Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C4 Picasso: Úvod
  2. Ojetý Citroën C4 Picasso: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C4 Picasso: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C4 Picasso: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C4 Picasso: Fotogalerie

Citroën C4 Picasso nastoupil svou kariéru v září 2006 a na trhu vydržel zhruba do poloviny roku 2013, kdy ho postupně nahradila nová generace. Tohle francouzské MPV je typický zástupce svého rodu a nabízelo se v námi testované verzi C4 Picasso a také jako větší a sedmimístné Grand C4 Picasso. Technický základ obou vozů je ale prakticky shodný.

Testy | Ojetiny | Kombi | Ford | Sedany | Ford Mondeo

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Design Citroënu C4 Picasso vzbuzoval kontroverzi už od počátku a ani v bazarech většina lidí nepřechází toto MPV bez poznámek. Musí se zkrátka líbit. Přesto by mohla být chyba toto MPV zahazovat jen kvůli designu, protože navzdory pověstem o starších francouzských autech umí být se správným motorem spolehlivé a levné na provoz.

Co je klíčové?

  • Pozor na fleetová auta, často mají oddalovaný servis

  • ​Nevšímejte si vrzání a skřípání, to je „normální“

  • Zaměřte se na celkový stav, vyzkoušejte pojezdy a skládání sedaček

  • Vyhněte se robotizované převodovce BMP6

  • Rozmysleli jste se dobře, že nechcete raději Ford S-Max?

Jako příklad ojetiny nám poslouží testovaný Citroën C4 Picasso se vznětovým motorem 1.6 HDI o výkonu 82 kW (112 k) a šestistupňovou manuální převodovkou, který jsme si na test půjčili v Auto ESA. Vůz je z roku 2011, ujel zatím jen 105 000 km a prodejce si ho v době testu cenil na 230 000 korun. Pro tuto motorizaci můžete najít také označení e-HDI nebo HDI 110, případně HDI 112. Do Citroënu C4 Picasso se montuje od září 2010.

Radosti
Prostor a praktičnost
Docela spolehlivé diesely
Výborný motor 2.0 HDI
Rozumné ceny ojetin
Relativně levný servis
Starosti
Kolísavá kvalita
Problémový motor 1.6 THP
Zanedbávaná údržba
Ergonomie ovládání
Tragický robot BMP6
6  /10
74 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie74 fotografií
citroen c4 picasso (1).JPG citroen c4 picasso (10).JPG citroen c4 picasso (11).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Citroën C4 Picasso: Úvod
  2. Ojetý Citroën C4 Picasso: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Citroën C4 Picasso: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Citroën C4 Picasso: Verdikt
  5. Ojetý Citroën C4 Picasso: Fotogalerie
Citroën Jumper 2.198
Rok výroby: 2012
Stav: 95 215 km
Cena: 228 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 153 009 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C3 Picasso 1.397
Rok výroby: 2010
Stav: 100 442 km
Cena: 113 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků