Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Jen málo aut má potenciál bez větších problémů překonat metu milionu najetých kilometrů. Předminulá generace třídy E taková je, jen musí mít správný motor a údržbu.
Seznam kapitol
  1. Ojetý Mercedes třídy E W211: Úvod
  2. Ojetý Mercedes třídy E W211: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Mercedes třídy E W211: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Mercedes třídy E W211: Verdikt
  5. Ojetý Mercedes třídy E W211: Fotogalerie

Ono je to těžké. Máte čtvrt milionu na auto, ale co si vlastně máte koupit? Novou Dacii Logan MCV? Novou Škodu Fabia? Jenže co když potřebujete, nebo spíše prostě chcete, luxusnější auto, které má lepší image a především dynamiku a výbavu? Pro vás je tu trh ojetin, protože mezi novými vozy nic takového asi nenajdete.

Mercedes-Benz třídy E je vyhledávaný způsob, jak uložit zhruba čtvrt milionu za solidní a především pohodlné auto. O generaci třídy E, která je známá pod označením W211, ale nekolují příliš dobré historky. Vlastně se o něm obecně myslí, že je to na poměry Mercedesu laciný křáp.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Palivo | Škoda Octavia | Škoda Yeti | Škoda Fabia | Škoda Rapid | Škoda Superb | Škoda Roomster

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Nic ale nemůže být tak daleko od pravdy jako právě toto. Jistě, každé ojeté auto má své specifické problémy a právě Mercedes-Benz třídy E W211 si především v prvních letech výroby (2002 až 2003) prošel poměrně vážnými porodními bolestmi.

Co je klíčové?

  • smířit se s tím, že většina aut má za sebou pořádnou porci kilometrů

  • vyhnout se naftovým osmiválcům E 400 a 420 CDI, budou za nízkou cenu

  • raději vynechat ročníky 2002 a 2003

  • provést důkladnou testovací jízdu a raději i prohlídku s odborníkem

  • ​stanovit si spíše konzervativní a opatrný servisní plán

Automobilka toho ale spoustu řešila v rámci záruk a svolávacích akcí a protože se jedná o velmi rozšířený a populární model, existuje plno servisů, které umí známé problémy odstranit. Nakonec se z tohoto „éčka“ vyklubal solidní Mercedes, za který už se nemusela automobilka stydět. Například po modernizaci z roku 2006 se už jednalo o velmi spolehlivé auto.

Ostatně, to si ukážeme na příkladu našeho testovaného auta. Na test ojetiny jsme si v Auto ESA půjčili sedan E 270 CDI s naftovým pětiválcem a automatickou převodovkou. Auto bylo z roku 2004, na tachometru svítilo 112 000 km a prodejce si auto cenil na 249 000 korun.

Radosti
Najede milion kilometrů
Je pohodlný a kultivovaný
Nesvádí k rychlé jízdě
Vydrží toho docela dost
Nabídka prostoru
Starosti
Některé už se milionu blíží
Zlobivé první roky výroby
Rostoucí riziko koroze
Některé opravy jsou náročné
Najít hezký kus dá dost práce
6  /10
92 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie92 fotografií
mercedes e (1).JPG mercedes e (12).JPG mercedes e (13).JPG
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetý Mercedes třídy E W211: Úvod
  2. Ojetý Mercedes třídy E W211: Jaký vlastně je
  3. Ojetý Mercedes třídy E W211: Na co si dát pozor
  4. Ojetý Mercedes třídy E W211: Verdikt
  5. Ojetý Mercedes třídy E W211: Fotogalerie
Mercedes Třídy E 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 287 945 km
Cena: 240 000 Kč
Mercedes Třídy E 2.148
Rok výroby: 2003
Stav: 241 194 km
Cena: 94 000 Kč
Mercedes Třídy R 2.987
Rok výroby: 2006
Stav: 174 756 km
Cena: 208 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků