Test ojetiny: Nepříliš drahý a trošku opomíjený Renault Mégane III

Kapitoly článku:


Kdybychom startovací kartu od červeného Renalutu Mégane nepřebírali od pracovníka autobazaru AAA Auto, snad bychom ani nevěřili, že se jedná o ojeté auto. Vůz s motorem 1.6 16V/74 kW z roku 2013 za sebou měl sto tisíc kilometrů a bazar jej ocenil na 175 999 korun.

Proti předchůdci lze označit vzhled třetí generace za lehce usedlý. Na druhou stranu boubelaté tvary prakticky nestárnou. Nebo byste odhadovali, že už to bude devět let od chvíle, kdy Renault model představil?

IMG_9972.jpgIMG_9976.jpgIMG_9979.jpg
Mégane vzhledem neurazí. Známe ale i zajímavější kompaktní vozy.

Vůz s českým původem nejevil známky opotřebení ani v překvapivě kvalitně zpracovaném interiéru. Mégane je kompaktní vůz a tomu odpovídá i velikost - místo nikde vysloveně nechybí, zrovna vzdušně ale také nepůsobí. Na druhou stranu třeba sedačky patří k nadprůměru. Renault byl ve své době kritizován za kombinaci digitálního rychloměru s klasickým otáčkoměrem, nám ale nijak nevadila — přístroje jsou dobře čitelné a bílé podsvícení nijak neruší. Když něco, tak bychom kritizovali nízko umístěné ovládání rádia. Výrobce jej sice při modernizaci přepracoval, známe ale i přívětivější systémy. Jinak nás vůz potěšil celou řadou komfortních prvků - nechybělo bluetooth handsfree, automatická klimatizace s nastavitelnou intenzitou, tempomat, ale ani ovládání kartou, které stejně jako digitální štít chybí autům vyrobeným v Turecku.

DSCF2328.jpgDSCF2295.jpgDSCF2299.jpg
Interiér je kvalitně zpracovaný. Startovací karta nás příliš nezaujala, proti kombinovanému přístrojovému štítu ale nic nemáme.

Možná, že v kapse zabírá méně místa, další výhody ale nevidíme. Nejprve ji musíte vložit do nevelkého prostoru před řadicí pákou a pak ještě zmáčknout startovací tlačítko. Zvyknete si, obyčejný klíček je ale tak nějak praktičtější.

Po nastartování nás studený motor překvapuje hlučností - přeplňovaná dvanáctistovka v současné verzi je kulturou někde jinde. Také pětistupňová převodovka je zvláštní, není nepřesná, při řazení ale musíte překonávat větší odpory. Navíc je krátce zpřevodovaná, což se projeví hlavně na dálnici, kde je mégane hlučnější. Spotřeba ale překvapí - dá se udržet do sedmi litrů. I dynamika je spíše odpovídající, pro příměstské cestování ale bude stačit.

Mégane nás překvapil podvozkem. Byť spoléhá na zadní vlečená ramena s torzní příčkou, neodskakuje na nerovnostech a celkově se chová velmi vyrovnaně. Škoda, že rychlejší jízdu kazí přeposilované řízení a velmi ostré brzdy.

Pokud hledáte odolné auto, které nemá zásadní vady, může být Renault Mégane třetí generace dobrou volbou. Je bezpečný, slušně zpracovaný a většina motorů je i spolehlivá. Možná nepřitahuje pozornost tolik, jako koncernové vozy, a ve srovnání jízdních vlastností bude pokulhávat. Pokud se přes to ale dokážete přenést, můžete vybírat z velkého množství českých aut za slušné peníze, které navíc příliš nepřitahují podvodníky a zloděje.

Technické údaje: Renault Mégane III

Rok • stupeň výbavy
2013 • 1.6 16V
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 598 cm3
Vrtání • zdvih
79,5 mm • 80,5 mm
Stupeň komprese
9,8:1
Nejvyšší výkon
74 kW (100 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
148 Nm při 4 250 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,9 s
Nejvyšší rychlost
190 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl./max. objem zavazadlového prostoru
405 l • 1 160 l
Objem palivové nádrže
60 l
Hmotnost: provozní • celková
1 205 kg • 1 745 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
9,1 • 5,5 • 6,8 l/100 km
Rozvor náprav
2 640 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 545 mm • 1 545 mm
Rozměr pneumatik
195/65 R15
Rozměry: délka × šířka × výška
4 295 × 1 810 × 1 470 mm

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud