Kapitoly článku:
Verdikt
Pokud jste si všimli v předchozích řádcích častokrát použitých výrazů „celkem“, „poměrně“ nebo „přiměřeně“, mohlo by to poněkud charakterizovat naše celkové hodnocení. Na tomto autě je totiž všechno jaksi relativní a v celkovém důsledku rozpačité. Lancer je bytelné a poměrně (vidíte, zase…) solidně působící auto, jež může oslovit třeba specifickým rozměry na předělu mezi nižší střední a střední třídou.
Mitsubishi Lancer Sportback 1,8i
Jinak je to docela obyčejný vůz. Slavné Evo X standardní Lancer Sportback bohužel připomíná snad jen svojí přídí, a pak je zde ten kufr, jenž majoritě našich zákazníků bude zkrátka malý. V běžném provozu jsme ale byli s vozem na snímcích celkem spokojeni, fungoval zcela bez závad (až na prasklou žárovku vnitřního osvětlení), nicméně spotřeba byla zklamáním.
S tímto Lancerem s atmosféricky plněným zážehovým čtyřválcem 1,8i jsme najeli celkem přes 1 200 km v nejrůznějších podmínkách s průměrem 8,4 l/100 km. Na dálnici při 130 km/h jezdil za 8,5 l/100 km, s lehkou nohou mimo město za 7,2 l/100 km a ve městě klidně za 11 l/100 km. V tomto případě vlastně nelze stanovit, komu je nyní Mitsubishi Lancer Sportback určen, a to zvláště v Evropě.
Může za to jak rozpačité začlenění tohoto modelu, tak i razance světových výrobců, s níž vylepšují a obměňují konkurenční typové řady, čemuž letitý Lancer dodávaný v mimořádně úzkém spektru verzí zkrátka čelit nemůže. Zatímco ještě před pěti lety se v Evropě prodalo bezmála 25 000 Lancerů, loni to již byla takřka desetina. Následnická generace Lanceru bude tak jen derivátem některého z modelů aliance Nissan-Renault…
Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto
Autor děkuje vedení ISŠ Automobilní Brno za spolupráci při zkouškách technického stavu testovaného vozu
Technické údaje: Mitsubishi Lancer
Rok • stupeň výbavy
2009 • Sportback
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 798 cm3
Vrtání • zdvih
86,0 mm • 77,4 mm
Nejvyšší výkon
105 kW (142 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 000 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
178 Nm při 4 250 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
10,4 s
Nejvyšší rychlost
196 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
288 l
Objem palivové nádrže
59 l
Hmotnost: provozní • celková
1 355 kg • 1 900 kg
Prům. spotřeba: komb.
7,9 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 530 mm • 1 530 mm
Rozměr pneumatik
205/60 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 585 × 1 760 × 1 515 mm
Stupeň/rychlost |
50 km/h |
90 km/h |
130 km/h |
1 |
– |
– |
– |
2 |
3 200 ot./min. |
– |
– |
3 |
2 250 ot./min. |
4 000 ot./min. |
– |
4 |
1 700 ot./min. |
3 100 ot./min. |
4 500 ot./min. |
5 |
1 400 ot./min. |
2 500 ot./min. |
3 600 ot./min. |
Orientační měření hlučnosti |
Volnoběh |
31 db |
50 km/h (4. st.) |
63 db |
130 km/h (5. st.) |
74 db |
Zrychlení 0 - 100 km/h |
Čas |
1 |
11,23 s |
2 |
10,87 s |
3 |
10,90 s |
Průměr |
11,000 s |
60 – 100 km/h |
3. st. |
6,78 s |
4. st. |
9,27 s |
80 – 120 km/h |
4. st. |
8,65 s |
5. st. |
11,14 s |