Test ojetiny: Nezničená BMW řady 3 E30 rostou na ceně. Na co dát pozor?

BMW E30 se pomalu stává z auta pro mladé driftery vyhledávaným youngtimerem. Má ale skutečně perspektivu?
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW řady 3 E30: Úvod
  2. Ojeté BMW řady 3 E30: Jaké vlastně je
  3. Ojeté BMW řady 3 E30: Na co si dát pozor
  4. Ojeté BMW řady 3 E30: Verdikt
  5. Ojeté BMW řady 3 E30: Fotogalerie

Čtyřokou trojku generace E30, která se vyráběla v letech 1982 až 1994, šlo na sklonku výroby oficiálně koupit i u nás. Tehdejší řekněme přídělový systém společnosti Pragent však zdaleka nedával takovou svobodu výběru jako později z kloubů vymknutý porevoluční trh s ojetinami libovolného typu, stavu i původu. 

Co je klíčové?

  • Modernější čtyřválce M40 mívají opotřebované vačky
  • Spousta aut má potíže s chlazením
  • Dát si pozor na stav převodovky
  • Jízdní vlastností běžných verzí zaostávají za aurou legendy
  • Na rozdíl od podobně starých aut nechybí náhradní díly

Hodně „třicítek“ neslo stopy této doby, proto bývají obecně jistější koupí až kusy dovezené ze Západu později, ideálně v posledních patnácti letech. Přesto si nenastavujte přehnaně jemná síta. Už tak je velké štěstí, když najdete auto, jehož původní podobu nepohřbily něčí poplašené hormony.

Zajímavosti | BMW

BMW 750Li Rose Quartz: Růžová speciální edice pro Japonsko

Donedávna totiž šlo skoro o šrot a odpisové auto pro driftery, dnes je z auta nadějný youngtimer. Zapomeňte na metrová křídla a kola brousící o blatníky, hodnotu budou mít kusy v co nejpůvodnějším stavu.

Radosti
Výhled, obratnost, nízká hmotnost
Dostupnost náhradních dílů včetně druhovýroby
Kultivované šestiválce
Nespočet variant včetně 4x4 (325ix)
Životnost některých motorů (316/318 se starým M10, atmosférický 324d)
Starosti
Podprůměrná prostornost
Velký podíl upravených a bouraných aut
V nízkých otáčkách málo pružné motory (mimo 325e)
Obecně žádá „vyzrálejšího“ řidiče
Většina kusů s chudou výbavou
6  /10
34 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie34 fotografií
_DSC8808.jpg _DSC8809.jpg _DSC8827.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW řady 3 E30: Úvod
  2. Ojeté BMW řady 3 E30: Jaké vlastně je
  3. Ojeté BMW řady 3 E30: Na co si dát pozor
  4. Ojeté BMW řady 3 E30: Verdikt
  5. Ojeté BMW řady 3 E30: Fotogalerie
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 209 856 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků