74
Fotogalerie

Test ojetiny Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu

Kapitoly článku:


Verdikt

Pokud jste si všimli v předchozích řádcích častokrát použitých výrazů „celkem“, „poměrně“ nebo „přiměřeně“, mohlo by to poněkud charakterizovat naše celkové hodnocení. Na tomto autě je totiž všechno jaksi relativní a v celkovém důsledku rozpačité. Lancer je bytelné a poměrně (vidíte, zase…) solidně působící auto, jež může oslovit třeba specifickým rozměry na předělu mezi nižší střední a střední třídou.

P1190609.JPGP1190610.JPGP1190625.JPG
Mitsubishi Lancer Sportback 1,8i

Jinak je to docela obyčejný vůz. Slavné Evo X standardní Lancer Sportback bohužel připomíná snad jen svojí přídí, a pak je zde ten kufr, jenž majoritě našich zákazníků bude zkrátka malý. V běžném provozu jsme ale byli s vozem na snímcích celkem spokojeni, fungoval zcela bez závad (až na prasklou žárovku vnitřního osvětlení), nicméně spotřeba byla zklamáním.

S tímto Lancerem s atmosféricky plněným zážehovým čtyřválcem 1,8i jsme najeli celkem přes 1 200 km v nejrůznějších podmínkách s průměrem 8,4 l/100 km. Na dálnici při 130 km/h jezdil za 8,5 l/100 km, s lehkou nohou mimo město za 7,2 l/100 km a ve městě klidně za 11 l/100 km. V tomto případě vlastně nelze stanovit, komu je nyní Mitsubishi Lancer Sportback určen, a to zvláště v Evropě.

Může za to jak rozpačité začlenění tohoto modelu, tak i razance světových výrobců, s níž vylepšují a obměňují konkurenční typové řady, čemuž letitý Lancer dodávaný v mimořádně úzkém spektru verzí zkrátka čelit nemůže. Zatímco ještě před pěti lety se v Evropě prodalo bezmála 25 000 Lancerů, loni to již byla takřka desetina. Následnická generace Lanceru bude tak jen derivátem některého z modelů aliance Nissan-Renault…               

Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto
Autor děkuje vedení ISŠ Automobilní Brno za spolupráci při zkouškách technického stavu testovaného vozu

Technické údaje: Mitsubishi Lancer

Rok • stupeň výbavy
2009 • Sportback
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 798 cm3
Vrtání • zdvih
86,0 mm • 77,4 mm
Stupeň komprese
10,5:1
Nejvyšší výkon
105 kW (142 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
178 Nm při 4 250 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,4 s
Nejvyšší rychlost
196 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
288 l
Objem palivové nádrže
59 l
Hmotnost: provozní • celková
1 355 kg • 1 900 kg
Prům. spotřeba: komb.
7,9 l/100 km
Rozvor náprav
2 635 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 530 mm • 1 530 mm
Rozměr pneumatik
205/60 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 585 × 1 760 × 1 515 mm
Stupeň/rychlost 50 km/h 90 km/h 130 km/h
1
2 3 200 ot./min.
3 2 250 ot./min. 4 000 ot./min.
4 1 700 ot./min. 3 100 ot./min. 4 500 ot./min.
5 1 400 ot./min. 2 500 ot./min. 3 600 ot./min.
Orientační měření hlučnosti
Volnoběh 31 db
50 km/h (4. st.) 63 db
130 km/h (5. st.) 74 db
Zrychlení 0 - 100 km/h Čas
1 11,23 s
2 10,87 s
3 10,90 s
Průměr 11,000 s
60 – 100 km/h
3. st. 6,78 s
4. st. 9,27 s
80 – 120 km/h
4. st. 8,65 s
5. st. 11,14 s

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud