Test ojetiny: Nezničená BMW řady 3 E30 rostou na ceně. Na co dát pozor?

BMW E30 se pomalu stává z auta pro mladé driftery vyhledávaným youngtimerem. Má ale skutečně perspektivu?
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW řady 3 E30: Úvod
  2. Ojeté BMW řady 3 E30: Jaké vlastně je
  3. Ojeté BMW řady 3 E30: Na co si dát pozor
  4. Ojeté BMW řady 3 E30: Verdikt
  5. Ojeté BMW řady 3 E30: Fotogalerie

Čtyřokou trojku generace E30, která se vyráběla v letech 1982 až 1994, šlo na sklonku výroby oficiálně koupit i u nás. Tehdejší řekněme přídělový systém společnosti Pragent však zdaleka nedával takovou svobodu výběru jako později z kloubů vymknutý porevoluční trh s ojetinami libovolného typu, stavu i původu. 

Co je klíčové?

  • Modernější čtyřválce M40 mívají opotřebované vačky
  • Spousta aut má potíže s chlazením
  • Dát si pozor na stav převodovky
  • Jízdní vlastností běžných verzí zaostávají za aurou legendy
  • Na rozdíl od podobně starých aut nechybí náhradní díly

Hodně „třicítek“ neslo stopy této doby, proto bývají obecně jistější koupí až kusy dovezené ze Západu později, ideálně v posledních patnácti letech. Přesto si nenastavujte přehnaně jemná síta. Už tak je velké štěstí, když najdete auto, jehož původní podobu nepohřbily něčí poplašené hormony.

Zajímavosti | BMW

BMW 750Li Rose Quartz: Růžová speciální edice pro Japonsko

Donedávna totiž šlo skoro o šrot a odpisové auto pro driftery, dnes je z auta nadějný youngtimer. Zapomeňte na metrová křídla a kola brousící o blatníky, hodnotu budou mít kusy v co nejpůvodnějším stavu.

Radosti
Výhled, obratnost, nízká hmotnost
Dostupnost náhradních dílů včetně druhovýroby
Kultivované šestiválce
Nespočet variant včetně 4x4 (325ix)
Životnost některých motorů (316/318 se starým M10, atmosférický 324d)
Starosti
Podprůměrná prostornost
Velký podíl upravených a bouraných aut
V nízkých otáčkách málo pružné motory (mimo 325e)
Obecně žádá „vyzrálejšího“ řidiče
Většina kusů s chudou výbavou
6  /10
34 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie34 fotografií
_DSC8808.jpg _DSC8809.jpg _DSC8827.jpg

Následující kapitola
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků