No nějak nedokážu pochopit hodnocení pouze 6, když do plusů autor dává:Vynikající jízdní vlastnostiBrzdy, řízeníOdhlučnění, výbava, kvalitní audio a navigaceStabilita elektroinstalaceKvalitní protikorozní ochrana _______________________________________________Což jsou asi ty nejdůležitější pozitiva při hledání prémiové ojetiny, pouze tedy to omezení servisu a tím pádem ceny-náhradní díly by mohly být problém....ale nekazí se to, takže není co řešit že :))Takže autore změň tam hodnocení min. na 8, protože to auto si to zaslouží.
To je tím, že auto míáchá pátý přes devátý - jeho hodnocení se vztahuje zejména na dýzla. Benzín je minimálně 8, ale spíše 9 . Ten 1 (2) body bych nedal maximálně za prostor vzadu a drahý servis. Jinak po technické stránce mu není příliš co vytknout.
Co se týče antikoro ochrany.tak slucasne lexusy i toyoty reznou. Viz. Testy na 100k autobuildu
Můžeš sem dát odkaz na test, kde se píše, že lexus rezne? Rezne novej Avensis, to ano, na 5. vratech, ale o lexusu bych pochyboval. I když, jestli se šetří i tam... IS250 a GS jsu právě vyhlášené svojí dokonalou ak. ochranou.
To je zase materiál, ten článek. Zajemce by měl například vědět o něčem jiném, než o 2hmoťáku a zvuku dýzlu, Za prvé. kdo chce Lexus, a myslí to as tím vážně, NIKDY si nekoupí dýzl. Na úspornou jídzu a šetření paliva je stará Oktávka 1,9TDI66kW. Lexus těží právě z nebeského komfortu jízdy s benzínovými V6/V8. Naftu v něm si kupí jen úchyl, sorry, ale to mi připadá, jako kdyby zájemce o Lambo trval na tom, že bude s dýzlem. Lexus je prostě prvoplánovitě postaven na benzínové pohony. Tolik k dýzlu. K benzínu? Před kupí je třeba důkladně auto projet a co je zcela zásadní, nastartovat ho po nejlépe mrazivé noci. Kontrola oleje před tímo úkonem je zásadní. U některých motorů, ač mají řetězy, je slyšet vytahný řetěz a jednak je třeba se zaměřit na chod vstřikovačů. Vždy budou tikat, ale nesmí tikat jako nádražní hodiny. Bohužel těch nádražních je v bazarech dost. Jemný tikot je normální. Za další - je třeba mrknout na stav spodku. Lexus má dokonalou ak. ochranu,ale výfuk stojí veselých 36 bez daně a to mluvím o středním a zadním dílu. Druhovýroba nebyla, možná dnes je (já se o IS250 zajímal před cca 5 lety). Automat - opět - test za studena na místě na D i R nesmí škubat. Jak škube, utíkat pryč. Převodovky netrpí na potíže, ale olej se mění pravidelně po 60tkm a kdo to nedělá, tak...Jízda - co je na Lexusu geniální, tak špičkově přesné řízení a precizní brzdy. Řízení je strmé a je minimálně tak dobré, jako ve slovutných BMW - pokud někdo tvrdí něco jiného, tak v tom zřejmě asi nejel. A to ja u GS, tak u IS. Automat při prohřátem oleji ani nevíte, že tam je. Takto hladce řadící automat by dnes jeden pohledal. Opět 10*/10. Vnitřek - pokud to někdo napíše, že Audi je s interíérem dál, tak sorry, ale ač mám chřipku jako Brno, mohl jsem si potrhat bránici. IS je o světelné roky před Audi i BMW a to jak použitými, tak zejména precizně špičkově slícovanými díly a jejich extrémní odolností. Pro info - zkuste se někdo podívat do Volva ze stejného roku výro´by 06-08 a na jeho koženku (to, co je ve Volvech, nemá s kůží vůbec nic společného, je to obyčejná koženka) a pak se podívejte na vnitřek IS - klidně po taxikářích (v Sadské Arábii jsem v nich jezdil 3 měsíce a ty vozy znají jen doplnění benzínu a možná oleje - interiéry ve 300-400 tisích km výborné, zatímco u Volva už bude druhá sedačka. To jen na okraj ke srovnání materiálů s Audi. Prostor uvnitř je malý, ale pokud to nevadí majitelům er3, proč to kritizujete u IS??? Nechápu. Rozdíl zásadní ovšem je, že IS má interiér ÚTULNÝ, což tedy prohlásit i vnitřku BMW ani Audi obsolutně nejde. Stačí pohled na palubovku nebo si sednout dozadu pod široké boční zadní sloupky - ano, útulnost je to pravé slovo. A poslední - spotřeba: asi tomu bude věřit málokdo, ale s IS 250 a 153kW V6 lez dlouhé tratě jezdit za 7,8-8,2/100. A šlo by to i za méně. Absolutně žádný problém, je jen třeba jezdit hlavou. Ve městě (Hradec Králové) lze dosahovat běžně 9,5/10 litrů, ale přes 10 jsem se asi nedostal. Motor jezdí na N95, ale na N98 se mi zdál pocitově pružnější. Proč, netuším. IS250 není závodník a nebyl k tomu ani určen. Převodovka řadí hladce, to jsem už psal, ale řazení na vyšší stupně je o fous pomalejší, než bych si přál, ale není to rozhodně nic, kdy by člověl mezi přeřazením musel jít nějkam na kafe. Ruční řazení páčkami pod volantem situaci nemění - přiliš.POkud si někdo IS250 vybere jako základní ato do rodiny, asi narazí na limity kufru. Díra je úzká a český stěhovavý národ jak do auta nenarve pračku se sušičkou má tendenci velikost kufru odsuzovat. Ovšem IS je manažreské auto a tam stačí, když do kufru vejde diplomatka a v ní pár kreditek. Víc nemá smysl očekávat. Opěraedlo sklopit nejde (tuším že se jednalo o IS250, je to už pár let, GS lze, ale to už si fakt nepamatuji), ale to je daní za řešení tuhosti kastle a sedan IS v tom není sám. Co hodntím na IS jako absolutní, je řešení detailů, jak například těsnění dveří. A to jak kolem rámu, ta kolem prahů. Některé automobilky by měly jít k Toyotě/Lexusu na školení. U GS je to ještě dál. IS v dbnešní době lze koupúit relativně lacino, ovšem jak již bylo řečeno, nesmíte čekat nákup ND na allegru či na aukru. Bude se muset cálovat. když by k něčemu došlo. Zejména plechy nejsou a josu drahé. Tím chci říct, že pojištění je i u starého SI nutností. Zbytek auta při spávném výbněru a pak správné obsluze nepřinese nečekané výdaje - brzdy nestojí víc, než na cokoliv jiného, tlumiče vydrží, takže snad jen ten výfuk. Kdesi jsem měl napsané ceny ND od Loumana, ale už to vzal asi čert...PS: logickým nástupce po IS je F - to je hukot. Málokteré auto mě tak dostalo:-)
Mam uz druhy Lexus IS 250, r. 2009, r. 2012 oba automat benzin, po ujetych cca 150 tkm mohu konstatovat - nekazi se, v zime se motor a topeni dlouho zahriva, ano rodinne auto to neni, uvnitr ticho, kuze je kvalitni, nejdou uz sehnat nove org. koberecky, pruziny v zavirani kufru se po case vytahaji, brzdy se rychle sjizdeji
Kombinace Lex a chrochták byl přešlap.V Lexu si to uvědomili a 3. generace je smradláku ušetřena. Ve 2. generaci jsem neměl to štěstí se svézt, ale v současné už ano. I v té jsem se cítil mírně stísněně také. Z tohoto pohledu bude lepší GS. Jízda byla ovšem na vysoké úrovni. Jen ten variátor verze 300h. To bych nekousnul.
300h nema variator.
Ok.Planetová s jedním stálým převodovým poměrem.B-] vysavač...
Přesně jak píše autor článku...., vyhnout se dieselu a manuálu. Neprohloupí, kdo koupí ojetinu a to jakoukoli v benzínu. A stačí se projet na delší trase, ať se zahřeje olej v HDM a když je činnost automatu OK, tak není co řešit. Kecy o vyšší spotřebě jsou o ničem. Ta o něco vyšší spotřeba se bohatě srovná s výhodami v dalším provozu. Howgh.
Lexus is 250 je skvělé auto. V mnoha ohledech. Ale je strašně malé uvnitř. Takhle stísněně jsem se v ničem podobné velikosti necítil. Vzadu je to konkurence pro VW lupo, v Citigo už bude víc místa. Mrzí mě to, protože na řízení je to skvělé auto s aurou vyjímečnosti.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.