Kapitoly článku:
Pokud se vyhnete verzím s manuálem a dieselem, je Lexus IS velmi povedené auto.
„Silnou stránkou „japonského mercedesu“ byla celková kvalita zpracování, byť dojem z interiéru úrovně audi nedosahuje. Často zmiňovanými nevýhodami IS jsou nesklopné zadní sedačky, horší výhled, omezený prostor vzadu a na nízkoprofilových kolech tvrdý podvozek. Lepším prodejům stála v cestě absence kombi a pohonu všech kol. Zato diesel se v zájmu evropských zákazníků pod kapotu IS kupodivu dostal a na trhu samozřejmě jde o nejrozšířenější verzi. Bohužel z gurmánského hlediska není o co stát, motor 2.2 D-CAT zpočátku nechvalně proslul v toyotách a je ho jízdní projev se k uhlazenému charakteru lexusu příliš nehodí. Není divu, že zřídka se vyskytující benzinové šestiválce většinou z bazarů mizí mnohem rychleji,“ říká Jindřich Topol z AAA Auto.
Technické údaje: Lexus IS 250
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 2 500 cm3
Vrtání • zdvih
83,0 mm • 77,0 mm
Nejvyšší výkon
153 kW (208 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 400 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
252 Nm při 4 800 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,1 s
Nejvyšší rychlost
230 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 6 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
398 l
Objem palivové nádrže
65 l
Hmotnost: provozní • celková
1 570 kg • 2 055 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
12,7 • 7,0 • 9,1 l/100 km
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 535 mm • 1 545 mm
Rozměr pneumatik
205/55 R16
Rozměry: délka × šířka × výška
4 575 × 1 800 × 1 425 mm