74
Fotogalerie

Test ojetiny Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu

Kapitoly článku:


Zkoušený vůz

K testu jsme vybrali stříbrný Mitsubishi Lancer Sportback s motorem 1,8i. Výbavový stupeň Invite byl tehdy druhý nejnižší (pod ním bylo Inform, nad ním pak Intense a Instyle) a ve výbavě jsme nepostrádali prakticky nic zásadního. Potěšily samočinná klimatizace s nepřekonatelně přehlednou analogovou regulací, Bluetooth hands-free či tempomat.

P1190608.JPGP1190666.JPGP1190667.JPG
Testovaný automobil měl řádně vedenou servisní knížku

Podle připojené servisní knížky vůz dosud sloužil svému prvnímu majiteli, který jej pořídil jako nový v květnu 2009 u sokolovského dealera Mitsubishi. Podle servisní knížky prošel zatím poslední prohlídkou loni v srpnu při stavu tachometru 76 582 km. V době testu měl vůz najeto necelých 89 000 km, při zohlednění servisního intervalu předepsaného na 20 000 km je tedy vše v pořádku, nicméně nový majitel by neměl návštěvu servisu příliš oddalovat…

Nejde jen o překonání souběžného časového intervalu jednoho roku, ale především o brzdy. Kotouče i desky na všech čtyřech kolech jsou totiž zralé na výměnu. Auto zatím brzdí bez problémů, nehází ani netáhne do strany, ovšem v průběhu zkoušek na válcích se ukázalo, že při mírném brzdění byl účinek na levém zadním kole nižší než na pravém. Při intenzivním brzdění se sice účinek srovnal, ale jde přinejmenším o jeden ze signálů blížících se nepříjemností.

Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback Invite  
Rok výroby 2009
Cena zkoušeného vozu (vč. DPH) 184 999 Kč
Původ: ČR, 1. majitel
Servisní kniha: Ano
Stav tachometru: 89 000 km
Další záznamy:  
   
Výbava  
Posilovač řízení Ano
Airbagy 7x
El. řízení podvozku ABS, EBD, EBA, ASTC
Centrální zamykání Ano, na DO
El. ovládání oken Ano, 4x (aut.)
El. ovládání zrcátek Ano, vč. vyhřívání
Čalounění textil
Výškově stavitelné sedadlo řidiče Ano
Stavitelná bederní opěra Ne
Stavitelný volant Ano, výškově
Sklopná zadní opěradla Ano
Tempomat Ano
Klimatizace Ano, aut.
Autorádio Orig. s CD a MP3
Bluetooth Ano
Navigace Ne
Přední mlhová světla Ne
Nárazníky v barvě vozu Ano
Litá kola Ano
Xenonové světlomety Ne
Denní svícení Ne
Palubní počítač Ano
Kožený potah volantu Ano
Vyhřívaná sedadla Ne
Vyhřívaný volant Ne
Parkovací asistent Ne
Start/stop systém Ne
Metalíza Ano

Na technické prohlídce

Také tentokrát jsme využili vstřícnosti vedení Integrované střední školy automobilní Brno a jejího servisního zázemí. Končící životnost brzd naznačovala již jejich zvýšená hlučnost a tento fakt potvrdily jako již zmíněné zkoušky na válcích, tak i prostá vizuální kontrola. Na závěsech jednotlivých kol jsme nezaznamenali vůle, snad s výjimkou „kostí“ stabilizátoru přední nápravy.

P1190591.JPGP1190605.JPGP1190603.JPGP1190606.JPGP1190607.JPGP1190599.JPG
I tentokrát jsme vůz podrobili technické kontrole

Soudě dle opotřebení instalovaných pneumatik je v pořádku také geometrie kol, nicméně tyto pneumatiky mají již to nejlepší za sebou a před sebou zřejmě svoji poslední zimu. Celá pohonná jednotka byla včetně kloubů suchá, nikde nebyly zaznamenány úniky provozních kapalin. Do převodovky se již někdo díval, o čemž svědčilo zjevně nepůvodní těsnění. O důvodu této rozborky se lze jen dohadovat, v servisní knížce k tomu nic zaznačeno nebylo. Tlumiče byly ve velmi dobrém stavu.

P1190594.JPGP1190600.JPGP1190602.JPG

P1190596.JPGP1190597.JPGP1190598.JPGP1190669.JPG
Všimněte si čistě řešených víceprvkových závěsů zadních kol s tlumiči v ose pružin a příčně uloženého posledního dílu tlumiče výfuku

Při hodnocení protikorozní ochrany podvozku jsme zavzpomínali na nedávno zkoušený Peugeot 301. Ani v tomto případě to totiž nebyla žádná sláva. Oproti Peugeotu jsou sice spoje plechů řešeny poněkud rozumněji, nicméně plochy odolnější ochrannou vrstvu postrádají. A to i v oblasti prahů, kde jsou rovné spoje plechů zcela neošetřeny. Nezjistili jsme známky vážnější nehody, žádný z povrchových dílů karoserie nebyl měněn ani lakován.

Sportovní geny

Na první pohled nelze vozu upřít styl a příbuznost s agresivně laděným Evem X. Proti němu má sice Lancer Sportback poněkud jednodušší a střízlivěji řešený přední nárazník, nicméně jednodílná, překvapivě rozměrnější a výraznější maska chladiče s chromovaným rámem nepostrádá dynamický šmrnc. Nárazník je vespod zakončen lízátkem, zkoušený vůz překvapivě postrádal mlhovky.

P1190611.JPGP1190615.JPGP1190617.JPG

P1190618.JPGP1190619.JPGP1190620.JPG
Přídi dominuje mírně vpřed skloněná, výrazná maska chladiče

Při pohledu z profilu vyniknou „podkasání“ spodní části dveří a prahů a mělký prolis pod linií klik, ovšem zejména pak výklopná záď výrazně skloněná v podobném úhlu jako čelní sklo. Rozměrná zpětná zrcátka přispívají k velmi dobrému výhledu do stran, horší je to však už s výhledem přímo vzad.

P1190627.JPGP1190624.JPGP1190631.JPG

P1190628.JPGP1190629.JPGP1190630.JPG
Všimněte si výrazně skloněného zadního okna a rozměrného spoileru

Ten částečně omezuje jak vysoko uložená spodní hrana zadního okna, tak nezvykle rozměrný střešní spoiler. Couvací asistent by jistě většina uživatelů uvítala. V zadním nárazníku si všimneme náznakového difuzoru a samostatné mlhovky uprostřed. Výfuk k chodníku a hrdlo palivové nádrže vlevo, to jsou typické znaky vozu z Asie.

Mitsubishi

Mitsubishi je japonský průmyslový koncern skládají se z mnoha společností různých zaměření. Začal v roce 1870 jako loďařská firma.

Výroba automobilů se u Mitsubishi datuje od roku 1917. Model A byl první japonský sériový automobil.

Mitsubishi Space Star • Mitsubishi Outlander • Mitsubishi ASX • Mitsubishi Eclipse Cross • Mitsubishi  L200

Doporučujeme

Články odjinud