51
Fotogalerie

Test ojetiny: Kia Venga ničím příliš nezaujme, ale ani nezklame

Kapitoly článku:


Sotva zajetý vůz z nabídky AAA v dokonalém stavu a s nájezdem čtyř tisíc kilometrů od poslední garanční prohlídky nabízí i při pětiletém stáří výhody „funglovky“, navíc s třetinovou slevou z ceny. Důvod prodeje bude spíš psychologického než věcného charakteru, s výjimkou chybějící antény nenacházíme jediný zádrhel. Minimální rizikovost modelu potvrzují i ve zlínském autorizovaném servisu Autokom, který před námi nikdy nedělal tajnosti.

„Když to srovnám třeba s prvními cee´dy, u vengy toho řešíme zlomek. Sem tam zrezlé zadní kotouče, občas záruční výměnu zámku nebo aktualizaci softwaru kvůli houpání otáček či horším startům. U jednoho hodně ojetého kusu jsme snad měnili tyčku stabilizátoru na pravé straně,“ vzpomíná vedoucí Jaromír Řiháček. Zmíněné přitom poctivě dává do kontextu s menším rozšířením modelu, převažujícími základními specifikacemi i odlišnou cílovou klientelou.

IMG_4808.jpgIMG_4863.jpgIMG_4845.jpg
Zjevné schválnosti proti ix20: levněji působící povrch palubní desky, chybějící teploměr motoru, jednodušší dveřní výplně a podobně

Drncá a skáče

Už vzhledem k ní necítíme potřebu dále pranýřovat kostrbatou jízdu po horším povrchu, je to zkrátka vlastnost a může, ale i nemusí být důvodem k odmítnutí modelu. Jediné rozumné, co lze v této věci udělat, je zůstat na nejpružnějších základních patnáctipalcových kolech (což byl i náš případ). Když se časem oprostíte od neustálého porovnávání s něčím, zjistíte, jak dobře tohle auto zvládá šedou každodennost.

Jinak je komfortní

Širokými dveřmi se příjemně nastupuje na bezkonkurenčně tvarovaná a rozměrná sedadla, jak rychle ráno odmlží zarosená skla, jak tiše se cestuje městskými rychlostmi. U semaforů oceňujeme svižně fungující stop-start (mají jej modely s přídomkem Eco Dynamics), jakkoliv je jeho přínos stále sporný.

Benzinová čtrnáctistovka by měla stačit všem, kdo jezdí převážně ve dvou a nebojí se při předjíždění podřadit o dva stupně. Do tří tisíc je s motorem řeč jen u nižších převodů, s pětkou metr za městskou cedulí tady opravdu nepochodíte. Při dálničních 130 km/h už výrazně roste hluk i spotřeba (3800 ot./min), to ale u všech podobných vozů s malým atmosférickým motorem.

IMG_4826.jpgIMG_4868.jpgIMG_4888.jpg
Základní objem 444–570 litrů podle polohy opěradel a objednání rezervy je praktický. Původní hravý kruhový ovladač ventilace později nahradil konvenční.

Kdo jezdí častěji dlouhé trasy, spíše než vengu v naftě zvolí rovnou jiné auto. A o tom to je. Vybírat si podle priorit a nečekat, že malé městské MPV bohorovně vykryje kompletně všechny životní situace.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud