Test ojetiny Kia Sportage II: Zpracováním neohromí, spolehlivostí překvapí

Kapitoly článku:


Desetileté korejské auto většinou nebývá u zájemců o ojeté kompaktní SUV volbou srdce. Je pravda, že tiguan, který jsme zde měli před nedávnem, působil hodnotnějším dojmem. Jenže při obdobném nájezdu stál ve srovnání s testovanou Kiou Sportage více než dvojnásobek. Desetiletý vůz z nabídky Auto ESA se nabízí za 145 000 Kč.

DSCF1933.jpgDSCF2054.jpgDSCF1973.jpg
Interiér je prostý, nabídne ale praktické detaily, jakým je třeba výklopné zadní sklo

Nám se ale přímočarý styl kompaktní Kie docela líbil. Čert vem historicky působící klíček se samostatným dálkovým ovládáním, tvrdé plasty v interiéru, aftermarketové rádio, nebo absenci palubního počítače. Důležitější je, že deset let provozu se na testovaném autě z nabídky Auto ESA prakticky nepodepsalo.

Sedačky jsou sice malé, ale neprošoupané. Interiér bytelně poskládaný a dokonce je tu i docela dost místa. Sportage zvenku působí docela malá, uvnitř to ale s výjimkou kufru nedává příliš najevo. Vše navíc působí promyšleně - na mysli máme třeba sofistikovanější systém zadních sedaček, zásuvku na 12V v kufru, řadu úložných schránek nebo masivní madlo před spolujezdcem.

Benzinový dvoulitr běží klidně, jen hned po rozjezdu ukazuje, proč jej někdo vyslal do světa — kdybychom nevěděli, že model trpí na spojky, tipovali bychom drnčení při rozjezdu na uvolněný plech pod motorem. Jinak ale jezdí hezky. Dynamicky do města a okolí vystačí, spotřeba se podle zkušeností majitelů dá udržet do deseti litrů.

Navzdory jménu sportage k rychlé jízdě nijak nevyzývá, asi na tom má podíl i přeposilované řízení. Podvozek tlumí nerovnosti s důstojností, kvůli které stojí za to o SUV přemýšlet. A díky pokročilému podvozku i slušně drží stopu.

DSCF2031.jpgDSCF2032.jpgDSCF2034.jpg
Kufr patří k podprůměru. Alespoň, že se sedačky sklápí do roviny.

Na sněhu ověřujeme i funkčnost pohonu všech kol. Uznáváme - moderní systémy, které už dopředu vědí, že dojde k prokluzu, jsou jinde. Aby se tady připojila zadní kola, musí nejprve začít prokluzovat ta přední. V běžném provozu to vlastně nevadí a pro situace, kdy si chcete být jisti, že zadní kola budou „s vámi“, nabízí Kia tlačítko nuceného připojení. Funguje sice pouze v nízkých rychlostech, podle nás to však bohatě stačí.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud