Test ojetiny: Mercedes 270T CDI - rizikový luxus

Vozy M–B E generace W211 sice opouští některé tradiční rysy značky M-B, přesto zůstávají symbolem bezbřehého komfortu...
Seznam kapitol
  1. Odklon od tradice?, Bezpečnost opět na výši
  2. Začátek elektrických brzd, Konec elektrických brzd. A facelift k tomu, Zkoušený vůz
  3. Ach ta elektronika…, Ale nejen ona, Na první pohled
  4. Uvnitř, Extrémní zavazadelník, Za volantem
  5. Komfort na sto způsobů, Motor, Na silnici, A vystupujeme
  6. Očima odborníka, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Kompletní fotogalerie

Odklon od tradice?

Řada W211 v roce 2002 ve výrobním programu značky Mercedes nahradila oblíbenou „masařku“, tedy generaci W210, v níž od roku 1995 vzniklo na 1,4 milionu vozů. Zatímco do té doby vozy třídy E sázely především na dostatek vnitřního prostoru, nadčasový design a robustní stavbu, nová generace přinesla více stylovosti a větší důraz na luxus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čerstvě otestované ojeté kombi Mercedes - Benz 270 CDI T 

Jde o opouštění tradic? Podle mého názoru nikoli, doba si zkrátka žádá větší vyhraněnost. Novinka se od M-B E W210 na první pohled nelišila nijak výrazně, dokonce i délka sedanu zůstala na milimetr stejná. Karoserie však narostla do šířky o 23 mm a na výšku o zanedbatelných 12 mm, přičemž rozvor náprav nabyl o 21 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz E240 (W210), 1999; pověstná "masařka" v původním provedení 
Testy | Mercedes-Benz

Test Mercedes E240: cestování vyšší třídou?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz E270 CDI, 2000, tedy "masařka" po faceliftu 
Testy | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E 270 CDI: masařka podruhé

Šlo ale prakticky o zcela nový automobil, což je patrné zvláště při pohledu pod karoserii, z níž 37 % bylo vyrobeno z vysokopevnostních ocelí a 10 % z hliníku.

Bezpečnost opět na výši

Samozřejmostí je u něj vysoká míra aktivní i pasivní bezpečnosti s elektronickými soustavami ESP, ABS, ASR či BAS nebo čidlem převrácení vozu, resp. s odstupňovanými deformačními zónami či omezovači bezpečnostních pásů na předních, ale i na zadních sedadlech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Testy | Mercedes-Benz | Kombi

Mercedes-Benz E320CDI Estate: božské kombi (megatest)

Následující kapitola
Mercedes Sprinter 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 157 991 km
Cena: 239 000 Kč
Mercedes GLK 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 137 500 km
Cena: 435 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 183 700 km
Cena: 197 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků