Test ojetiny: Kia Venga ničím příliš nezaujme, ale ani nezklame

Populace stárne, možností svižně se svézt ubývá a závady řady ojetých aut jsou čím dál proradnější. Malá praktická venga udržovaná v kondici dlouhou zárukou časem vynese trumfy.
Seznam kapitol
  1. Ojetá Kia Venga: Úvod
  2. Ojetá Kia Venga: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Kia Venga: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Kia Venga: Verdikt
  5. Ojetá Kia Venga: Fotogalerie

Všimli jste si, jak málo se o venze mluví? Jistě, vyrostla ve stínu oblíbeného cee´du a sesterský Hyundai ix20 budil dojem „lepšího zboží“. Ale znáte přísloví o tiché vodě…

Testy | Hatchbacky | Hyundai

Rychlý test Hyundai ix20 1.6i 6AT: Stěhovák pro nenáročné  

Důvody většího úspěchu technicky obdobného, o rok mladšího hyundaie není těžké pochopit. S rafinovanějšími křivkami, hodnotněji působícími detaily, některými výbavovými výhodami a měkčím podvozkem se zkrátka lépe trefil do vkusu zájemců o čtyřmetrové MPV. Že by tedy sedmiletá záruka byla pro vengu jediným zásadnějším argumentem? Vlastně ano, ovšem v případě ojetin její význam roste. Laicky řečeno typická klientela nestačí vůz ojíždět tak rychle, aby jej servis při každoročních prohlídkách nedokázal udržovat v bezchybném stavu.

Co je klíčové?

  • Většina aut má za sebou život v autorizovaném servisu — kvůli záruce
  • Všechny motory mají rozvodový řetěz, tady skutečně bezproblémový
  • Smířit se s lomozivou zadní nápravou
  • Zkrátit výměny motorového oleje maximálně na 20 000 km
  • Zkontrolovat, jestli má vůz aktuální software motoru

Když k tomu přidáme konstrukci s minimem zákeřných míst, není se čeho bát ani po skončení bezstarostné sedmiletky. Udržení záruky tu přitom vyjde levněji než u bratrského ix20: u základních motorizací vzniká v šestiletém horizontu rozdíl kolem sedmi tisíc korun, což je ale dáno i nějakými odlišnostmi ve skladbě úkonů.

Do testu jsme si v AAA Auto zapůjčili vůz s pouhými 46 tisíci kilometrů v prostřední výbavě Comfort.

Radosti
Záruka, přístup servisu
Šířka interiéru i zavazadelníku
Rozměry sedadel, zadní polohovatelná
Odolná mechanika
Příjemný automat (k mání u 1.6)
Starosti
Neklid a lomoz na nerovné vozovce
Chybí benzinový turbomotor
Výhled přes široké střešní sloupky
Absurdní ceny některých motorových dílů (diesely)
Už jsme zmínili podvozek?
6  /10
51 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie51 fotografií
IMG_4808.jpg IMG_4809.jpg IMG_4811.jpg

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ojetá Kia Venga: Úvod
  2. Ojetá Kia Venga: Jaká vlastně je
  3. Ojetá Kia Venga: Na co si dát pozor
  4. Ojetá Kia Venga: Verdikt
  5. Ojetá Kia Venga: Fotogalerie
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků