Test ojetiny: Nezničená BMW řady 3 E30 rostou na ceně. Na co dát pozor?

BMW E30 se pomalu stává z auta pro mladé driftery vyhledávaným youngtimerem. Má ale skutečně perspektivu?
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW řady 3 E30: Úvod
  2. Ojeté BMW řady 3 E30: Jaké vlastně je
  3. Ojeté BMW řady 3 E30: Na co si dát pozor
  4. Ojeté BMW řady 3 E30: Verdikt
  5. Ojeté BMW řady 3 E30: Fotogalerie

Čtyřokou trojku generace E30, která se vyráběla v letech 1982 až 1994, šlo na sklonku výroby oficiálně koupit i u nás. Tehdejší řekněme přídělový systém společnosti Pragent však zdaleka nedával takovou svobodu výběru jako později z kloubů vymknutý porevoluční trh s ojetinami libovolného typu, stavu i původu. 

Co je klíčové?

  • Modernější čtyřválce M40 mívají opotřebované vačky
  • Spousta aut má potíže s chlazením
  • Dát si pozor na stav převodovky
  • Jízdní vlastností běžných verzí zaostávají za aurou legendy
  • Na rozdíl od podobně starých aut nechybí náhradní díly

Hodně „třicítek“ neslo stopy této doby, proto bývají obecně jistější koupí až kusy dovezené ze Západu později, ideálně v posledních patnácti letech. Přesto si nenastavujte přehnaně jemná síta. Už tak je velké štěstí, když najdete auto, jehož původní podobu nepohřbily něčí poplašené hormony.

Zajímavosti | BMW

BMW 750Li Rose Quartz: Růžová speciální edice pro Japonsko

Donedávna totiž šlo skoro o šrot a odpisové auto pro driftery, dnes je z auta nadějný youngtimer. Zapomeňte na metrová křídla a kola brousící o blatníky, hodnotu budou mít kusy v co nejpůvodnějším stavu.

Radosti
Výhled, obratnost, nízká hmotnost
Dostupnost náhradních dílů včetně druhovýroby
Kultivované šestiválce
Nespočet variant včetně 4x4 (325ix)
Životnost některých motorů (316/318 se starým M10, atmosférický 324d)
Starosti
Podprůměrná prostornost
Velký podíl upravených a bouraných aut
V nízkých otáčkách málo pružné motory (mimo 325e)
Obecně žádá „vyzrálejšího“ řidiče
Většina kusů s chudou výbavou
6  /10
34 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie34 fotografií
_DSC8808.jpg _DSC8809.jpg _DSC8827.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojeté BMW řady 3 E30: Úvod
  2. Ojeté BMW řady 3 E30: Jaké vlastně je
  3. Ojeté BMW řady 3 E30: Na co si dát pozor
  4. Ojeté BMW řady 3 E30: Verdikt
  5. Ojeté BMW řady 3 E30: Fotogalerie
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2004
Stav: 189 109 km
Cena: 128 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků