Kapitoly článku:
Pokud vám é-třicítka padla do oka, s nákupem nemá smysl váhat. Ceny jsou na vzestupu a kusů, do kterých by se vyplatilo investovat, kvapem ubývá.
Naopak těch, kterým už zvoní umíráček, je většina. Nenechte se proto při výběru unést a držte se perspektivních kusů. Ani nový lak nemusí znamenat výhru. I takové auto umí být na troud zrezlé. Podrobně prozkoumejte hlavně zvedací body, ale i kapsy za předními a zadními koly. Z motorů hledejte hlavně benzinové šestiválce. Nadprůměrné jsou z hlediska výdrže i původní čtyřválce řady M10 - byť s nimi si příliš zábavy neužijete.
Ale jak už jsme zmínili - BMW E30 už je dnes spíše perspektivním youngtimerem, než autem na prohánění holek před vesnickou zábavou.
Zavazadelník touringů svou vykouslou nakládací hranou náklady těžších břemen moc neusnadňoval, oku však lahodí útulným čalouněním.
Technické údaje: BMW 318i Touring
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/2 • OHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 796 cm3
Vrtání • zdvih
84,0 mm • 81,0 mm
Nejvyšší výkon
83 kW (113 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
162 Nm při 4 250 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,6 s
Nejvyšší rychlost
190 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
370 l • 1 125 l
Objem palivové nádrže
62 l
Hmotnost: provozní • celková
1 180 kg • 1 660 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
10,7 • 6,9 • 8,7 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 407 mm • 1 415 mm
Rozměr pneumatik
195/65 R14
Rozměry: délka × šířka × výška
4 325 × 1 645 × 1 380 mm