74
Fotogalerie

Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Kapitoly článku:


Hodnotit Citroën C4 Picasso (nebo spíše každý Citroën) pohledem zapáleného řidiče moc dobře nejde. Sama kategorie vozů MPV, až na několik světlých výjimek, si neklade za cíl nějakou zábavu za volantem a uspokojování dynamických choutek řidičů. Úkol těchto aut je především komfortní přeprava osob a zavazadel.

citroen c4 picasso (65).JPGcitroen c4 picasso (26).JPGcitroen c4 picasso (20).JPG
Pokud jste ještě neobjevili existenci Fordu S-Max, budou vám jízdní vlastnosti Citroënu C4 Picasso stačit. Ergonomie ovládání a koncepce interiéru vyžaduje zvyk. Kvůli velké prosklené ploše je Picasso v létě spíše takový skleník, klimatizace je docela slabá

Citroën se tomu nijak nevymyká a vlastně potvrzuje všechno, co jste si o MPV doposud mohli myslet. Tedy že jsou trochu neohrabaná, ne moc rychlá a že svému okolí dáváte najevo, že jste již splnili svůj reprodukční potenciál a nyní pouze čekáte na smrt. Nic ve zlém, ale nudnější auto pro řidiče snad už vybrat nelze. I v takové Dacii Logan je někdy aspoň sranda...

Nudné řízení a divná ergonomie

Pokud od auta vyžadujete promyšlenou ergonomii, zpětnou vazbu, ostrou reakci na plyn a hravý podvozek, nehledejte prosím v této kategorii a už vůbec ne u Citroënu. Ale jak už jsem naznačil, nemá smysl model C4 Picasso zahodit jen kvůli tomu, že nejezdí moc dobře a že je nudný. Má jiné přednosti.

Předně je v tomhle autě spousta místa a i dozadu si sedne trojice dospělých. U verze Grand jsou sice zadní sedačky ve třetí řadě spíše pro děti, ale i tak je prostornost Picassa více než dostatečná. Praktičnosti se skutečně nedá nic moc vytknout, je tu i spousta odkládacích prostor, přihrádek a podobně. Snad jen mezi předními sedačkami by mohl být promyšlenější organizér a ne jen ploché vaničky, ze kterých hned všechno vypadne a které nejsou v pohodlném dosahu.

Řidič si ale asi bude trochu zoufat nad horším rozmístěním pedálů, špatně nastavitelnou sedačkou a volantem s pevným středem. Což o to, na to se dá zvyknout a má to velký přínos pro bezpečnost (airbag je vždy v ideální poloze), ale samotný věnec volantu se špatně drží a nedá se dostatečně nastavit a přitáhnout k hrudníku. Když se k tomu přidá opěradlo polohovatelné v krocích, dospějete brzy k závěru, že jedna poloha opěradla bude moc položená a druhá už zase moc kolmá. Nikdy nenajdete nic mezi. K ergonomicky a řidičsky správné poloze za volantem C4 Picasso moc nevybízí...

V základu často bohatá výbava

I centrální přístroje vyžadují zvyk, ale rychloměr je dobře čitelný a s regulací rychlosti může pomáhat standardně dodávaný tempomat a omezovač rychlosti ovládaný z volantu. Výhled z vozu je pak velmi dobrý a to i šikmo vpřed a šikmo vzad. Jen s odhadem velikosti auta při parkování je to zpočátku trochu horší a určitě doporučuji parkovací senzory.

Jinak je ale výbava většiny nabízených ojetých C4 Picasso poměrně bohatá a nechybí vícezónová klimatizace, elektrická okna a zrcátka a tak dále. Vyhřívané sedačky ale nejsou běžné ve všech vozech.

citroen c4 picasso (39).JPGcitroen c4 picasso (38).JPGcitroen c4 picasso (48).JPG
Místo budíků máte před sebou špatně přístupnou přihrádku, navíc v ní všechno kvůli tvrdému povrchu drnčí. Na pevném středu volantu je všechno důležité včetně tempomatu. Variabilní zadní sedačky jsou praktické, ale často se zasekávají

Mírným zklamáním může být i práce podvozku. Na nekvalitní silnici se auto klepe a zadní náprava poskakuje sem a tam. Vibrace se přenášejí do řízení a časem začne auto působit nestabilně, nejistě. I citlivost na boční vítr je poměrně výrazná, i když u krabicoidního MPV celkem přirozená.

Kultivovanost jízdy ale není špatná, neboť diesely HDI jsou docela utlumené a mají vyrovnaný chod. Samozřejmě že pod zátěží motor uslyšíte, ale když nastavíte na dálnici na tempomatu zhruba 120 km/h, nebudete o motoru skoro vůbec vědět a ani hučení větru kolem oken není tak velké.

Teď se ale už pojďme věnovat obvyklým problémům, na které byste se měli při případné koupi zaměřit. Přejděte proto na další kapitolu.

Citroën

Citroën je nejdůležitější francouzská automobilka, součást skupiny Stellantis.

Společnost v roce 1919 založil André-Gustave Citroën. Byla to první automobilka s masovou sériovou výrobou mimo území USA.

Citroën C1 • Citroën C3 • Citroën C3 AircrossCitroën C-Elysée • Citroën C4 Cactus • Citroën C5 Aircross • Citroën Spacetourer • Citroën BerlingoCitroën Jumper

Doporučujeme

Články odjinud