Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Jen málo aut má potenciál bez větších problémů překonat metu milionu najetých kilometrů. Předminulá generace třídy E taková je, jen musí mít správný motor a údržbu.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Mercedes třídy E W211: Úvod
  2. Ojetý Mercedes třídy E W211: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Mercedes třídy E W211: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Mercedes třídy E W211: Verdikt
  5. Ojetý Mercedes třídy E W211: Fotogalerie

Ono je to těžké. Máte čtvrt milionu na auto, ale co si vlastně máte koupit? Novou Dacii Logan MCV? Novou Škodu Fabia? Jenže co když potřebujete, nebo spíše prostě chcete, luxusnější auto, které má lepší image a především dynamiku a výbavu? Pro vás je tu trh ojetin, protože mezi novými vozy nic takového asi nenajdete.

Mercedes-Benz třídy E je vyhledávaný způsob, jak uložit zhruba čtvrt milionu za solidní a především pohodlné auto. O generaci třídy E, která je známá pod označením W211, ale nekolují příliš dobré historky. Vlastně se o něm obecně myslí, že je to na poměry Mercedesu laciný křáp.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Škoda Octavia | Palivo | Škoda Fabia | Škoda Yeti | Škoda Superb | Škoda Rapid | Škoda Roomster

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Nic ale nemůže být tak daleko od pravdy jako právě toto. Jistě, každé ojeté auto má své specifické problémy a právě Mercedes-Benz třídy E W211 si především v prvních letech výroby (2002 až 2003) prošel poměrně vážnými porodními bolestmi.

Co je klíčové?

  • smířit se s tím, že většina aut má za sebou pořádnou porci kilometrů

  • vyhnout se naftovým osmiválcům E 400 a 420 CDI, budou za nízkou cenu

  • raději vynechat ročníky 2002 a 2003

  • provést důkladnou testovací jízdu a raději i prohlídku s odborníkem

  • ​stanovit si spíše konzervativní a opatrný servisní plán

Automobilka toho ale spoustu řešila v rámci záruk a svolávacích akcí a protože se jedná o velmi rozšířený a populární model, existuje plno servisů, které umí známé problémy odstranit. Nakonec se z tohoto „éčka“ vyklubal solidní Mercedes, za který už se nemusela automobilka stydět. Například po modernizaci z roku 2006 se už jednalo o velmi spolehlivé auto.

Ostatně, to si ukážeme na příkladu našeho testovaného auta. Na test ojetiny jsme si v Auto ESA půjčili sedan E 270 CDI s naftovým pětiválcem a automatickou převodovkou. Auto bylo z roku 2004, na tachometru svítilo 112 000 km a prodejce si auto cenil na 249 000 korun.

Radosti
Najede milion kilometrů
Je pohodlný a kultivovaný
Nesvádí k rychlé jízdě
Vydrží toho docela dost
Nabídka prostoru
Starosti
Některé už se milionu blíží
Zlobivé první roky výroby
Rostoucí riziko koroze
Některé opravy jsou náročné
Najít hezký kus dá dost práce
6  /10
92 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie92 fotografií
mercedes e (1).JPG mercedes e (12).JPG mercedes e (13).JPG
Následující kapitola
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 183 700 km
Cena: 197 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2005
Stav: 113 640 km
Cena: 90 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 148 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků