  • Čtyřkolka se vždy pojí s automatem a motorem 1.6 DIG-T

Proto nemá smysl řešit, že se do kufru sotva vejdou dvě basy piva a zadním párem dvířek s malým úhlem otevření se dospělý těžce souká na místa, kde není kam dát hlavu. Priority jsou jiné. Máte tu možnost kdykoliv si přebarvit lakované části interiéru, kliky dveří, kryty zrcátek, rámečky světlometů, lišty dveří, nárazníků a podobně. U juku to jde podobně jednoduše jako vyměnit kryt mobilního telefonu. Pravda, vždy to něco stojí (interiérová sada včetně středového tunelu 6500 Kč, na vnějších doplňcích můžete utratit i desetitisíce). Na druhou stranu jde o mnohem vtipnější systém dodatečného vytahování peněz než v případě konkurenčních faktur za předražený motorový olej.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Osvědčená benzinová šestnáctistovka má bezprostřední reakce. Bohužel se pojí s nepřesným a velmi krátce zpřevodovaným pětikvaltem.

Převlečené clio i duster

Juke je postaven na platformě využívané většinou menších vozů aliance Renault-Nissan – například cliem, ale ve verzi s nejdelším rozvorem třeba i Dacií Duster. Přesto jen naprosté minimum dílů je záměnných, u ojetin proto neváhejte s registrací do programu You+Nissan (www.youplusnissan.cz), který s rostoucím stářím zaručuje zajímavé slevy na náhradní díly, práci a dokonce i příslušenství.

Testy | Ojetiny | SUV | Dacia | Off-roady | Dacia Duster

Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Šasi juke dobře zvládá i trvalé nasazení na rozbitých městských ulicích, kritizovat lze nanejvýš kratší životnost originálních brzdových destiček, jejichž vinou už některé servisy laborují s druhovýrobními náhradami.

Dusteru se podobá i možnost volby čtyřkolky s víceprvkovou zadní nápravou, elektromagneticky ovládaný systém 4x4 je tu dokonce ještě důmyslnější díky funkci vektorování točivého momentu (pomáhá zatáčet asymetrickým tahem kol).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podvozek je jednoduchý a odolný. Originální přední rameno nenabídne vyměnitelný čep řízení. Životnost brzdových destiček je podprůměrná.

Bohužel 4x4 se kombinuje pouze s nejdražším motorem 1.6 DIG-T a plynulou změnou převodu (skříň Xtronic), což dělá z této varianty vyloženě kusovou záležitost i docela neperspektivní ojetinu. Nejenže tu do budoucna straší obvyklá nepřímá úměra životnosti třecího převodu k velikosti točivého momentu (schválit jej lze spíše u atmosférické varianty 1.6/86 kW), vozům s benzinovým turbem a výrobou v letech 2010 až 2012 zde ještě vzácně hrozí i selhání rozvodů.

Testy | SUV | Nissan

Test Nissan Juke 1.6 DIG-T – Žába na divoko

Většina kusů s výrobní vadou sice skončila v zámoří, kde se automobilce vyplatila svolávací akce, problém ale není úplně neznámý ani v Evropě, tuzemsko nevyjímaje. Nic předem nevaruje a pozáruční oprava „potkané“ vrcholné motorizace stojí „hadrilion“, proto nemá smysl hazardovat s nejstaršími kusy. Masově rozšířené atmosférické verzi 1.6 jakéhokoliv ročníku nehrozí vůbec nic. Tedy dokud se nedostane do rukou „plynařů“.

Zbylé závady se rekrutují z banalit typu stávkujícího zámku dveří, či závad napájení pátých dveří. Také spojka základní šestnáctistovky právě nevyniká dlouhověkostí. Tady si na výměnu připravte asi dvacet tisíc. Se spojkou - konkrétně vadným dvouhmotovým setrvačníkem - mimochodem měly potíže i verze 1.2 DIG-T nabízené od roku 2014. Ty lze jinak považovat za asi nejperspektivnější verzi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Krátké převody podporují dynamiku, na dálnici z nich ale bolí hlava. Svérázně ošetřená kabeláž pochází již z výroby, jinak ale ničemu nevadí.

Pozor na specifické díly

Ceny obvyklého servisu nejsou vysoké, menší roční servisní prohlídka za 4500 korun nepřekračuje evropské zvyklosti, stejně jako ceny většiny spotřebních dílů. Ty specifické jsou už jiná káva, jak je u asijských výrobců zvykem. Ani nemusí jít o extra speciality sportovních verzí Nismo (kromě řady odlišností mají například i posílenou přední nápravu), stačí zmínit třeba jen cenu škrticí klapky na základní benzinovou šestnáctistovku: 44 000 Kč. Za ně by vám servis dieselů dokázal u 1.5 dCi zrepasovat všechny vstřiky i s čerpadlem, a ještě by zbylo na preventivní výměnu „lágrů“. Berte to ale jako příklad, francouzský diesel už v modelu Juke funguje zcela bezproblémově.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Nissan Juke: Na co si dát pozor
  2. Ojetý Nissan Juke: Jak jezdí
  3. Ojetý Nissan Juke: Verdikt
  4. Ojetý Nissan Juke: Fotogalerie
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 152 135 km
Cena: 145 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků